Coronatopic #5

Ja het was gister dus nog doordeweeks en om 8.00, ging voor Corona vaak iets later op vrijdagochtend en dan was het altijd ook nog rustig, dus dacht op dit tijdstip helemaal (behalve op hele warme zomerdagen misschien iets drukker). Het is misschien ook sneller druk zo met veel extra wagentjes ipv mandjes, maar alsnog viel het me onwijs tegen. Maar vooral dus door hoe mensen zich gedragen :-1:

Maar ik hoor wat jij zegt ook steeds meer, dat het overal weer net lijkt alsof er niets aan de hand is, ook in winkels als Kruidvat etc. Ik kruip wel weer terug in m’n bubbel haha :weary:

1 like

Ik heb juist het idee dat het (bij ons) rond die tijd heel druk is en later op de ochtend wat rustiger, maar het zal ook per plek verschillen denk ik. Hier staan iig echt een rij te wachten al bij bepaalde winkels en supermarkten voor die open gaan :woman_shrugging:t2:

1 like

Ik was overigens op de fiets gegaan, zodat ik de boodschappen aan m’n stuur kon hangen + zodat ik mensen buiten makkelijker uit de weg zou kunnen dan te voet :sweat_smile: Kom ik terug, zet m’n fiets in de berging, komt er zo’n ouder buurvrouwtje naar buiten en die stapt zo m’n berging in?! Ik dus gelijk vragen of ze d’r afstand wilt houden, nou toen ging ze de deuropening staan, maar ging ook niet meer aan de kant :upside_down_face: Dus ik gaf al een paar keer aan m’n berging uit te willen stappen, maar zonder succes haha. Heb haar pas 1 of 2x gezien hiervoor (woon er nog maar kort) maar heel verhaal ophangen. Uiteindelijk gaat ze aan de kant, nadat ik weer eens aangaf er langs te willen maar afstand te willen houden, verplaatst ze zich naar de deur naar buiten en gaat ze daar in de opening staan :weary: Zo irritant, voelde me een beetje gegijzeld haha. Ze kwam blijkbaar ook puur uit nieuwsgierigheid/om te kletsen uit d’r woning, want ze hoefde helemaal niet naar buiten. GA DAN AAN DE KANT EN LAAT ME ERDOOR. Nja na haar weer een paar keer beleefd afgekapt te hebben en te vragen of ze aan de kant wilde gaan zodat ik eruit kon ging het van ‘zo dik ben ik toch niet?’. Nee maar ik wil me niet langs je af moeten wurmen mens, gezien ik dan op 5cm van je kom ipv 1.5meter. Dus gaf wederom aan dat ik graag afstand wilde bewaren en toen begon ze of ik smetvrees had etc. Zucht
 Haha. Alsof ze niks van de Corona toestand heeft meegekregen. Zo vermoeiend haha.

1 like

Ik heb dit al een tijdje, stuitte er per ongeluk op. Het lijkt alleen nog niet actief dat je het aan/uit kan zetten.

Vervelend van de buurvrouw, sommige mensen lijken het echt vergeten te zijn.

Misschien kun je de supermarkt bellen om te vragen wanneer het druk is? Maar als dat niet hoeft is het niet nodig. Ik denk dat het bij ons ook aan de dag scheelt, vrijdag lijkt sowieso extreem druk, de hele dag door.

Ik vraag mij oprecht af hoe mensen dat volhouden zo min mogelijk in de winkels snap ik wel maar sinds meer dan 3 maanden voor de eerste keer de supermarkt in, heb je al die tijd boodschappen kunnen bestellen? Ben je dan nooit ergens naartoe geweest ?
Ik kan mij voorstellen dat het voor jou dan echt een shock is, ik merk hier bijna nauwelijks iets van de corona maatregelen en ik ken ook niemand meer in mijn omgeving die zich er echt aan houdt? Snap dat het extra verwarrend is voor mensen die sinds kort weer echt de deur uit komen, afstand is nergens meer te houden.

5 likes

Ik ben ook vorige week pas weer voor het eerst in een supermarkt geweest. Heb verder alles laten bezorgen. Mijn werk is al die tijd gewoon doorgegaan en ik had echt geen zin om iedere keer op drukke momenten in het weekend of na een onwijs lange drukke dag werken nog een drukke supermarkt met allemaal beperkingen in te gaan.

1 like

Ik ben ook al 3 maanden niet in een winkel geweest. Andere winkels dan supermarkt geen behoefte aan en supermarkt doet m’n vriend al die tijd eigenlijk. Ik fiets wel mee naar de supermarkt, maar ik blijf dan buiten wachten terwijl hij de boodschappen doet. Zo kunnen we meer meenemen zodat we maar 1x (soms 2x) per week heen hoeven. En heel af en toe bestellen we de boodschappen. Ik zou me ook niet fijn voelen in de winkel als ik hoor hoe mensen zich gedragen alsof er niks aan de hand is dus ik ben blij dat hij dat minder heeft

Ja hier verschilde het ook voor Corona al erg per winkel. Deze was juist altijd rustig dan, en dacht nu ook van als ik er om 8.00 ben voor de scholen beginnen dan zijn de ouders er iig nog niet haha. Maar het probleem was dus vooral hoe de mensen zich gedroegen, en niet zozeer de drukte! Want druk was 't ook weer niet te noemen maar ook echt niet zo rustig als ik had gedacht/gehoopt haha.

@anon12348926 Volgens mij ben je er op eerdere momenten al vaker op gewezen in dit topic, maar voor sommige mensen zijn de risico’s nou eenmaal (te) groot. Zowel om zichzelf te besmetten als anderen (en voorheen ook met in het achterhoofd de overvolle IC’s en de zorg willen ontlasten). En ook daarom zou het wel zo fijn zijn als Ă­edereen wat meer rekening houdt met die risico’s als ze zich in een supermarkt of andere openbare plek begeven, zodat voor die betreffende groep de risico’s ook verder verkleind worden. Daarnaast ben ik ook het grootste deel van deze tijd erg ziek geweest waardoor ik er simpelweg fysiek niet toe in staat was (en dat dus ook in m’n eentje moeten doorstaan zonder bezoek of hulp/steun in huis bijv, terwijl ik nauwelijks iets kon). Dus ja, ik was tot gister dus Ă©cht al die tijd nog niet in een supermarkt geweest en heb boodschappen steeds moeten laten bezorgen. Is dat hoe ik het graag heb, nee helemaal niet. Is het klote, ja absoluut. Maar soms moet je het simpelweg wel volhouden omdat het ofwel niet anders kan of omdat het risico van zo’n bezoekje de mogelijke grote gevolgen niet waard is.

9 likes

Mijn bericht was helemaal niet onaardig bedoeld, ik vroeg het mij oprecht af omdat hier al maanden online boodschappen laten bezorgen drama is en je niet altijd iemand hebt die je kan helpen.
Het lijkt mij juist extra shocking nu voor mensen die weer een beetje buiten komen omdat de corona helemaal weg lijkt te zijn, bijna niemand rekening houdt met de afstand en het karretjes beleid helemaal weg lijkt te zijn. Persoonlijk lukt het mij al geeneens afstand te bewaren, wanneer je door de stad loopt is het ontzettend druk, mensen zitten alweer in je nek te hijgen etc

3 likes

Hebben meer mensen heel erg last van benauwdheid door het dragen van zo’n mondkapje? Heb het nu 2x moeten gebruiken in het ov, maar ik moest erna zowat aan de beademing. Ga voorlopig maar proberen om zo min mogelijk het ov te gebruiken en zou het echt heftig en vervelend vinden als we straks op meer plekken een mondkapje moeten dragen.

1 like

Herkenbaar, ik heb het minste last van de wegwerp mondkapjes met vouwtjes. Zou graag een niet wegwerp gebruiken, maar ik kan er niet goed door ademen. Ook super rot met bril enzo, alles beslaat

Ja heel herkenbaar! De eerste keer was ik ook heel erg in paniek, maar het helpt mij echt om op iets anders te focussen. Ik snap dat dat makkelijk klinkt en dat je daar natuurlijk al aan hebt gedacht, maar gewoon een hart onder de riem!

Het wordt wel beter nadat je het vaker gedaan hebt. Maar alsnog ben ik iedere keer blij wanneer ik uitstap en dat ding van mn gezicht kan rukken

Ik vond het ook echt een trigger voor een paniekaanval. Ik ben heel bewust hele tijd met mijn mobiel bezig geweest omdat ik anders de focus legde op de benauwdheid en daarvan heel onrustig werd.
Ik kan alleen niet in een bus op mijn mobiel zitten ivm wagenziekte dus hoop dat ik de bus nog heel lang kan vermijden.

Heeft iemand dit al gelezen? Lang stuk, maar wel goed.

3 likes

Ik ga zo voor het eerst sinds corona met ov + mondkapje. Ik vind het best wel spannend en zie er ook wel tegen op.

Weet niet meer van wie ik deze screenshot had gemaakt op insta, maar echt weer typisch.

4 likes

Ik moet binnenkort ook weer met de trein en heb speciaal daarvoor handgemaakte mondkapjes gekocht maar nav alle berichten hier denk ik dat ik maar gewoon wegwerp ga gebruiken :roll_eyes: zie er nu al tegenop hoop dat het rustig is

Die foto’s ook echt. Wat een types.

2 likes