Caronatopic #9

Ik zat in een vaccinatiediscussie en diegene zei dat het coronavaccin niet belangrijk is omdat een vaccin toch niet zo lang werkt bij virussen en je dat dan elke paar maanden zou moeten nemen. Het hepatitis-B vaccin is daarentegen wel belangrijk omdat je die ziekte anders op elkaar overdraagt. Dat werkt anders dan bij virussen.
:facepalm:

8 likes

Zometeen voor de eerste keer avonddienst op de COVID-afdeling in ons ziekehuis. Alle artsen worden in een COVID-poule gegooid en worden in de avonden ingezet ivm personeelstekort. Dus ondanks dat ik normaal bij de gynaecologie en verloskunde werk moet ik nu aan de slag met beademingsondersteuning :nerd_face: spannend!

38 likes

Succes!!

Hahaha proestte m’n thee bijna over m’n laptop heen :grimacing::rofl: vind het oprecht jammer dat ik niet mee mag doen aan dat onderzoek, had het graag gewild

1 like

Aaah ik ben benieuwd hoe jullie je voelen na de prik! Zelf gisteren nog vrij flinke verhoging gehad. Dus ben er toch wel bijna zeker van dat het geen placebo kan zijn :slight_smile:

Tenzij ik toevallig nu net ziek ben geworden maar die kans is denk ik erg klein.

Vandaag weer een stuk fitter gelukkig!

3 likes

Klopt, @Wonderland. Dus dat kan niet.

1 like

O shit sorry :grimacing:

Ugh ja hier ook de hele tijd maar in plaats van dat ze voor de avondklok weg zijn trekken ze gewoon heel de nacht door om het te ontwijken.

Haha nouuu ik voel me nu echt alsof ik in mijn onderbroek voor de hele klas sta waar de rest allemaal gewoon aangekleed is :sob:

Begin trouwens ook acuut aan mezelf te twijfelen nu of ik het niet verkeerd heb begrepen, maar dat de dokter daar heel discreet niks van heeft gezegd toen ik al in mijn ondergoed stond.

49 likes

Ik vroeg me net af: stel dat je zou mogen kiezen welk vaccin je krijgt (en het heeft geen invloed op wanneer je ingeënt wordt), heb jij dan een voorkeur? Mag om eender welke reden zijn, allergie of je wilt liever 1 inspuiting i.p.v 2 of de broer van de nicht van je beste vriendin werkt bij farmabedrijf X of
 (anoniem)

• Ja, ik heb een voorkeur
  • Nee, maakt me niet uit
  • Ik wil geen vaccin

0 stemmers

Ohh komt goed hoor! We hebben ook paar gyn ass in de COVID poule. Doen het hartstikke goed hoor. Is ook vrij protocollair werk.

1 like

Omdat ik net had gelezen over die anale swabs die ze nu in China doen bij de covidtesten zat ik even ernstig te puzzelen toen je het had over ‘gyn ass’ :joy:

8 likes

Wtf!

Ik heb wel liever 1 dosis ipv 2 want dan ben je denk ik ook sneller beschermd. Maar goed ben allang blij als ik over 10 jaar eindelijk een aan de beurt ben, maakt me dan ook niet meer uit welke

2 likes

Ik had deze meneer ook! Hahah toen ik naar buiten liep dacht ik nog aan je en toen zag ik een meisje, kreeg echt de neiging om te roepen: ey ezw. Hoe laat moest je?

Ik hoorde trouwens die arts bij de receptie vertellen dat ze vanmiddag een feestje hadden en dat hij pizza en smoothies had geregeld. Om 16u ging het los. Die chicks bij de receptie hadden er helemaal zin in!

2 likes

Ben blij dat de relschoppers hard en snel worden aangepakt:

Doeiiiiii

31 likes

Na 2 dagen lagere cijfers was ik voorzichtig optimistisch over de besmettingen. Maar daar waren de cijfers van vandaag. Ja we dalen gemiddelf gezien nog steeds maar een groeipercentage van -9% is niet een hele grote marge. En volgens mij ook niet wat je zou mogen verwachten met zo’n lockdown.

Positief nieuws van de dag Ierland en UK dalen wel lekker ondanks de britse variant.

3 likes

#vergeetonsniethugo is trending. Gaat over de kwetsbare doelgroep <60 jaar. Ondanks dat ik niet de behoefte voel om mee toen, snap ik het als kwetsbare wel goed. Ik dacht dat we met name nu gericht vaccineren om de druk op de ic etc zo laag mogelijk te houden (daarom ook ic personeel eerst etc) maar waarom worden dan eerst de alleroudsten gevaccineerd? Snap dat zij qua leeftijd het meeste risico lopen op een slechte afloop maar zij komen over het algemeen niet meer op de ic? Ik snap niet dat als ze per se willen beginnen met die 60+ dat ze dan niet beginnen met de 60 jarigen? Deze mensen werken nog en wonen vaker nog met een gezin samen (die ook gewoon wellicht naar buiten moeten voor werk) en zijn naar wat ik hoor van personeel echt wel oververtegenwoordigd in het ziekenhuis
?

Ik hoop iniedergeval dat de kwetsbaren < 60 snel aan de beurt zijn. Ik zit braaf thuis maar iedereen om mij heen heeft een vitaal beroep dus komen met anderen in aanraking. Duimen dat het vaccineren allemaal wat sneller gaat :four_leaf_clover:

10 likes

Er is wel vaak een piekje op woensdag en donderdag. En volgens mij is het minder hoog dan vorige week op woensdag. Maar de marge is idd niet zo heel groot

Omdat ze wel verreweg het meeste doodgaan van alle groepen en voor grote clusters zorgen omdat veel van hen in zorginstellingen bij elkaar wonen. Zou toch fijn zijn als er veel doden voorkomen kunnen worden door al die uitbraken in verpleeghuizen de kop in te drukken.

Maar verder ben ik helemaal voor aandacht voor kwestbare jongere mensen hoor, hopelijk hoeven die niet te lang te wachten meer.

8 likes