Ja ik snap wat je bedoelt. Merk ook bij mezelf dat ik wel m’n mening klaar heb over mensen die per se naar het terras willen of een uitje of vakantie aan het plannen zijn in het kader van “het mag weer”, ook al zijn die dingen toegestaan. Zal dat nooit zo tegen iemand zeggen of op twitter zetten, maar ik vind er dan wel wat van. De regel dat je drukte moet vermijden is er nog steeds en dat is wel een belangrijke voor het maken van keuzes denk ik, voor mij althans. Als dat de regel is dan voel ik me er niet prettig bij om naar de Efteling te gaan, omdat ik daar dan ruimte inneem terwijl dat niet nodig is. Plus ik denk dat je meer bijdraagt aan het beëindigen van de pandemie als je je wat bescheidener opstelt als dat kan.
En als het dan druk is ergens of ik hoor van mensen dat ze lekker naar het terras gaan dan denk ik wel van ohja jij vindt jezelf en je behoeftes wel heel belangrijk en dat past dan niet zo bij mij, ook al mag het wel. Maarja ik spreek daar dus niemand op aan omdat het zo’n vage lijn is, want het mag inderdaad wel en is dus een beetje afhankelijk van hoe je in elkaar zit. Mijn ouders zijn bijvoorbeeld een vakantie aan het plannen naar het buitenland en zijn heel blij dat dat misschien weer kan, terwijl ik veel meer zoiets heb van ga gewoon volgend jaar? Waarom vind je het zooooo belangrijk om nu te gaan met dit hele gedoe? Waarom die focus op jezelf ipv even wat dingetjes die niet hoeven gewoon niet doen?
Maargoed vind het dus inderdaad ook niet heel fair daar op twitter over gaan ranten, al kan ik me meer in dat gevoel verplaatsen dan het gevoel van “het mag weer” haha. Ook maar goed dat niet iedereen is zoals ik, want aan mij heeft de economie nu dus ook niks :")
Edit, tldr: snap wat je bedoelt ook al ben ik zelf misschien een beetje streng. Haha liet me even meeslepen in mn theorie.