Coronatopic #5

Dat ben ik met je eens máár ik ben het wel eens met de angst/onvrede over die mogelijke spoedwet. Dan ben je strafbaar als je dichter bij elkaar in de buurt bent van 1,5m of als bijv opa’s en oma’s hun kleinkinderen niet mogen knuffelen etc omdat je dus die 1,5 m moet handhaven en anders strafbaar bent. Daar mag men best kritisch tegen zijn.

1 like

Dit heb ik dus ook. Heb het hele voorstel gelezen en ik zie niets van wat doe fb gekkies roeptoeteren

Ik vind alleen een voorstel die tot 1 sep zou gelden?!

Het is naar, maar het duurt echt maar heel even!

1 like

Ja, oké. Ik snap wat je zegt maar er is veel nog onduidelijk rondom die wet; woorden die multi interpretabel zijn of onduidelijk (bijv, samenscholing mag niet. Maar hoeveel is dat dan) en dat het tegen een aantal grondrechten in gaat. Tjah, misschien zal het aan mij liggen en is mijn ‘angst’ ongegrond maar een wet er weer uit krijgen is ook lastig.

2 likes

Iemand die dit ook heeft? Ik ben mega benauwd met mondkap en ik heb gewoon vooral in combinatie met het warme weer het idee dat ik bijna flauw kan vallen in het OV
Went dit?

Ja went wel vind ik! Ik draag ze veel bij het klussen en ik merk het nu niet eens meer als ik er een huffend en puffend in de hitte draag. Las hier volgens mij ook de tip om ze thuis wat vaker op te doen?

1 like

Ik zag vandaag een vrouw met mondkapje alleen om haar mond en niet over haar neus heen. Ik moest er wel om gniffelen. Maar ik snap er ook weinig van haha

1 like

download

Ik moet elke keer aan dit plaatje denken als ik iemand zo zie lopen

45 likes

Ik zie echt zoveel mensen dat kapje ff op hun kin hangen om te roken of ff met iemand te kletsen. En daarna weer op zetten en verder winkelen. Doe het dan niet op

2 likes

Oke ga naar oefenen anders ga ik dit echt niet trekken.

1 like

Die lelijke heb ik, ik ga voortaan wel fietsen ben er klaar mee kut mondkapjes

Mijn test was trouwens negatief (ben uiteindelijk de vierde dag ofzo gebeld) maar ik wil nog even dit delen; ik moest drie keer bellen omdat twee keer per ongeluk de verbinding werd verbroken, en je krijgt dus telkens een ander persoon aan de lijn. De eerste twee klonken alsof ze op de fiets zaten en bij de derde hoorde ik een man zeggen JA DOE NORMAAL DAN! Dus ik euhh… daarna nam die vrouw het woord, was denk ik in een huiskamer met kinderen aan het telefoneren haha.

6 likes

Klopt, ze krijgen eerst een aantal weken (maanden?) een opleiding en dan is het de bedoeling dat ze vanuit huis gaan werken. (Ze hebben nu verdiepingen op mijn werk ingenomen. Dus moet ik nog langer thuis werken :joy:)

Ik vind het wel steeds makkelijker worden,

Ik moest van de week wel niezen met een mondkap op, dan was wel echt kut :joy:. Stiekem heb ik hem snel even. afgedaan toen :joy:. Ik was toch de enige in de hele tram

1 like

Hebben jullie dit al gezien?

1 like

Hoe kom je daar? Ik wil ff checken of het uit staat…al gevonden! Nvm

Volgens mij is dit iets van de laatste nieuwe software update want ik heb net bij mijn iphone gecheckt (moet update nog doen) en daar staat het nog niet bij.

Ik ben gister voor het eerst sinds de maatregelen boodschappen gaan doen in de supermarkt en ben er echt van geschrokken. Had er bewust voor gezorgd dat ik er al om 8.00 zou zijn, zodat ik één van de eersten en enigen zou zijn. Nou dat was allesbehalve het geval. Bij deze winkel moest je nog wel verplicht een wagentje gebruiken (had van vrienden gehoord en geloof ik ook hier gelezen dat dat niet meer in iedere supermarkt hoeft), maar dat wagentje moest je dus zelf schoonmaken met een flacon die dus door iedereen aangeraakt wordt. En in de winkel wordt totaal geen afstand gehouden?! Ofja de wagentjes creëerden dan wel afstand tot je voorgangers, maar iedereen liep gewoon pal langs je af? Ook het personeel, terwijl ze nog wel zo’n geel hesje aan hadden met ‘zorgt u ook voor mij?’ :roll_eyes: En pakte je iets uit een schap/koeling kwam er gewoon meermaals iemand naast me staan ipv even die 2 seconden te wachten. En ook gewoon eenzelfde stormloop als anders op de verse broodjes en croissants etc, terwijl iedereen dan dus diezelfde handvatten aan moet raken waarmee je de broodjes eruit schept. Zelfs bij de kassa waar nog strepen op de vloer stonden op 1.5m van elkaar hadden veel mensen schijt. En als dit nu al zo erg was wil ik niet weten hoe het eraan toe gaat op een drukker moment van de dag :upside_down_face:

Je zou ergens ook denken dat de mensen in die 3.5 maand juist gewend zijn geraakt aan het afstand houden etc (neem aan dat de meesten er niet net als ik weer voor het eerst waren :sweat_smile:), dat dat er soort van ingebouwd is inmiddels. Maar het leek eerder alsof er überhaupt geen Corona is.

Oh en ik klink hier misschien als een vreemde eend in de bijt, gezien de meesten hier gewoon al die tijd/allang weer in supermarkten komen en zich wellicht ook zoals bovenstaand gedragen, maar ugh, voelde me er echt niet prettig bij (wel risicogroep, maar anders denk ik ook niet gezien je geen 100% vrijstelling hebt als je wel gezond bent en je ook je omgeving veilig wilt houden lijkt me).

Ik vind het ook stressvol om naar de supermarkt te gaan want ik wil nog wel afstand houden, maar het is onmogelijk. Al denk ik dat als je doordeweeks rond acht uur gaat het wel lekker rustig is, maar verder lijkt het altijd druk.

En eigenlijk is het bijna overal zo, ik voel me op veel plekken niet prettig. Ik behoor niet tot de risicogroep maar ik ben vooral bang anderen eventueel te besmetten.

3 likes