Coronatopic #5

Ik ben er helemaal voor maar is denk ik niet haalbaar

Heb de poll aangepast!

1 like

Gelukkig! Fijn dat het bij jou anders ging, die man die dat stokje in mijn keel stak liep er dus echt 30 seconden diep mee heen en weer te roeren :joy:

1 like

Ik heb drie x moeten stemmen omdat ik niet kan lezen blijkbaar.

In mijn omgeving is het leven weer zoals het was. Iedereen ziet ook iedereen. Ik zit in de risico groep en weiger om onnodig mensen te zien. Zeker als er geen afstand gehouden wordt.

1 like

Ik snap niet helemaal waarom horecaondernemers de boete krijgen als bezoekers geen afstand houden. Zo gaat er geen enkele prikker naar bezoekers uit om zich eraan te houden, want zij merken dat toch niet in hun portemonnee. Nu gaan er veel cafés noodgedwongen dicht. Ik zou het veel logischer vinden als de bezoekers die zich niet aan de regels houden zelf die boete krijgen. Dan denken ze de volgende keer wel 10x na

6 likes

Ik snap dit ook niet. Ik begrijp dat horeca ondernemers alles moeten doen om de 1,5 meter mogelijk te maken, maar zij hebben toch geen invloed op het gedrag van mensen?! Lijkt me ook heel lastig in de gaten houden als je aan het werk bent. Een vriendin van mij is manager in de horeca en als ik hoor hoe mensen zich misdragen en hoe vaak zij ze moet aanspreken :confounded: maar het werkt ook niet want mensen zijn toch eigenwijs en doen wat ze zelf willen

1 like

Maar dat is voor elk bedrijf toch? Ik geef nu sportles buiten en als we geen afstand houden is de boete voor de vereniging en mag de GEHELE club niet meer buiten sporten
 niet die ene persoon die bijv op Iemand af rent en die een knuffel geeft :cold_face:

1 like

Hmm ja dat is soms best lastig. Wij mogen als trainers bijv ook niet bij 18- komen
 en dat is soms best lastig met kleuters :wink:
Maar ook bij de volwassenen zien we soms dat we ze echt elke 10min moeten vertellen dat ze in “hun vak” moeten blijven.
En de politie/handhaving rijdt dus gewoon 2x per uur een rondje om het sportterrein hier. We hebben dan dus ook een Corona verantwoordelijke natuurlijk die hier continue op attendeert enz.

Maar het gaat om het idee dat een geheel bedrijf er op aangesproken wordt ipv de individu die de fout maakt.
Waarom een hele horeca tent / sport club sluiten / beboeten vanwege die ene persoon.

1 like

Het zijn ook niet alleen de lamballen die zich niet aan de regels houden. Ik zie echt de meest interessante ‘huishoudens’ op werk :sweat: Veel mensen die uit eten gaan/op een terras gaan zitten hebben gewoon schijt en je hebt zowat een extra medewerker nodig elke dag om mensen op de regels te wijzen. We proberen het wel, maar als handhaving ons restaurant in de gaten zouden houden kunnen ze denk ik dagelijks wel 10 boetes opleggen.

En dan zijn wij nog een kindvriendelijk restaurant waar geen mensen komen om te zuipen

2 likes

Ik vind het echt vrij bizar dat als jij als onderneming/vereniging zijnde er alles aan doet mensen zich aan de regels te laten houden (en ze er dus ook constant op aanspreekt) jij de enige bent die een boete krijgt en niet de mensen die de regels overtreden. Hoezo krijgen die dan niet ook een boete?

Ik heb nu als fotograaf ook discussies met klanten die per se familiefoto’s (dus meerdere huishoudens/gezinnen) willen met iedereen hutjemutje. Andere fotografen doen het wel, dus waarom ik niet? Prima, dan ga je naar die ander (denk overigens dat het grootspraak is). Ik heb voorbeelden gestuurd van wat er wĂ©l mogelijk is (en echt ik snap dat het niet helemaal is wat je in gedachten had maar deze regels zijn er nou eenmaal nog wel even en je kunt Ă©cht ook leuke mooie groepsfoto’s maken met wat meer afstand zeker in een mooi natuurgebied) en dan nog proberen mensen het “jaa hoe groot is de kans nou dat we worden betrapt op zondagochtend in een natuurgebied?”. Uh, I don’t care. Ik heb 1 maand 50% omzet gedraaid, 2 maanden 0% en nu begint het net weer wat te lopen. Ik ga het risico niet nemen want het kost mij € 4000,- en die geef ik daar even liever niet aan uit. Heel wat opdrachten voor ik dat weer terug heb verdiend. Ohja en dan heb je ook nog klanten die mailen wij betalen de boete, heb je bij deze zwartopwit. Ja, alsof dat juridisch stand houdt als puntje bij paaltje komt. Maarja als ik dus van te voren met mensen bespreek wat wel/niet kan, ze vraag de shoot te verzetten bij klachten (en dit de dag zelf nog check) en ze vraag om ook op het moment dat ik ze niet fotografeer maar ze even wachten omdat bijvoorbeeld huishouden 1 compleet op de foto ga onderling 1,5 meter afstand te houden en ze doen dit niet. Dan ben ik dus de pineut
 ik vind het maar lastig hoor (gelukkig voel je van te voren wel redelijk aan bij welke klanten dit een probleem gaat vormen en bij welke niet).

Sorry voor de hele rant, vandaag de nodige discussies gevoerd op mijn vrije dag en het zit nogal hoog.

9 likes

Ik ben zo klaar met die hele regel ook. Ik hoop echt dat het blijkt dat het niet nodig is dit nog een jaar vol te houden want man wat een gezeik levert het op

2 likes

Ik begreep van een horeca ondernemer gisteren dat zowel hij beboet wordt als de mensen ook persoonlijk

1 like

Ik heb me woensdag laten testen en nog niks gehoord. Weet inmiddels 99.9% zeker dat het geen corona is maar had me laten testen voor anderen in mijn directe omgeving/huishouden (had een paar dagen wel symptomen). Dus maak me geen zorgen, maar jeetje, al ruim 72 uur
 ik denk dat weinig mensen zich zo lang helemaal (vrijwillig) kunnen isoleren van anderen

1 like

Op mijn werk is ook iemand woensdag getest en zij hebben gisteren zelf gebeld om de uitslag. Hadden ook nog niks gehoord.

1 like

Ik dacht dacht dat ze het dan sowieso niet mochten geven, als je zelf belt bedoel ik.
Ik geloof dat je dan je GGD moet bellen maar die is natuurlijk sowieso overmorgen pas weer open

O, dat weet ik niet. Heb alleen indirect met diegene te maken. Ik vind t wel raar dat je gewoon niks hoort en dat er nu dus meteen een weekend overheen gaat.

1 like

Volgens mij kun je wel in het weekend gebeld worden met de uitslag, maar je kunt dus (in het weekend) niet zelf bellen

Hier krijg je negatieve uitslagen eventueel ook per mail en dan kan die ook nog in de spam/ongewenste post terecht komen.

1 like

Thanks!

Ik zou maandag even bellen. Ik ben gister getest en kreeg een paar uur geleden al de uitslag (die gelukkig negatief was). Balen dat het zo lang duurt!

3 likes