Computerspelletjes van vroeger

Dit kon je bij ons op de basisschool spelen:

En ik weet nog heel goed dat ik dit speelde bij mijn nichtjes (die hadden heel hip al een iMac):

Thuis speelde ik altijd Petz/Dogz/Catz. Dat huurde ik dan bij de bieb.

Ook favoriet hier was Mia Muis!

Heb ook de intro gevonden, wel in het Engels…

Kent iemand deze dingen? :smiley:

9 likes

Laura en het geheim van de diamant was naast de Sims en Rollercoaster tycoon mijn favoriet.

5 likes

Dat van mij heet Cro-magnon Rally! :slight_smile:

Hahahahahaa wat is dit

1 like

Omg ja postbank inderdaad nog!!! Was echt top dat

1 like

Ojaa! Ik speelde vroeger ook altijd een video spel met een klein groen draakje of dinosaurus. Dan moest je ook op van die stenen springen om over lava heen te komen, maar als je te lang bleef staan dan braken die stenen…heb alleen geen idee meer hoe dat spel heette.

En ik was verslaafd aan rollercoaster tycoon 1 en 2. Deze speel ik nu nog steeds, op mn Ipad, gewoon te downloaden in de Appstore (niet gratis). Zit er nog precies hetzelfde uit hahaha.

1 like

Kent iemand dit toevallig? Heb ik ook veel gespeeld:

image

10 likes

Omg put put was samen met freddi fish echt iets waar je de hele woensdagmiddag mee kon vullen

2 likes

Pippi Langkous

Barbie Paardrijclub

En natuurlijk Harry Potter, Tarzan, Freddy Fish, Sims, A2 Racer, Barabas de Boekenbij ohjaaaa en 102 Dalmatiers :heart_eyes:

10 likes

ik was hier echt zo bang voor hoe is dit voor kinderen

8 likes

Ik huurde vroeger aaaaltijd een spel van de bieb en ik weet echt niet meer hoe het heet, zo jammer. Het ging over iets op een boerderij, volgensmij waren het een soort minigames. Ik herriner me iets met waterlelies en kikkers dat je een pad moest maken op het water met die bladeren? En nadat je die spelletjes op de boerderij had gedaan moest je onder de grond door tunnels en een spelletje doen met melodieen nadoen? Dat was altjd heel moeilijk. Herkent iemand dit toevallig? :smiley:

1 like

Jaaaa Commander Keen, ik hoor die geluidjes zo weer in mijn hoofd als ik naar die plaatjes kijk! Verder waren dit mijn favorieten:

Laura en het geheim van de diamant.

Dat gedeelte in die grot (vanaf 41:30) vond ik als kind ZO mooi en spannend en indrukwekkend. Bijna een teleurstelling om het nu terug te kijken, haha.

Drakenkasteel en Drakeneiland.
image
Kan helaas geen betere foto vinden :slightly_frowning_face:

Petz! Hoogste doel: baby’s maken.

Deze twee had ik allebei! Ontdek je eigen lichaam (beetje foute naam voor een kinderspel misschien… haha) en Op Wereldreis.

En heel erg oldschool: Floppy, ultieme basic game met een stuk of 4 minigames in 2D. Was met een hond in een blauw truitje. Ik herinner me alleen dat je hem kon ‘aankleden’ en een spel waarbij je weg moest rennen voor een andere hond. Ik kan hier echt niks over vinden op Google :slightly_frowning_face: Iemand die dit herkent? Of heb ik het me allemaal ingebeeld, haha.

7 likes

Kent iemand nog een spel dat zich afspeelde in het oude Egypte? Het was best ‘spannend’ en je moest bijv. hiërogliefen oplossen… Heb al even gegoogled en zie overal ‘Junior Detectives’ maar dat is het niet…

2 likes

Omg is dat nog steeds leuk? Misschien ga ik me er ook weer aan wagen

Jaaaa echt nachtmerries gehad van professor Punthoofd!

Heeft iemand vroeger ‘De Krijtjesfabriek’ gespeeld? Het was volgens mij vrij onbekend maar mijn lievelingsspel. <3 Met allemaal creatieve games in een fabriekssetting.

en

18 likes

Ohh de herinneringen aan Neopets!
Stopten jullie je Neopet ook in een hotel als je op vakantie ging? :joy:

1 like

Over dit spel heb ik zo zo zo lang nagedacht maar kwam nooit op de naam. Thaaanks haha

1 like

Hahahah ik moest ineens aan deze denken. Hij is niet echt van heel vroeger, maargoed…

Het politiekspel :joy:

IMG_0594

5 likes

Oh en deze, niet echt een spel maar meer een spelletjeswebsite. Vroeger had je naast kindertent.nl (waar je je eigen website kon maken, wat heb ik daar een tijd in gestoken joh) ook kindertent.com. Mijn favoriet daarbij was dat je foto’s van beroemdheden kon vervormen. Dat waren dan kandidaten van de eerste Idols, haha. Maar die site bestaat gewoon nog en is zo te zien ook nog enigszins recent geupdate, want je kunt nu The Voice of Holland-kandidaten vervormen ipv Idols-kandidaten :open_mouth:

5 likes