Coronatopic #5

Mijn god ik word gek van mensen die zich niet aan de afstand houden, ik loop een halve marathon met alle keren dat ik oversteek omdat kletsende mensen geen aanstalte maken om aan de kant te gaan

Nicolette van Dam was gisteren op één en had het daar over de heropening van haar brasserie. Ze zei dat het personeel dat last had van hooikoorts gewoon had gewerkt gisteren en niemand viel daarover. Vond het best vreemd, het advies is toch om met dat soort klachten thuis te blijven. Vreselijk natuurlijk voor iedereen met hooikoortsklachten waartegen medicijnen niet voldoende werken, maar goed je kan altijd wel een categorie bedenken voor wie een bepaalde maatregel erg nadelig uitpakt.

1 like

Als je met hooikoorts niks mag dan zou een heel groot deel van Nederland thuis moeten blijven.

6 likes

Nog één tip, neem extra desinfectant mee. Er staat random door het park wat flessen. Maar wij vonden het fijn om ma iedere attractie onze handen te ontsmetten.
Je zit toch weer op de plek van iemand anders. De karretjes worden niet na ieder gebruik schoongemaakt.

Veel plezier!

1 like

Goede, gaan we doen. Thanks!

1 like

Ah nee, dan ben ik sporten en moet ik t missen. Niet dat ik in de zomervakantie op vakantie ga :rofl:

Goedzo! Zal me toch niet weer gebeuren dat ik het mis nondejuuuuu

7 likes

Jaaaa ik ga wel even in de hoek staan.

5 likes

Wekker gezet? Voedingen er op afgestemd? Perfect cluster momentje voor L.
Popcorn erbij. Colaatje.

Go.

4 likes

Las net van de 9000 testen die zijn afgenomen waren er 94 positief.

3 likes

Ik vind het zo’n gekke gewaarwording dat hier in de stad het leven min of meer weer normaal lijkt te zijn. Veel mensen op straat, ook vrij grote groepen in parken die echt geen 1,5 m afstand houden onderling, etc. Alsof corona er niet meer is. En die berichten over dat ‘we’ vanaf 15 juni weer op vakantie mogen naar het buitenland, kan me dat nog echt niet voorstellen.

Terwijl ik nog gewoon alleen zit en moet blijven thuiswerken tot september en misschien wel de rest van het jaar… (ik ben afhankelijk van het ov daarvoor). En ik ga wel af en toe op bezoek bij familie/vrienden die op fietsafstand wonen en het is niet altijd 1,5 meter, maar ik raak niemand aan en houd wel afstand van ze. Ik ga niet met het openbaar vervoer en heb geen auto, dus mijn wereld is nog best klein. Het voelt gewoon heel gek.

2 likes

Waar lees je dit?

Vind dat ook een gek idee. Je mag straks wel met 382 Fransen in een zwembad hutje mutje in medio juli. En dan kom je thuis en moet je nog anderhalve maand thuis werken :’)? Want op kantoor kan niet haha.

Nee dat mag niet hoor :blush: in Frankrijk zijn op alle campings heel strenge regels voor het gebruik van het zwembad. Met echt tijden, ontsmetten etc.

Echt? De camping waar wij heen zouden gaan eventueel (kwam zwangerschap tussendoor) stelt in de mail dat er geen restricties zijn. Wel worden de ligbedjes verder uit elkaar gezet :sweat_smile:

Edit: Capfun bijv acht het ook “zeer onwaarschijnlijk” dat er beperkingen zijn in het zwembad …
https://www.capfun.nl/faq.html?lang=NL&origine=sites_perso

Wat ik me afvraag in navolging op dat massale testen; zou dit gevolgen hebben voor de maatregelen? Je zou wellicht kunnen verwachten dat er ineens weer veel meer besmettingen bekend zijn. Zouden we dan straks ook weer minder mogen? Of zal dat pas gebeuren als de ziekenhuis opnames toenemen?

Mijn vriend is best sceptisch en is bang dat dat massale testen tegen ons gebruikt zal worden en we weer minder gaan mogen.

Nee, dat denk ik ook niet. Maar was benieuwd hoe jullie er tegenover staan haha

Echt! Oh dat verbaast me. Dan waren de campinghouders in de Volkskrant echt n=2 hah, sorry. Ja dan snap ik dat je dat raar vindt!

1 like

Ja ik had ook verwacht dat er wel regels zouden komen? Is dat op NL’se campings wel eigenlijk straks? Maximaal aantal mensen in de zwembaden? Max aantal mensen op het strand …?

Las trouwens dat het afstandadvies in Fr sowieso maar 1m is haha.

1 like

Haha ik dacht dat in elk zwembad chloor zat :sweat_smile:. Oeps.

Ik hoorde dus wel campings die de helft van de douche hokjes dicht ging houden (om het hokje zegmaar). Maar dan gaat de capaciteit ook door de helft… Vind het zo’n gek idee om dan wel de gehele camping te openen…?
Normaal is het al druk in de spits laat staan als je de capaciteit halveert :face_with_monocle: