Coronatopic #5

Richtlijnen aangepast voor de kinderopvang/scholen; https://www.ad.nl/binnenland/snotterende-kinderen-mogen-toch-naar-opvang-of-kleuterklas~aafc47b8/

3 likes

Echt van alle mensen die begin juni getest zijn had echt niet iedereen klachten. Ik zal morgen even zoeken of ik daar een bron van heb.

Edit: ik weet iig dat er ook veel mensen zijn gaan testen om " het uit te sluiten".
En iedereen die dit logisch beredeneert weet dat dat niet zo werkt, maar dat krijg je niet iedereen uitgelegd. Tevens is het natuurlijk eenvoudig om telefonisch te zeggen dat je klachten hebt.

Shit kan ik me nog bij een random groep aansluiten? Ik heb nog nergens geprotesteerd :tired_face:

7 likes

Ik ben er heel blij mee dat zoveel mensen de laatste jaren gebruik leren maken van hun demonstratierecht, waardoor het niet meer zo’n anarchistisch karakter heeft maar iedereen kan gaan begrijpen waarom mensen de straat op gaan.

Edit : want stukje persoonlijke mening die niet relevant was verwijderd

Het protest van mensen die nog nooit hebben geprotesteerd. Wij eisen ook spreektijd op het malieveld!

8 likes

zo gek, ik zat oude mailtjes terug te zoeken en ik kom er 1 tegen van werk van 10 maart:
Omdat x uit Brabant komt, werkt zij morgen thuis. De rest komt wel naar kantoor.

zo lang geleden al, en zo gek dat we toen nog niks wisten

9 likes

Ja, dit had ik ook! Tijdens een evaluatie hadden we het over de tijd dat ‘alleen Brabant thuis bleef van kantoor’.

1 like

Oké, wel met afstand en mondkapjes. En kunnen we dan ook rekening houden met ieders werktijden? Misschien verspreid over de week meerdere protesten zodat echt IEDEREEN kan komen die nog niet geprotesteerd heeft :blush:

1 like

Onze sportschool gaat per 1 juli weer open, maar eigenlijk baal ik daarvan. Ik weet niet of ik alweer durf te gaan sporten, en de airco blijft uit vanwege de verspreiding, dus is ook super warm binnen denk ik.

Uuurgh ik was net even in de stad en ik word echt gek van mensen die verwachten dat jij om ze heen slalomt maar zelf geen centimeter aan de kant gaan. En dan boos worden als je niet aan de kant gaat en tegen ze aanloopt.
Nee tuurlijk mevrouw ik verdwijn wel even in deze muur. Kan gewoon.

Maar je hoeft toch niet te gaan als je je daar niet prettig bij voelt?

Nou ik heb een redelijk duur sportschool abonnement dus vind het best zonde om niet te gaan. Ik gun het natuurlijk de sportschool om weer inkomsten te hebben, maar voel me er nog niet helemaal veilig bij.

Gister heeft m’n vriend z’n oma (zwaar dementerend) voor het eerst bezoek ontvangen (haar dochter, mijn schoonmoeder ). Dus ik vroeg aan m’n vriend hoe dat dan ging en hoe dicht bij elkaar ze mogen komen enzo.
Nou ze mogen knuffelen maar dan moet mijn schoonmoeder wel een mondkapje dragen.
En m’n vriend was dus heel blij want dat is zo’n opluchting voor zijn oma en doet d’r zo goed etc., komende week mag m’n vriend er heen.
Maar ik ben het er eigenlijk totaal niet mee eens, ik snap dat oma haar beste tijd gehad heeft en liever nu sterft door een knuffel te veel dan nog tijden in isolement leeft, m’n vriend was laatst ook echt heel verdrietig dat die z’n oma nooit meer kan knuffelen ws.
Maar komop we wonen in Dordrecht, een ander verpleeghuis hier is meer dan de helft van de bewoners besmet hoe kan je dan dit risico nemen.
(m’n schoonmoeder is trouwens ook nog eens longpatient)

Ik vind persoonlijk dat het ook om kwaliteit van leven gaat. Je zegt dat ze zwaar dementerend en oud is, als ze dan nog kan genieten van knuffels en bezoek ontvangen snap ik dat dat risico genomen wordt.

22 likes

Ik vind dit echt hard

13 likes

Ja dat deel snap ik dus, maar de keerzijde is dat zij met heel haar afdeling nog contact heeft, en het verplegend personeel en in deze stad in een ander verpleeghuis er dus meer dan de helft van de bewoners zijn besmet. Ik snap gewoon niet wat de situatie is dat al deze bewoners (want het zal niet alleen de oma van m’n vriend zijn) dit risico met meerdere bezoekers mogen nemen, terwijl het personeel ook die situatie van dat andere verpleeghuis van dichtbij meemaakt.
Ik maak me gewoon zorgen dat er in dit verpleeghuis ook een grote uitbraak komt en mensen moeten sterven zonder afscheid te kunnen nemen van iedereen.
En @Banananana oké dat mag.
Edit : @Banananana beetje stomme reactie want natuurlijk mag het, ik bedoelde ik weet niet zo goed hoe ik erop moet reageren.

Wat zijn nou fijne mondkapjes? Ik heb wasbare gekocht bij zalando maar die hebben een heel strak elastiek en zitten te klein/te strak om de mond. Omdat je die niet kan passen of retourneren merk ik dat ik een beetje huiverig ben om nog eens te bestellen, maar ja zal wel moeten want ga binnenkort reizen en dan hou ik het niet vol met die dingen.

1 like

Dat vraag ik me ook af idd. Ik had ook een wasbare gekocht, giga lelijk geval helemaal zwart geen goed idee. En die zat strak om mijn oren! Die werden gewoon helemaal naar voren geplet. Ik had natuurlijk gelijk twee stuks gekocht :unamused:

Misschien kunnen jullie een shop vinden waar je zelf de elastiekjes kan knopen? Een vriendin heeft ze voor me gemaakt en ik kon dus zelf de elastiekjes nog vastknopen.
Oh of dat je in je nek en op je hoofd vast moet knopen met stukken lint

M’n vriend heeft koorts en kan morgen pas getest worden. Ik dacht dat ik dus voorlopig binnen moest blijven, maar op de site van de overheid staat: ‘U en uw huisgenoten blijven thuis tot de testuitslag bekend is. Doe geen boodschappen en ontvang geen bezoek. Huigenoten zonder klachten mogen alleen even boodschappen doen.’

Dus ik mag als ‘huigenoot’ wel gewoon naar buiten voor boodschappen. Twijfel nu of ik dat ga doen of dat ik iemand vraag om het te fixen

1 like