Coronatopic #5

Dan was het een ander land!

Ben het wel met je eens. Een wet er in krijgen is wellicht lastig, maar hem er dan weer uit krijgen nog lastiger. En de straffen die er bij zullen horen zijn ook niet tof. Wellicht zal het zo’n vaart niet lopen, maar ik vind het wel
 wat.

2 likes

En als het wel moet, hebben mensen er nog lak aan.

Stond vorige week zo’n ouder echtpaar voor me bij de ingang van de supermarkt (echt waarom zijn het zĂł vaak ouderen die schijt hebben aan maatregelen) dat ik me al afvraag: waarom moet dit zo nodig met zijn tweeĂ«n? Toen het meisje bij de ingang ze verzocht beiden een karretje mee te nemen, begon die vrouw zo’n stennis te schoppen en dat ze dat belachelijk vond en ze waren samen bladiebla. Uiteindelijk is ze zo die winkel ingelopen zonder karretje en dat meisje stond er ongeveer zo: :woman_shrugging: :no_mouth:

Gelukkig werd ze verderop in de winkel door de manager aangesproken, maar ik vind het echt beschamend hoe mensen tekeer gaan tegen 16/17-jarigen die ook maar hun werk doen.

12 likes

Hier mag je kiezen een mandje of karretje en hoeft het niet schoon, wie het alsnog schoon wil maken mag in een hoekje het karretje schoonmaken
Ook moet je weer een muntje er in doen. Het is er druk en afstand kan je niet houden ook gaat iedereen weer door elkaar, veel families weer samen.

Die hesjes van afstand bewaren zie je ook niet meer, alles lijkt weer gewoon zo als voor maart ik kan aan niets merken dat er corona is behalve dat als je wilt je zelf het mag schoonmaken en plexiglas is er dan nog wel maar zelf alle vakken zijn weg

2 likes

Hier bij de supermarkt nog wel controle op karretje/mandje maar er wordt niet meer standaard schoongemaakt, dat moet je zelf doen. Mijn grootste ergernis is toch wel stellen die per se samen boodschappen moeten doen en dus met 2 karren achter elkaar aan door de winkel lopen. Vorige week zelfs een gezin van 4 met allemaal een eigen kar :face_with_raised_eyebrow: Ik weet dat het mag, maar ik vind het wel irritant omdat ze soms hele gangpaden blokkeren.

1 like

Ik hoorde dat bij de Dirk een karretje verplicht was waar ik woon maar je wel zelf een muntje moest regelen :’).
Mijn vriend was vd week naar een andere supermarkt dan waar we normaal heen gaan en hij kwam echt woedend thuis, hij is daarna nog naar onze gebruikelijke supermarkt gegaan.
Ik had bij de andere supermarkt trouwens dezelfde irritatie als @mar die winkel heeft al smalle paden en dan gaan mensen samen naar binnen en met 2 karren naast elkaar het hele pad blokkeren om te overleggen welke yoghurt ze willen.

3 likes

Nou echt hĂš, die oudere mensen zijn echt de grootste zeikerds lijkt het wel.
Ik moet zeggen dat ik niet echt mensen er op aan durf te spreken. Als er geen afstand gehouden wordt, mensen in mijn nek zitten te hijgen vind dat echt lastig.

Wat me ook opvalt is dat mensen weer in de gangpaden stil gaan staan en gaan kletsen. Laten we dat ook ff niet dken, die paden zijn al zo smal. Boodschappen doen is echt verschrikkelijk vermoeiend en duurt echt giga lang.

Ik heb verdorie al meerdere keren bijna ruzie gehad, omdat ik probeer met m’n karretje te wachten tot de ander voorbij is, of een stap opzij zet om voldoende afstand te bewaren, en dan beledigd “tss ik ben niet ziek hoor!” toegebeten kreeg, alsof ik vies van ze ben, in plaats van mijn aandeel in de risico’s in de pandemie probeer te beperken. :worried:

9 likes

Wow echt?! En dat terwijl je je gewoon aan de regels houdt. Mensen zijn echt raar.

En @Wonderland weet even niet of je nu sarcastisch bent of juist niet?

1 like

Ja en het stomste is dat ik tĂłch zelf ga denken, leek het op een persoonlijke belediging? Had ik het anders moeten doen? Overdrijf ik?
Haha echt irritant want ik doe gewoon m’n best.

4 likes

Pff nou ik denk niet dat je overdrijft hoor, die mensen voelen zich zelf gewoon persoonlijk aangevallen terwijl dat helemaal niet nodig is. Snap de irritatie soms wel hoor, want ik haat het ook dat je nu niet snel meer boodschappen kan doen omdat er dan weer zo’n slome trien voor je staat die niet kan kiezen en beledigd kijkt als je vraagt of je er even bij mag. Maar goed, dat is dan haar probleem, niet de mijne. (helaas ben ik daar ook niet altijd goed in hoor, om dat dan te denken. Gewoon niet twijfelen aan jezelf ;))

1 like

Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik (preventiemedewerker) verantwoordelijk ga zijn voor het ‘back to normal’ beleid binnen ons bedrijf. Ik werk in een productieomgeving en vanuit productie (geen stop geweest), is toch vaker steun gewenst van indirecte personeel. Daarom heeft ons moederbedrijf het doel om 50% van indirect personeel eind juni weer op kantoor te kunnen ontvangen.

De rest van de week moet ik kantoren in kaart brengen en aangeven waar de 1.5m gegarandeerd kan worden en waar niet / oplossingen verzinnen.

Zijn er meer mensen betrokken in een ‘corona-team’ via het werk? Lopen jullie ergens tegen aan? Ik ben best benieuwd hoe het straks zal lopen want de verdeeldheid over de 1.5m is best groot binnen ons bedrijf. De een vind het onzin (zelfs sommige managers
) en sommige mensen zijn juist bang.

Ja je hebt echt helemaal gelijk en zo hoort het ook :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik zit op mijn werk ook in het team dat hiermee bezig is. Bij ons is er (zelfs binnen dit team) ook wel wat verdeeldheid in communicatie, maar over het algemeen is iedereen het wel eens met de 1,5 meter en wordt daar tot nu toe ook goed aan gehouden (zijn natuurlijk ook maar een beperkt aantal mensen op kantoor, maar toch).

Bij ons zijn er alleen geen regels over wanneer er weer op kantoor gewerkt wordt. Bijna iedereen vind het fijn om wel weer een dagje op kantoor te werken, dus dat moet onderling verdeeld worden zodat er niet te veel mensen tegelijk zijn, maar verder wordt de norm van thuiswerken nog aangehouden. Als mensen zich er niet prettig bij voelen om op kantoor te werken, dan worden ze sowieso niet verplicht, Eigenlijk allemaal wel chill tot nu toe.

1 like

Dit had ik ook laatst met buiten lopen, liep een wat ouder iemand met een rollator dus ga ik op het fietspad lopen. Zegt die man; je kan er best wel langs hoor.

ja euh, ik doe het onder anderen ook van zijn gezondheid??!?

1 like

Jaa :(((

1 like

Sterkte, dat lijkt mij echt wel moeilijk
Kan je wel eens naar buiten naar een rustige speeltuin? Hoe vindt je dochter het zo thuis?

Ik vraag me af of de cijfers van nu positiever zijn dan verwacht of juist passen binnen dat model van op en af strenge en soepele maatregelen.

Fijn dat er duidelijkheid is, maar wat ik me dan afvraag
 na augustus is dit natuurlijk niet voorbij. Wat dan? Tot wanneer ‘moeten’ mensen/kinderen dan thuisblijven :woman_shrugging:? Kan me niet voorstellen dat het dan ineens anders is haha.

Mijn collega is ook een risicogroep en werkt dus tot 1 sept thuis. Maar dan?!

1 like

Snap ik. Je wil weten waar je aan toe bent voor jezelf maar ook voor je dochter
 lastig :thinking:

1 like