Coronatopic #5

Nee dat snappen ze zeker niet :slightly_frowning_face:

Come on, zo simpel ligt het dan ook weer niet. Sommige ondernemers zien hun levenswerk naar de klote gaan, zijn kostwinner van het gezin en zitten nu in grote geldzorgen. Het is algemeen bekend wat geldzorgen met eens mens kan doen en ik kan mij heel goed voorstellen dat je op dat moment, na maanden stress en slapeloze nachten en het verlies van eventuele dierbaren, moeilijk vindt om het middel (protesteren met zoā€™n grote groep mensen) de juiste te vinden. Los van het doel waarvoor het protest diende.

17 likes

En dan hoop ik nu dat de mensen die gisteren op de dam waren 2 weken in thuis quarantaine gaan

5 likes

Op mijn werk is het zo geregeld dat iedere bewoner 1x per week een uur bezoek mag krijgen van 1 dezelfde persoon (bezoek krijgt mondkapje). Bezoek mag dan of in het appartementje of buiten wandelen. Is iedere week op de zelfde dag en het zelfde tijdstip. Dit om te voorkomen dat al het bezoek op het zelfde tijdstip komt.
Voor de rest is er een soort bezoek raam, kunnen bewoners achter een scherm kletsen met familie, dit hoeft niet steeds dezelfde te zijn. Wel ook speciale tijdstippen en dagenā€¦

Best streng zo in contrast bij het verzorgingshuis waar je opa woont.

Zo exact is het ook geregeld waar mijn oma zit. Vind het heel goed geregeld, mijn opa gaat elke week een uurtje met haar wandelen en mijn moeder, broertje en ik kunnen haar via het raam zien, zonder dat we bang hoeven te zijn dat we haar besmetten.

1 like

De bezoeker moet wel de 1,5e meter afstand houden. Bezoek krijgt ook geen kopje koffie of iets aangeboden.
Als bezoek naar het toilet gaat bij de bewoner op de kamer wordt er verzocht de wc na gebruik goed schoon te maken.

Als bezoek gaat wandelen met een bewoner kun je natuurlijk niet meer in de gaten houden of ze dan nog afstand houden of dat de hele familie twee straten verder staat te wachten. Ook kun je niet meer zien of de bezoeker het mondkapje ophoudt.

Wij zijn tot nu toe Corona-vrij gebleven, de hoop is er dat bezoek zich aan de regels houdt zodat wij dat ook blijven.

Hier in de stad is een cafe gesloten vanwege geen naleving van de 1,5 meter regel, wat smiddags al opgemerkt was, toen er vervolgens een knokpartij kwam hebben ze besloten de boel te sluiten. Ik vind dat niet meer dan logisch. En lekker makkelijk om dat als ondernemer zijnde te gaan vergelijken met een demonstratie tegen racisme (ik kan het niet laten om inspector gadget uit te gaan hangen maar een familielid van de eigenaar van het cafe plaatst iets over die demonstratie met ja die kut homoā€™s van de gemeente en politie die jou inkomen verneuken. Ja sorry dan sla je echt de plank wel mis).

Het achterlijke is dat de eigenaar zegt er alles aan gedaan te hebben om de 1,5 meter te behouden. We vaarden erlangs rond 16 uur smiddags, het was afgeladen vol, mensen stonden op het terras zij aan zij. Je kunt mij niet vertellen dat je de moeite hebt gedaan on 1,5 meter te behouden.

3 likes

Ja dat is echt heel fijn! Bij ons dus 1 vaste bezoeker (die officieel wel afstand moet houden + een mondkapje op, maar als ze gaan wandelen is dat lastig natuurlijk, mā€™n oma zit meestal in een rolstoel) en de rest via het raam. Vind dat eigenlijk al best spannend, tot nu toe zijn er geen besmettingen geweest gelukkig, maar elke bewoner heeft 1 vaste bezoeker dus dat verhoogt de kans wel aanzienlijk. Lijkt me idd wel eng bij jouw opa, met meerdere bezoekers, zeker als er ook niet echt afstand lijkt te worden gehouden!

Even iets heel anders, wie had het laatst hier nou over de Efteling?

Ik had het in een ander topic gepost, maar mijn vriend heeft als verrassing een nachtje weg geboekt (pre corona btw). Omdat ik heb aangegeven in deze periode het toch wel fijn te vinden waar we heen gaan (ter mentale voorbereiding :joy:) heeft hij het me verteld en het is dus de Efteling.

Het is zo lief van hem dat hij dat geregeld heeft en ik heb ook aangegeven dat we wel gaan, maar ik vind het toch wel spannend om weer naar zoā€™n openbare plek te gaan na 3 maanden alleen sporadisch familie te zien :sweat_smile:

8 likes

Toevallig is een vriendinnetje vorige week geweestā€¦ ze had bijna n uur in de rij voor het toilet gestaan, er was 1 eetgelegenheid open (maar was voor 1 juno, dus zal nu wel meer zijn).
En ze hebben maar de helft vh park kunnen zien :sob:

Alle maatregelen werden wel goed in acht genomen trouwens! Maar het is dus niet zo doordat er minder mensen in het park zijn de wachttijden opeens zijn verdwenen.

3 likes

Ik haha. Wel leuk! Komt vast goed joh, ik denk dat je op zoā€™n locatie veel ā€˜veiligerā€™ bent dan in de gemiddelde supermakt of horeca locatie!

1 like

@Madam-Mikmak is er nu een nachtje als ik me niet vergis!

2 likes

Shit (ongeveer) een uur voor de wc is wel echt heftig. Betekent wel dat ze de maatregelen goed in acht nemen idd

1 like

Een uur wachten voor de wc zou ik echt niet kunnen, pff

Er zijn inmiddels heel veel extra toiletten geplaatst. Ik was er gisteren ook en de maximale wachttijd die ik heb gehad was vijf minuten.

1 like

Wij zijn et nu, gisteren was het wel wat druk vond ik, maar bij de attracties goed te doen. Wachttijden zijn lang aangegeven maar zijn in praktijk korter (max 30 minuten geteld)
Vandaag is het rustiger en is het op het oark fijner rondlopen.

Er zijn veel toiletten extra geplaatst.
Die bij het spookhuis is altijd rustig.

Wij vermaken ons hier wel!

Maar het is dat we dit allang geboekt hadden anders had ik het niet gedaan.

4 likes

Ja bij ons ook (in dit geval dat hij geboekt heeft dan haha).

@Chesirecat @Oprah @Cozycute op social media zie ik ook voornamelijk positieve reacties over de maatregelen, behalve de toiletten. We gaan het zien, heb ook wel heel veel zin om weer eens een keer wat te gaan doen en als het ergens druk in het park is, lopen we gewoon een extra rondje om.

(omg ik ga zo kapot zijn van twee dagen rondslenteren in zoā€™n park)

2 likes

Voor de 2e now periode moet ik weer vakantie dagen opnemen.
Vind dat toch wel weer echt klote. Heb nu net 3 weken achter de rug die ik niet terug mocht geven. en nu moet ik er weer een aantal opnemen.
Ik begrijp het ook allemaal wel waarom, maar vind het niet chill.

En er zal vast een reorganisatie aan gaan komen. En dat vind ik ook aardig spannend. Hoop dat er voldoende mensen met vervroegd pensioen gaan om verplichte ontslagen te voorkomen.

Ik haat deze spannende tijd.

Coronanummer op eerste dag 323.000 keer gebeld, kwart had geen klachten https://www.nu.nl/coronavirus/6055230/coronanummer-op-eerste-dag-323000-keer-gebeld-kwart-had-geen-klachten.html (via @NUnl)

Ik ben echt verbaasd en tegelijk ook weer niet dat zoveel mensen zonder klachten bellen om getest te worden.

5 likes

Ik heb vandaag nergens hoeven wachten voor de wc.
En mijn voeten doen zeer! :joy:

2 likes