Eigenlijk vind ik het jammer dat ik geen kijkje in de stad heb genomen toen alles nog dicht was. Een verlaten uitgaansleven/caféplein zien leek me best bijzonder. Jammer, kans gemist
Ik ben net naar de film geweest & het was echt goed geregeld. Het is onmogelijk om overal 1,5 meter te houden, maar ze doen echt hun best. De supermarkt is minder ‘veilig’.
Ik fietste naar huis vanaf m’n werkplek en ik raakte echt teleurgesteld van de terrassen.
Heel veel plekken waar het max 1,5 meter afstand tussen de tafels is als niemand beweegt, ook plekken waar ze deden alsof 1 terrastafel 1,5 meter is (fyi its not) en ook nog een hoop plekken waar er gewoon 4 volwassenen met kids aan 1 tafel zaten (ja het kan zijn dat ze bij elkaar wonen dat hoop ik).
Wel 2 terrassen gezien (van de 14) waarbij ik dacht van oké daar zou ik me wel veilig voelen als ik er zit.
(edit: maargoed ik hoef er ook niet te zitten he en t zal allemaal wel kloppen, zal ff niet meer pessimistisch doen!)
Wij hebben bij het buurtwerk het terras ook weer geopend maar het bezoek is geïrriteerd dat ze dan dus afstand moeten houden dus gaan ze aan de achterkant vd zaak zitten op elkaar gepropt
Ja klopt, heel fijn…alleen wil ik niet heel negatief zijn hoor, maar nu vanaf 1 juni veel meer kan en mag (als voorbeeld, de horeca) ben ik wel bang dat er meer besmettingen gaan komen eigenlijk. Want er was inderdaad sprake van versoepeling, maar die 1.5 m was nog best wel oké vol te houden.
En nu… Het is overal superdruk zie ik alweer op social media. En die 1.5 m… nou die kun je op sommige plekken wel vergeten. 1 ziek iemand op een terras die daar een keer “onschuldig” niest of hoest, de bediening die het geld of zijn/haar glas pakt en vervolgens anderen helpt…
Een ziek iemand die in een attractie in de Efteling gaat, alle dingen die diegene dan al heeft aangeraakt he, vanuit de wachtrij tm het verlaten van zo’n attractie.
Wat mij betreft mocht deze versoepeling nog wel ff wachten. En dat zegt iemand die voor Corona wekelijks wel 1-2 keer op terrasjes te vinden was. ;p
En eigenlijk vooral die attractieparken?
Ik ben best druk met werk en merk dat ik de afgelopen weken echt vrij weinig nieuws over Corona heb gevolgd. Ik vind die cijfers die je nu laat zien dan ook echt goed om te zien, zo na die crisis in maart!
Ugh. de grootvader van mijn man is gestorven (niet door Corona). Deze week is de begrafenis, max 30 man, waar ik toe zou behoren. Ok, bij een dienst in een kerk valt afstand te bewaren. Maar nu is het plan erna nog een koffietafel (middageten; pistolets samen eten) te houden bij mijn schoonouders in de tuin (wel met het idee afstand te houden). Ik voel me er niet ok bij. Zowel mijn man als ik moeten nog gaan werken. Ik werk in een ziekenhuis, zelfs op een dienst die onderzoek uitvoert bij coronapatiënten. Ik kom zelf niet in contact met patiënten, maar mijn naaste collega’s wel.
Maar, omdat het over een overlijden gaat, voelt het ook niet ok om niet te gaan, om er überhaupt een ding van te maken. Plus, schoonfamilie, dus dan is het ook niet echt mogelijk mijn ‘echte’ mening te zeggen.
Zouden ze er geen begrip voor hebben als je aangeeft dat je iedere dag indirect met covid-patiënten werkt en dat je geen idee hebt wat je bij je draagt? Dat je ze liever niet in gevaar brengt en daarom desnoods alleen even aan de poort bij de tuin gaat staan?
Ik vind de beelden op de dam zo dubbel. Ene kant ben ik heel blij dat er zoveel mensen aan het demonstreren zijn en aan de andere kant denk ik zoveel mensen bij elkaar dit is zo niet goed
Voor wie Ferry Doedens nog geen sukkel vond
Volgens Doedens slaan mensen soms een beetje door. „Ik respecteer het allemaal, maar als mensen helemaal tegen de eieren en de pakken melk in de supermarkt aangedrukt staan… Ja, sorry, maar nee gewoon.” Hij gaat dan rustig in gesprek met deze mensen. „’Mevrouw: ik sproei niet in uw gezicht, ik hoest niet uw gezicht, ik blaf niet in uw gezicht, u kunt ook gewoon even normaal praten’.
Heb ook ergens het idee dat dit voor de moraal weinig goeds gaat doen. Ik snap waarom het gebeurt en het is ongelooflijk belangrijk, maar de timing is zo wrang.
Het is voor bijv een horeca ondernemer ook onmogelijk recht te praten als je net weken lang hebt zitten zweten en je bedrijf kapot hebt zien gaan om je terras anderhalve meter veilig te krijgen. En dan zie je op het volgende plein deze menigte staan… Dat is niet uit te leggen.
Ja ik zie nu ook vooral boosheid voorbij komen op twitter. Wat dus het hele doel van de demonstratie weg haalt. Terwijl Halsema/gemeente Amsterdam dit nog ‘vrij makkelijk’ met hekken of zo had kunnen oplossen zodat er met ruime afstand kon worden gedemonstreerd.
En inderdaad de boosheid van de ondernemers + mensen die al roepen nu ook overal schijt aan te gaan hebben. Dat maakt mij dan ook weer verdrietig want ik vind het juist heel mooi en goed dat zoveel mensen op staan en zijn gaan demonstreren.
Nee, dat staat helemaal los van het doel van deze demonstratie.
Ja ik verwoord het verkeerd zie ik Ik bedoel dat mensen nu over halsema + de drukte praten op twitter en dat overstemt het gesprek van de demonstratie. Hopelijk zeg ik het zo goed. Ik ben nogal boos er om merk ik (op de mensen die alleen maar boos gillen over de drukte + halsema) dus ik kom ff niet goed uit mijn woorden
Thanks! Die had ik in alle boze en nare berichten die ik las nog niet eens voorbij zien komen. Ik ben ook maar gestopt met twitter
Ik vind de beelden ook bizar om te zien… na al deze weken. Ben benieuwd wat het met de cijfers gaat doen.
Dat beeld van die agent met z’n knie op de nek van George Floyd? Ja ik ook, bizar.
Die mondkapjes is t ov is ook een deceptie zeg . Zoveel mensen met dat ding om hun kin. Niet dat ik veel zie want mijn bril is helemaal beslagen.
Of die beelden van al die mensen in de trein naar stranden, waarin het zo druk werd dat de treinreizen uiteindelijk stopgezet werden. Of die beelden van al die mensen op terrassen die geen 1.5 m afstand hielden, of geen mondkapje droegen.
Of die beelden van mensen die al weken gewoon in hondertallen in Amsterdam gaan winkelen, of de beelden van de lange rij files naar de outlet in Roermond, of de drukte in bouwmarkten.
Maar goed, die beelden zullen het vast niet zijn, want dat beschadigt de white fragility niet.
Die ondernemers snappen dan echt niet het verschil in belang tussen jarenlang racisme en onderdrukking aan de kaak stellen en winst maken.