Coronatopic #5

Door al deze maatregelen kan waarschijnlijk onze bruiloft in augustus niet door gaan. Wij mogen niet met onze beste vrienden trouwen maar ik mag wel met vreemde mensen in een vliegtuig zitten om op vakantie te gaan?

Ik ben echt even onredelijk boos over dit gedoe :rage:

5 likes

Iedere keer dat terugkomen op vliegtuigen. Daar worden mondkapjes gedragen.
Daarnaast wordt als je het ā€˜slechtsteā€™ geval gebruikt elke 2.8 minuten de lucht volledig ververst in de cabine. Als je het in het beste geval bekijkt in 1.6 minuten.

De lucht gaat ook allemaal door filters heen die 99.9% van de aerosolen uit de lucht haalt. De luchtstromen zijn ook naar beneden gericht, dus niet langs de hoofden van de passagiers e.d.

En vergeet niet, je hoeft niet te vliegen, maar het is wel als het om besmettingen gaat veiliger dan een bus of een trein, zeker omdat daar niet altijd die 1,5 meter is de garanderen.

5 likes

Kuchschermen? Dan mag ik wel helemaal ingekapseld worden met plexiglas met hooikoorts en chronische hoestbuien.

Hoezo kan het niet doorgaan? Een vriendin van mij gaat eind september trouwen en dat gaat gewoon door. Wel met minder mensen en 1,5 meter afstand natuurlijk.

Ik zou zelf nu niet willen trouwenā€¦
Wat to do met opaā€™s en omasā€¦ enā€¦ je locatie moet ineens 6x zo groot zijn om op 1.5m feest te kunnen vieren enzoā€¦ ten minste, wij hadden best een knus dansfeest met 100 man in de avond.

Daarbijā€¦ op 1.5m afstand zou mijn vader me niet weggegeven kunnen hebben. Kan niemand je feliciteren na het moment. En kan je eigenlijk niet eens groepsfotoā€™s maken (met ooms/tantes/broers/zussen/ouders etc).
Lijkt me heel lastig @Frapa :yellow_heart:

1 like

Het kan zeker wel doorgaan maar in onze gemeente mag je maar met 14 mensen inclusief het bruidspaar, fotograaf, trouwambtenaar en bode trouwen. Dan blijven er niet veel meer over. Daarnaast mag je een ā€œfeestā€ geven samen met 100 personen. Maar die 100 personen moeten de gehele dag zitten, mag niet gedanst worden. Dat wordt dan nooit de dag die je voor ogen had.

Wow ook niet dansen? Dan is je hele dag inderdaad anders als je een feest in gedachten had :frowning:

Nou je het kan dus wel doorgaan. Ik las het alsof het niet MOCHT. Ik snap alleen wel dat je het niet zo wil vieren.

1 like

Ow god mā€™n opa van 86 moet zometeen voor een coronatestā€¦ hij moet ook echt met de auto door zoā€™n drive thru tent.

Hij heeft keelpijn en verkoudheid verschijnselen.
De huisarts vond het nodig dat hij zoā€™n test laat doen, snap alleen niet waarom ze hem met de auto 20km laten rijden.

Wat had hij anders moeten doen? Er zullen wel geen teststraten dichterbij zijn?

Ja ik weet niet, maar dat hij toevallig een auto heeft staan wilt niet zeggen dat hij capabel is om even 20km te rijden.
Hij rijdt hoogstens naar de supermarkt in het dorp en weer terug, nu moet hij helemaal over de snelweg.

Vind toch eigenlijk wel dat er iets van een andere oplossing zou moeten zijn voor mensen van die leeftijd die wel nog op zichzelf wonen. :woman_shrugging:t3:

@Penny_Lane jaaa hoop t ook!

5 likes

Of mensen die geen auto / rijbewijs hebbenā€¦
Daarvan was toch ook iemand in dit topic? Dat ze zeiden; ā€œmisschien kan iemand anders je rijdenā€.
Maar als je klachten hebt en mogelijk Corona (genoeg om te testen), ga je toch niet met iemand in 1 auto :sweat_smile:

1 like

Het allermooist zou zijn als we 100 miljoen testmannetjes hadden en eindeloze hoeveelheden beschermende materialen en we bij iedereen thuis langs konden op het tijdstip dat het ze uitkwam en we dan ook nog eens binnen een uur de uitslag konden hebben. Maar dat kan niet, er moet geroeid worden met de riemen die er zijn en er zijn nou eenmaal niet genoeg testmannetjes en niet genoeg beschermende materialen om voor elke test aan- en uit te kleden, dus er moet een massale oplossing gevonden worden die voor 99% van de mensen waarschijnlijk prima werkt, maar voor de enkeling die alleen woont en geen auto heeft of de enkeling die alleen woont en niet over de snelweg kan rijden net wat minder handig is. Maatwerk zou superfijn zijn, maar is met deze aantallen niet mogelijk.

11 likes

Je mag als het goed is met iemand mee rijden. Dat zag ik veel gebeuren toen ik ging voor mijn test. Oude mensjes die achterin de auto zaten

Een enkeling = een kwart van de huishoudens heeft geen auto.
Ik snap trouwens heel goed dat het niet mogelijk is om iedereen tegemoet te komen, ik ben dan ook heel blij dat er een testlocatie voor voetgangers en fietsers in mijn stad is. Maar het is echt niet een enkeling die nu niet kan worden getest.

6 likes

Dat zijn wel veelal mensen in zeer stedelijke gebieden, studenten en mensen die in instellingen wonen. De GGD denkt mee over hoe je bij die teststraat moet komen, het is een feit dat het grootste deel van de Nederlanders of een auto heeft, of beschikking kan hebben over een auto (deelauto, lenen, huisgenoot laten chauffeuren, etc), of anders in een zeer stedelijk gebied woont waar de testlocaties op fiets- of loopafstand zijn.
Als je echt niet kan omdat je volledig afhankelijk bent is er ook een thuistestteam, dus je wordt niet volstrekt aan je lot overgelaten, maar dat kunnen ze gewoon niet bij iedereen doen, daar hebben ze de middelen niet voor.

8 likes

Klopt het dat de NOS pagina met de coronacijfers niet meer wordt geupdated?

Ik ben nu helemaal klaar met dat Corona. Niks is meer zeker, je weet niet of dingen door kunnen gaan. Daarnaast wordt het ook alleen maar spannender op mijn werk.

Klopt. Ze zijn vorige week ook gestopt met het dagelijks pushen van de cijfers, omdat het een soort dagelijkse waterstanden werden.

Er is wel iedere dag een korte update in het liveblog, maar zolang er geen uitschieters meer zijn, geen apart bericht. Je kan het beste bij het RIVM zelf kijken voor het meest complete beeld.