Caronatopic #9

Ik had het hier ook met mijn ouders over. Ik denk alleen dat een overheid ethisch gezien dit niet kan verkopen, de zwakste van de samenleving m.b.t het virus zijn toch de ouderen. Helemaal als je kijkt naar wat er in het verpleeghuis gebeurd is, afgelopen maart. Ik ben het met je eens hoor, er is een grote groep kwetsbare mensen die uiteindelijk wel op de IC belandt, maar nog lang niet aan de beurt is om gevaccineerd te worden. Laten we hopen dat het tempo van vaccineren omhoog zal gaan…

2 likes

Heerlijk dat snelrecht. Zitten al wat relschoppers achter de tralies.

5 likes

& @Stofdoek ja, daar hebben jullie gelijk in. Die clusters in verpleeghuizen zijn natuurlijk wel echt een ding! Ik dacht ook denk ik teveel aan de opnames op de IC en daar zie je die mensen natuurlijk nauwelijks terug en de mensen van 50/60 veel meer (wat ik hoor). Ik begrijp ook echt dat het ontzettend moeilijk is om hier een strategie voor te bedenken en heb echt respect voor diegene die dat moeten doen!

Tussen ic en de zorginstellingen heb je ook nog de cohort-afdelingen. Aantallen daar zijn groter dan op de IC en zorgen ook voor belemmering van al het andere zorg. Een 70, 80 of 90 jarige komt idd minder gauw op de IC, maar zeker nog wel op de cohortafdeling. En blijven daar best lang liggen. Verpleeghuisbewoners worden nu ingeënt (toch?) en zijn niet allemaal 90+, zeker ook 70-80 jarige. Dan snap ik wel dat zij als eerste zijn gekozen.

2 likes

Je bent niet de enige! Ik moest ook alles uit behalve m’n ondergoed. En toen moest ik voor hem gaan staan en steeds een kwartslag draaien, dat vond ik wel behoorlijk awkward voelen. Daarna moest ik ook van die standaardtestjes doen zoals op je tenen en hakken lopen, maar dus ook allemaal zonder kleding. Ik moest wel m’n mondkapje ophouden trouwens, gelukkig was zowel m’n onderbroek, als beha, als mondkapje zwart :stuck_out_tongue:

6 likes

Oh gelukkig, ik voel me al wat beter. Gedeelde smart is halve smart. Wel weer andere testjes dan ik trouwens. Misschien zijn ze bij het ene ziekenhuis gewoon wat ijveriger dan het andere. Maar ik begon bijna te denken dat het aan mij lag haha, bedankt voor de geruststelling.

Een bekende van mij begint nu over dat het vaccin je dna verandert…
Nu had ik heel wat post van Ovenschaal bewaart, maar je kan dus maar x-aantal berichten bewaren. :sob: Ik zoek sowieso het verhaal met de eiwitten. Zoekfunctie brengt mij helaas niet verder

2 likes

Ja je wordt half mutant.

Punt 6 wordt het eea ook uitgelegd. Hebben zij überhaupt wel wat ingelezen mbt de vaccins.

8 likes

:joy::joy:

1 like

Nog eentje. Vind het wel apart dat ze hem minder lang opsluiten omdat ie anders zn huis en baan verliest.

Lijkt me toch juist het gevolg van je eigen domheid

10 likes

Hahahaha ik ga stuk
Er was op een facebookgroep van m’n stad een grapje over het vaccin krijgen op een louche plaats en ik reageerde daarop met: Zouden dat de vaccins zonder chip zijn? :thinking:
Ook als grapje bedoeld natuurlijk…
Krijg ik een vriendschapsverzoek en bericht van iemand die zegt: 'ik word graag vrienden met wakkere medemensen :blush: ’ hahahahahaha zij neemt m’n reactie helemaal serieus :joy: :joy: :joy:
Nu even een discussietje aangaan

65 likes

Aangezien hij een iq van 57 heeft en wordt begeleid door een zorginstelling zal wel meegewogen zijn dat hij de consequenties van zijn daden niet helemaal heeft kunnen overzien en het risico van zijn huis en baan verliezen waarschijnlijk heel groot is dat hij dan aan lager wal raakt (en de maatschappij allicht nog meer geld gaat kosten). Vind ik in dit geval niet onredelijk

24 likes

Ze had iets doorgestuurd gekregen en ik vind het wappie over komen. Vandaar zocht ik een tegenbericht. Bedankt voor de link :wink:

1 like

Maar hij is drugsverslaafde terwijl hij al 10 jaar onder bewind staat.

Gaat ook iets mis dan

Oh neeee hahaha oh wat erg! :see_no_evil: succes met je gesprek hahaha

1 like

Snap niet helemaal wat dat ermee te maken heeft eigenlijk? Ja de man heeft duidelijk issues maar daarom hoeft ie nog niet aan zijn lot overgelaten te worden (en daar komt het wel op neer als ie op straat komt te staan), vind dat niet in verhouding staan tot wat ie heeft gedaan als zijn omstandigheden meegewogen worden. Uiteindelijk is de samenleving er ook niet mee geholpen om kansarmen naar de curb te trappen.

9 likes

Dat ik er weinig vertrouwen in heb dat het ooit nog beter gaat worden met Bryan.

Maarja misschien beter niet letterlijk in de goot

1 like

Ze wou totaal niet discussiëren? Ze zei dat ze er geen energie in ging steken, nou!!!

1 like

Nee misschien niet, maar ook niet erger hopelijk. Wie weet wat er dan nog eens bij zou kunnen komen aan problematiek. Misschien is handhaven op dit niveau zo bezien alsnog wel winst

2 likes

Ohhh, nou ja waarschijnlijk wel beter voor je bloeddruk :sweat_smile: