Coronatopic #5

Vind het irritant dat je op veel plekken verplicht desinfecterende handgel moet gebruiken. Als het nou eens goede kwaliteit zou zijn, maar het is 9/10 keer smerig ruikend verdunde troep waarvan je je afvraagt of het nou desinfectiegel is of schoonmaakmiddel.

14 likes

Haha ja dit, staat daar een tube meuk die ik juist niet kocht want niet genoeg alcohol.

1 like

Ik had er laatst een bij een winkel en die meurde als een malle. Ik heb nog een paar keer toen ik thuis kwam mijn handen gewassen en toch rook in elke keer die ranzige handgel.

En sinds het ikea verhaal ben ik ook geen fan om zomaar ergens wat in een winkel op mijn handen te doen.

Had het ondertussen al gegoogled, maar toch bedankt voor de uitleg. Nu durf ik al helemaal geen desinfectie te gebruiken. Voortaan ga ik weigeren te gebruiken, en anders sla ik die plek maar over. Sorry maar ga geen random ondefinieerbaar spul op mijn handen doen, en dat meerdere keren achter elkaar.

Bij sommige winkels verplichten ze je overigens om handgel te gebruiken bij de ingang.

2 likes

Dan kun je wel je eigen gebruiken.

Ik heb dat laatst ook gedaan. Ook een nare geur gehad bij iets van de winkel. dus ik kan mijn eigen mee en dat was tot nu toe overal goed.

2 likes

Er zouden toch per 1 juli indien mogelijk nog meer versoepelingen komen? Dacht dat Rutte dat aangaf in de laatste persco maar kan er niks over vinden.

Volgens mij sportscholen (zijn later toegevoegd) en wordt het aantal van 30 personen op openbare plekken verhoogd naar 100 indien de 1,5 meter afstand nog te waarborgen valt.

Staat vast ergens op die routekaart.

1 like

2 likes

@Cozycute @Duchess Duidelijk, dankje!

1 like

Sportscholen en sauna’s gaan 1 juli ook weer open!

Volgens mij nog wel onder voorbehoud

Maar denk het dan wel gezien de huidige ontwikkelingen

In sommige winkels moet je nu zelf de karren of mandjes reinigen. Dus iedereen moet de flacon met schoonmaakspul pakken + een microvezeldoekje pakken en daarmee kar of mand schoonmaken.

Wat is ‘viezer’?

• Flacon met schoonmaakspul
  • Microvezeldoekje
  • Kar of mand

0 stemmers

@HvO heeft je vriend de uitslag al?

Ik vroeg net op het kdv hoe ze omgaan met de regels. Ze gaven aan het lastig te vinden, maar zolang ze bijv af en toe een snotneus heeft en het past bij het kind, laten ze het gewoon blijven. Zoals bij J nu. Stroomt het snot er uit (bij wijze van spreken) of worden de klachten ineens anders oid, dan bellen ze wel

Dat is ook irritant :woman_shrugging:

Haha ja idd…

Iemand die ik ken heeft na 24 uur zelf gebeld en er was wat misgegaan ivm drukte, test was negatief maar ze had wel die dag gebeld moeten worden. Dus misschien toch zelf bellen anders?

1 like

Nou aangezien een klein percentage positief is,lijkt mij het onbegonnen werk om alle mensen met een negatieve kweek te informeren.

Ik las dat in mijn regio (Den Haag) 3/4% positief getest is, meer dan in de rest van Nederland. Mijn klachten lijken over, heb alleen een kriebelneus. Maar t lijkt meer hooikoorts. Dus ik laat me toch niet testen

Die spoedwet die per 1 juli in moet gaan, vind ik best wel beangstigend ofzo. Dan kunnen ze je dingen, zoals een mondkapje, verplichten én eenmaal doorgevoerd, draaien ze die echt niet zomaar terug

4 likes

Hmm ja ik vind het dubbel. Ik begrijp het vanuit het verhaal van @Penny_Lane, maar er gaan nu zoveel mensen testen die geen klachten hebben waardoor er dus een piek is ontstaan.Ik hoop dat wanneer er sneller duidelijk is of je positief of negatief bent dat wellicht het beleid dan ook meer nageleefd wordt omtrent het informeren.