Coronatopic #5

Ik heb hier zo’n dubbel gevoel bij haha.
Aan de ene kant:
Super positief verrast, want het was echt niet tof geweest als heel NL nu vingertje kon wijzen naar die demonstranten… en sowieso fijn dat er geen ziek zijn geworden.

Anderzijds… nu vraag ik me helemaal af of niet iedereen alles aan z’n laars gaat lappen. :crazy_face:

1 like

Dit is echt op mijn lijf geschreven :heart_eyes:!!!

2 likes

Handig dat het ook op afstand kan :laughing:.

Ik ben eens aan het kijken naar hun programma (“line-up”), maar daar staan steeds kwartiertjes met muziek/dj’s tussen de sprekers. Ik ben nog nooit naar een demonstratie geweest, maar is dat altijd zo? Dat is anders nog een idee voor iedereen die z’n festival deze zomer moet missen, maken we er een demonstratie tegen het afschaffen van de festivals van en nodigen we een boel artiesten uit :joy:.

5 likes

Ik moet me morgen laten testen in zo’n drivethru. Ben al een paar dagen verkouden en werk thuis, mijn werk wilde graag dat ik me liet testen. Ik verwacht gewoon een verkoudheid maar ik zie zo op tegen die wattenstaaf, ik ben echt kleinzerig :scream:

Ik las ergens dat op dag drie van je klachten, je het best getest kan worden want daarna zou het weer afnemen. Dus testen kunnen alsnog vals negatief zijn. Hopelijk is het niks!

Ik wil er ff een poll ingooien…
Zou jij je laten testen als je lichte klachten hebt (loopneus, af en toe niezen of hoesten bijv)?

• Nee
  • Ja
  • Weet ik niet

0 stemmers

Gebeurd dat niet bijna overal al? Althans ik zie buiten echt niemand meer zich aan de regels houden.

2 likes

Ik heb hier vaker nee op gestemd maar ik realiseer me pas sinds kort dat laten testen dus nodig is om verdere besmetting te voorkomen.

2 likes

Eerst ja maar toen deed ik de test en die was zo kut dus nu nee :joy:

1 like

Haha ja @Kusjessoldaat ik snap wat je zegt maar idd die test lijkt me echt kut én ik slik nu hooikoortstabletten en mijn klachten zijn bijna weg en zijn typisch hooikoortsklachten

Ik heb sinds vandaag dat ik een hoest heb, vaker moet niezen en heel moe ben :sob: hoop dat het wegtrekt en niks is, maar twijfel of ik morgen moet gaan werken. Zie ook 5 cliënten face to face… heb net paar uur geslapen in ieder geval. Mijn temperatuur zit op 37 in principe netjes maar ik zit eigenlijk altijd rond 36.1

Volgens mij moet je thuisblijven met deze klachten toch? Zeker als je cliënten ziet…

Ook als ze morgen verminderd zijn? Ik vind het nog allemaal ingewikkeld. Eerst moest je koorts hebben om je ziek te melden, ook bij ons.

Thanks guys, dan ga ik maar gewoon al ziekmelden. Goed dat ik het hier mijn twijfel plaatste dus.

1 like

Ja ik ben zzper en kan m’n werk niet vanuit huis doen dus dat speelt ook wel mee :stuck_out_tongue:

1 like

Wij (zorg) mogen ons ook pas ziekmelden als er koorts bij komt kijken

1 like

Dit was bij ons ook steeds zo, maar is dat inmiddels niet voor iedereen veranderd per 11 juni, ook voor de zorg? Ik krijg 36 updates per week van m’n werk, maar als ik het goed begrijp moet je nu thuisblijven bij iedere klacht (dus ook alleen hoesten bv). Ik was ook even in de war, want toen het zo slecht ging in maart/april moesten we idd gewoon doorwerken als je geen koorts had en in de zorg werkte. Moest je maar in je elleboog hoesten werd er toen gezegd.

1 like

@Qwerty123 ah dat wist ik niet. Of ja, wellicht heeft t wel in een van de vele nieuwsbrieven gestaan haha.

1 like

Kijk dan is het dus buiten mijn weten om toch weer aangepast. Dank voor de verduidelijking!

Ga sowieso ziekmelden en als het na het weekend niet weg is, laten testen.

1 like

Ja precies, is niet meer bij te houden die updates. En ook verwarrend aangezien dit dus tot 11 juni niet zo was.

2 likes

Die mensen nu bij Beau. Prima als je niet eens bent met de maatregelen. Maar om nu te zeggen dat alle regels belachelijk zijn en onnodig zijn. Zeggen dat het een griep is. En dan komen met cijfertjes van andere landen. Dat is toch helemaal niet te vergelijken met elkaar. Wordt hier echt moe van