Coronatopic #5

Ja als je al geboekt hebt en de camping is open dan “moet” je soort van denk ik?
Denk dat dat je dan je geld terug krijgt, als er geen grens problemen oid zijn.

Op de anwb site zeggen ze zelfs dat als alle voorzieningen dicht zijn (zwembad enz) maar de camping open, dat er geen reden is om geld terug te krijgen? Zo bizar.

Ik vind het echt een gekke gewaarwording dat het allemaal ‘mee lijkt te vallen’ in vergelijking met mijn eigen doemscenario’s. Ik had in mijn hoofd echt heel 2020 afgeschreven, dacht we zitten tot augustus wel binnen, we kunnen horeca wel vergeten tot minstens de winter. Maar als we straks zelfs alweer op vakantie mogen… Ik had dit echt nooit verwacht.

17 likes

Ja, dat klinkt wel logisch. Net als wat @HvO zegt. Ben benieuwd hoe het gaat lopen en óf het daadwerkelijk zoveel stijgt

Ik ook niet.

Ik had ook echt horror scenario’s. Overstroomde ziekenhuizen. Tot medio juni.
Scholen dicht, met een briefje naar buiten. In de rij voor je boodschappen. Zorgpersoneel a la Italië overwerkt. Voor weken lang. Nood hospital’s helemaal vol (zoals Ahoy wat uiteindelijk niet gebruikt werd). Lege stranden en campings.

1 like

Het lijstje met bestemmingen waar Transavia naar vliegt, wordt vanaf 18 juni flink uitgebreid. Ook zal er weer vanaf Eindhoven en Rotterdam worden gevlogen.

https://www.transavia.com/nl-NL/update-coronavirus/

1 like

Ik had precies het zelfde. Ik dacht dat word de hele
zomer geen vrienden zien omdat je ook niet naar het park/ strand mag. Allemaal dat soort dingen. Ik had me ook echt ingesteld dat heel 2020 was gecanceld dus nu voelt het heel gek om wel weer dingen te gaan doen

omg sinds wanneer vliegt de trans naar fucking IJsland!
ik zit hier helemaal excited te wezen. :scream:

moest ik kwijt, heeft niks met Corona te maken haha.

6 likes

Jaaa! Niemand in de chat ofwaaa

Oh shit, is er nog steeds corona dan? Shook.

2 likes

Wijs op reis

11 likes

Nee Corona is ff op vakantie.

Wel ontspannen, niet verslappen.

Dit ga ik onthouden want het rijmt :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face: :slightly_smiling_face:

1 like

‘in het echie’ hahaha

1 like

Maar als je afhankelijk bent van het ov voor je vakantie oid mag je dus niet :woman_shrugging:t2:

1 like

Ik moest hier hardop om lachen

1 like

Nou ik heb vandaag een kopje koffie gedronken op een terras en ik moet zeggen dat het me echt meeviel. Het was heel duidelijk en goed geregeld en iedereen hield zich supergoed aan de regels. Er hing een heel relaxed sfeertje. Ik hoop dat het overal zo gaat!

2 likes

Vraag me ook af hoe dat straks met vakanties gaat? Dat antwoord was me niet helemaal duidelijk? Ja ‘meld je bij de lokale GGD’ en ‘we hopen dat de app misschien net daarvoor live is’.
Maar als je nou 15-25 juli in frankrijk was. Lekker lang leven de lol en het stokbrood en de kro-sants. En op 26 juli ben je thuis en voel je je niet goed en bel je de GGD, je test; CORONA.
Gaan ze dan alle campinggasten bellen? Alle restaurantjes waar je bent geweest in die laatste 3-4 dagen? Dat is al geen doen in NL, maar met nog een landsverschil lijkt me dit helemaal geen doen haha?

1 like

Wat ik me dus de hele tijd afvraag… heeft de GGD mijn telefoonnummer dan?:thinking:

6 likes

Je mag me hierover een DM sturen als je wil, ik werk voor de Belgische variant hiervan maar wil niet alles open en bloot op internet hebben

1 like