Coronatopic #5

Volgens mij is dat ook de laatste. Ze gaan afschalen van dat speciale overleg van ministers etc. Ze hebben genoeg andere dingen te doen nu.

1 like

Pfff ik ben er echt helemaal klaar mee dat ik 1,5 m afstand van iedereen moet houden, weet inmiddels niet eens meer hoe het voelt om een knuffel te krijgen? Meh
Sorry klaagpost maar moest het even kwijt

2 likes

Ik ben wel benieuwd hoe het gaat met de sportscholen straks. Ik zag dat er een reserveringssysteem komt, maar vraag me af hoe ze dat verder gaan invullen. Mijn sportschool is vaak ramvol. Vooral begin van de week.

Jaa en de binnnsport! Kinderen mogen ook nog altijd niet binnen sporten
 :grimacing:

Niet dat we er wss nog iets aan gaan doen haha, want het is dan nog voor 2 lessen en dan is het zomervakantie. Maar het is fijn idee als het vanaf september mag en onder welke voorwaarden
 :ok_hand:t2:

Hoe gaan jullie om met het weer oppakken van sociale activiteiten? Hier heb ik het idee dat corona niet meer lijkt te bestaan ofzo? :joy:

Ik zal mezelf niet beter voor doen, want ik ben echt geen heilige als het op de maatregelen aankomt, maar in mijn omgeving houdt echt helemaal niemand zich ook maar ergens aan. Wellicht ligt het aan de regio en dat er hier vrijwel geen besmettingen meer, I don’t know. Dat ik zelf niet meer heel strikt ben zit hem vooral in het afspreken met mensen en dat ik daarbij heus niet altijd meer die 1,5 meter in acht hou. Alleen let ik wel op dat die kring niet tĂ© groot wordt en op straat en in winkels zorg ik wel dat ik zo veel mogelijk alleen ben en 1,5 meter afstand hou.

Nu beginnen de eerste uitnodigingen voor verjaardagen weer binnen te druppelen, waarvan Ă©Ă©n over een maand met in totaal 30 personen en dat vind ik nog een beetje te veel van het goede. Wel met de vermelding dat ze het begrijpen als je niet komt, maar ik voel wel direct weer (sociale) druk omdat als ik het aankaart, blijkt dat ik verreweg de enige ben met twijfels en mijn vriend direct aangeeft wel te willen gaan ‘maar dat ik natuurlijk niet hoef’. Ja dat maakt natuurlijk geen verschil als jij wel gaat Sjonnie. Officieel ‘mag’ het wel (het is eind juli), maar ik ben er vrij zeker van ben dat die 30 mensen geen afstand gaan houden.

1 like

Ja echt goed dat daar aandacht voor is
 In mijn omgeving wordt zo makkelijk gedaan ook, en ik ben zelf echt niet altijd heilig want soms gaat het qua afstand even mis als ik aan het werk ben, maar ik doe wel echt m’n best.

Merk echt in mijn omgeving dat mensen zo makkelijk gaan doen nu, mijn vrienden doen bijv. ookalsof ik gek ben dat ik niet met OV op vakantie wil gaan nu, terwijl ik dan denk dat is echt niet noodzakelijk, en er zitten nog zoveel mensen gedwongen thuis. Als de gezonde mensen dan helemaal los gaan qua contacten maken we het hen echt nog veel lastiger?

1 like

Ik vind het niet zo moeilijk om voorzichtig te blijven (voor mij betekent dat 1,5 meter afstand houden als ik mensen zie, en het liefst buiten afspreken), maar ik snap wel wat je bedoelt, soms lijkt het dweilen met de kraan open. Het voelt soms wel dubbel dat ik mijn sociaal leven op een laag pitje blijf houden terwijl mijn vriend gewoon 32 uur in de week in een cafĂ© staat te werken. De kans is groter dat hij iets mee naar huis neemt dan dat ik iets van die paar vrienden krijg. Maar toch, ik blijf erbij dat elke manier om besmetting te voorkomen de kans op een nieuwe uitbraak toch weer verkleint (plus ik moet ietsje voorzichtiger zijn dan veel anderen). Het gevoel dat veel mensen hebben van ‘x en y kan/mag/doen mensen ook, dus dan maakt het toch niet meer uit als ik z doe’ deel ik niet. Ik vind het ook niet zo lastig om te zeggen ‘nee ik kom niet, corona’, en gelukkig stuit ik ook niet echt op onbegrip in mijn omgeving. Mijn ervaring is ook dat als je dat gewoon meteen en duidelijk zegt, mensen niet gaan zeuren. Plus ik heb verschillende mensen in mijn omgeving die Ă©cht niet besmet mogen raken, dus als ik die af en toe wil zien tot er een vaccin is heb moet ik ook mijn verantwoordelijkheid nemen. Het is saai, maar het gaat even niet anders

5 likes

Wij hadden afgelopen weekend een borrel van vrienden voor hun trouwjubileum en opzich hadden ze dat heel netjes geregeld, ze hadden het van 13.00 - 01.00 uur gedaan en van te voren gevraagd of iedereen aan wilde geven hoe laat ze ongeveer wilde komen zodat het een beetje gespreid kon. Toen wij er waren waren er met hun erbij 8 mensen en het was buiten en je kon onderling redelijk afstand houden dus prima. Alleen dan kom ik daar de tuin in lopen en wil die vriendin knuffelen? En dan denk ik wel even okeeeee. Ik heb ook meteen een stap terug gedaan en gezegd dat wij dat niet doen. Ik snap heel goed als je vrijgezel bent dat je dat heel erg mist, maar zeker op zo’n dag waar je wel 30 verschillende mensen ziet ga je toch niet iedereen knuffelen en kussen?

Ohh dit is sowieso iets waar ik sowieso voorlopig nog niet aan moet denken. Buiten mijn vriend om, knuffel en kus ik niemand (hij ook niet). Ook niet de familie en vrienden die we wel zien.

Ja dit is wel goed verwoord denk ik. Het argument van @Wonderland haal ik er ook bij als er gezegd wordt ‘ach hier is het niet meer’. Ik vind het nu nog niet nodig om al aan te geven of ik wel of niet naar een verjaardag kom die pas over een maand is omdat er wat mij betreft nog veel te veel kan veranderen in zo’n periode.

1 like

Ik begin het zelf ook wel lastig te vinden. Ik had dan liever dat je niet veel mogelijkheden had om dingen te doen dan hoe het nu is. Ik vind het op zich niet erg om een tijdje wat minder activiteiten te ondernemen, maar mijn vrienden beginnen wel weer hun verjaardag ed. te vieren. Ik denk moet ik dan een jaar (of misschien wel langer) nog zeggen: ik kom niet, want corona. En je kan vaak met 15 mensen echt geen 1,5 meter afstand houden. Maar voelt dan ook wel een beetje raar, want ik ga wel gewoon naar werk + afstuderen + supermarkt waar echt ongeveer niemand zich meer aan de regels houdt. Heb al een paar keer collega’s ed. er op gewezen om echt afstand te houden, maar zij geven zelfs aan gewoon naar werk te komen als ze verkouden zijn? Dan denk ik soms echt waar doe ik het nog voor :sob: Knuffelen en kussen doe ik echt nog niet, maar die 1,5 meter blijven behouden is wel echt lastig. Het helpt wel als je klachten krijgt, want ik dacht gisteren als ik nu corona heb dan zijn er ook hoogstwaarschijnlijk wel anderen besmet geraakt, dus ik ga nu ook echt weer strenger zijn. Maar zelfs op een werkplek waar ik kom, waar meerdere collega’s doodziek zijn geweest van corona, familieleden zijn overleden worden de regels gewoon niet nageleefd
 :exploding_head:

2 likes

Ik denk dat vooral mensen die het in hun omgeving niet merken onvoorzichtiger zijn. Gelukkig denkt mijn familie en vriendenkring er allemaal hetzelfde over. Ik heb gelukkig niemand in mijn omgeving die besmet is geraakt. Wel werk ik in een apotheek die ook medicatie levert aan veel verpleegtehuizen. In veel van die tehuizen is ook Corona uitgebroken. Ik vond het echt verschrikkelijk om te zien hoeveel mensen daar overledenen zijn. Iedere dag kregen we berichten dat er weer meerdere mensen overleden waren. En natuurlijk gebeurt dat daar vaak, maar de wetenschap dat een groot deel nu door Corona kwam doet wel pijn. De tehuizen waar het heerst worden wel steeds minder nu gelukkig

2 likes

Op de basisschool van mijn dochter is een leerling positief getest op corona en is nu in thuis-isolatie natuurlijk. Maar schrik er wel van. Kind zal vast getest zijn omdat een ouder corona heeft en wellicht er zelf weinig van merken maar toch voelt het weer even onveilig of zo. Hopelijk blijft het hierbij.

1 like

Ik heb gister sinds 3 maanden mijn ouders weer op afstand gezien. Mijn vriend zie ik sinds begin deze maand weer omdat hij vanwege zijn werk half bij mij woont. Vriendinnen zie ik pas volgende maand weer op afstand. Dus alles gaat heel geleidelijk bij mij. Ik moet zeggen dat mijn vriendinnen ook erg voorzichtig zijn met alles en dat scheelt natuurlijk heel erg als sociale druk. Ik heb volgende maand wel een verjaardag waar ik mij nu al een beetje druk om maak van ga ik wel of niet en hoe gaan we doen met afstand

Ik heb gisteren met een paar vrienden (gelukkig buiten) afgesproken. Nu appt de vriend van Ă©Ă©n van de vrienden die er was me net dat hij, mijn vriend dus, gisteravond met 38.5 graden koorts thuis is gekomen, amper de kracht heeft om te lopen en heel erg last heeft van z’n keel. Ik merkte gister al dat hij een beetje raar deed, want hij had het koud terwijl het 25 graden was en was nogal stil, maar hij bleef maar zeggen dat er niks aan te hand was.
Ik ben echt behoorlijk boos nu joh. Dat ik via zijn vriend moet horen dat hij dus redelijk hoge koorts heeft en dat hij dit niet zelf, gelijk die avond, aan de hele vriendengroep heeft verteld?! We hebben allemaal meerdere personen in onze naaste omgeving die in een risicogroep vallen. Ik heb een paar ervan zelf maar ingelicht. Hij gaat zich vandaag laten testen dus ik hoop heel erg dat het negatief is, maar wtf, dat vertel je dan toch. En sowieso had hij gelijk naar huis moeten gaan toen hij zich niet meer goed voelde

Dat Malieveld is nog nooit zoveel gebruikt.

Ik zou een mobiele patatkraam en ijscowagen neerzetten.
Meteen win win voor die horeca branche :grimacing:

32 likes

Het zorgpersoneel moet ook nog ff. O wacht, die komen om in het werk :sweat_smile:

5 likes

Volgens mij moet de horeca vooral protesteren tegen alle mensen die op het terras komen zitten en schijt hebben. Gister ging ik op het strand wat drinken en de meiden die daar werkte liepen allemaal super oplettend en de hele tijd heel onrustig rond en waren de hele tijd mensen aan het corrigeren. Bijvoorbeeld omdat mensen hun stoelen verplaatste om naast elkaar te gaan zitten zonder dat er afstand was, mensen gewoon gingen zitten zonder zich te melden, niet in de looprichting liepen etc. Ze vertelde dat de dag daarvoor alle horeca ondernemingen in een dorp verderop een boete van 4000 euro hadden gekregen dus ze waren nu super bang de hele tijd. Ik vond het echt sneu. Ze hadden gewoon echt een prima systeem waarbij afstand bewaard kon worden, maar omdat mensen geen zin meer hebben om afstand te bewaren zijn zij de sjaak. En nu moesten kleine kinderen zelfs op hun stoel blijven zitten en mochten ze niet over het terras lopen om naar het strand te gaan om te speken omdat ze anders bang waren dat ze een boete zouden krijgen :sweat_smile:

4 likes

Aan een ijskraam is al gedacht :stuck_out_tongue:

6 likes

Ik ben hier stiekem wel blij mee, ik wil weer met de treeeein!

5 likes

Het is vandaag wel maandag dus dan zijn de cijfers meestal wel laag. Maar vandaag voor het eerst sinds begin maart 0 overledenen

22 likes