Quack Attack zou ik nu nog wel willen spelen
Captain Claw. <3
Op de basisschool hadden wij zo’n educatief spel over brandpreventie op de computers staan, volgens mij heette het Brand op school. Ging over een jongen die moest nablijven terwijl er bijna brand uitbrak op school, en dan moest je hem ongezien de hele school laten doorlopen om gevaarlijke dingen te verhelpen (brandalarm dat uitstond, overvolle stekkerdoos etc). Er was ook een versie over Brand in huis.
Ik ken wel zo’n spel dat inging op brandgevaar, volgens mij ook met feestdag thema. Dus kaarsjes in de kerstboom zijn gevaarlijk, hoe verantwoord om te gaan met vuurwerk etc. Maar ik weet niet of dat hetzelfde is? Kan de naam niet meer herinneren; wel dat ik het heel leuk vond!
Allemachtig. Ik heb me een hartjes uitgedeeld hier
Maar ik zoek een spel; het was een plat spel (dus je keek van de zijkant), pixelig, waar een poppetje nummers moest verzamelen (volgens mij was dat de bedoeling). Ik geloof dat het heel kleurrijk was, je kon ‘klimmen’ middels bonenstaken en er was één ‘geheime’ wereld onder water. Maar als je te lang onder water bleef, liep het balkje leeg. Het spel is zeker van voor 1999.
Help?
Ja deze herken ik, alleen de naam niet. Ik zie het zo voor me! Ik ga er even over nadenken.
Haha denk er maar over na! Ik denk er al 20 jaar over na en kan er nog steeds niet opkomen.
Ik geloof ook dat het op een diskette was.
Als eerste moest ik denken aan Rayman, maar Jazz Jackrabbit kan ook. Of misschien toch Commander Keen?
Het lijkt er op maar het is het niet. Het was echt met nummers verzamelen die verstopt zaten.
Dit zou wel de versie kunnen zijn die over brand in huis ging ja! Maar zo in detail ken ik het niet meer
Alleen de nummers kan ik niet thuisbrengen, maar de rest doet me denken aan Jazz Jackrabbit.
Dit sokje is niet geel, maar rood! zo rood als bloed! worst
Ik denk nu ineens weer aan Drakeneiland en Het Geheime Nummer. En online had je pizzacotureur, waarin je pizza’s rond moest brengen op een motortje.
Ohhh en de krijtjesfabriek.
Jaa max en merel! Mijn bijnaam komt niet van dat draakje maar ik heb me wel altijd verbonden gevoelt
Jaa same! Ik vond het ook heel moeilijk (rekenen was nooit mijn beste vak…)
Jaa Max! Ik had Max en de geheime raket, vond het fantastisch. Daar zat een demo bij van Max en Merel in de stad en die wilde ik altijd hebben, maar nooit gekregen
Ik weet niet of deze al is langsgekomen maar Belle en het Beest heb ik heel veel gespeeld, kent iemand dat nog? Level in de keuken met de taarten maken was echt irritant moeilijk soms