Caronatopic #9

Oh zo, ja snap ik hoor! Van die nieuwe varianten word ik ook wel angstig. Maar het komt vast goed :kissing_heart:

1 like

Pffff mijn werk weer hoorā€¦ Deden we, voor het echt mocht, al illegaal afhalen in de winkelā€¦ nu viel mā€™n mond echt open. Vertelt mijn collega me dat er gisteren een klant (een vaste klant van ons die huizen verhuurt en inricht) Ć­n de winkel is gelaten, hij heeft allemaal spullen uitgezocht en bij de kassa gezet. Later kwam hij terug en betaalde en nam het mee. Gewoon prive shoppen dus. Ook verkopen ze aan de deur dingen aan klanten die ter plekke iets willen kopen. Ik zelf weiger dat te doen.
Hoe moeilijk is het om je aan de regels te houden, en dat als landelijke keten.
Vorige keer heb ik meldingen gemaakt bij inpectie en gemeente maar er wordt niks tegen gedaan hoor. Dus ja, ik ga geen moeite meer doen nu iets te melden.

Klanten zelf kunnen ook irritant zijn . Je moet een tijdslot reserveren om iets op te halen, per kwartier. Komen de meeste mensen veel te vroeg of laat, waardoor er soms meerdere mensen tegelijk aan de deur staan. Of ze zeggen ā€œik kan alleen om 3 uurā€. Dan zeggen wij nou er is alleen plek om 2 uur. ā€œOk is goedā€. Komen ze alsnog om 3 uur :neutral_face:

5 likes

Nja als we op korte termijn weer een hoop gaan versoepelen dan kan dat toch bijna alleen maar weer leiden tot oplopende besmettingen en dus uiteindelijk weer een lockdown. Ik ga er zelf allang niet meer vanuit dat er hele grote dingen gaan veranderen tot er massaal gevaccineerd is en/of overal sneltests worden ingezet. Ik snap ook niet zo goed dat mensen na elke perco weer zĆ³ teleurgesteld zijn. Of ja ik snap het balen wel maar niet dat je echt iets anders verwachtte dan ā€˜het gaat nog steeds niet goed zoals je letterlijk elke dag op het nieuws kan zien dus we kunnen niet zoveelā€™. Sommige mensen lijken elke keer te denken ā€˜ha, lockdown tot 2 maart dus 3 maart weer naar de disco!ā€™. Ja ik bewonder je optimisme maar die klap moet zwaar zijn elke keer zeg.

28 likes

Haha doet me denken aan een collega die eind november ofzo nog dacht dat we in januari wel weer naar kantoor mochten want was ooit gezegd.

Ik zei nou met mazzel na de zomer een keer weer en hij helemaal verbaasd nee joh januari toch.

Wel hoge pieken en diepe dalen dan zo

1 like

Dan is het straks maart en zitten we nog steeds in een lockdown. :sob: Dan zitten we al 2,5 maand in een lockdown? Canā€™t handle.

Ik heb voor mezelf in mijn hoofd dat we in 2022 somewhere wel weer normaal alles kunnen. Dan kan het alleen maar mee vallen :sweat_smile:

Ik hoorde ook van een vriendin die kapster is dat ze voor de eerste week van maart vol zit geboekt. Ik zo euh mag je alweer open dan? Nee dat niet. Okeee. Ik snap dat ze wilt werken maar dit kost je toch ook alleen maar onnodige tijd

Maar stel dat ze wel open mogen, dan staan er afspraken gepland en dus inkomsten. Lijkt mij handiger om die af te zeggen dan op het laatste moment in te plannen. En via een online systeem etc kan dat best snel? Ik heb ook heel opportunistisch een afspraak staan bij de kapper, voor 20 maart.

11 likes

Ik snap t ergens wel. Kappers zitten bijvoorbeeld al weken dicht, maar de vaste lasten blijven doorgaan. Op een gegeven moment moet er ook iets binnen komen, vooral nu ze de staatssteun ook wel tozo, dat een lening is, ook weer terug moeten betalen. Zonder inkomsten gaat dat lastig. Lees bijvoorbeeld:

Voor sommige mensen is t geen kwestie van wel of niet naar kantoor gaan. Sommigen zitten al weken werkloos thuis. Natuurlijk ga je dan vasthouden aan versoepelingen. Ik ben echt bang dat alle lokale bedrijven er binnenkort aan gaan. Terwijl de KLM gewoon staatssteun krijgt, werknemers ontslaat en dan uitzendkrachten aanneemt. Om over de psychologische gevolgen nog maar even te zwijgen. Daarom snap ik wel dat mensen zich vasthouden aan lichtpuntjes.

10 likes

Jeetje ik roep eigenlijk al maanden dat half april de terrassen er wel weer zullen zijn (dit zou voor mijn werk inhouden meer dagbestedings en stageplekken, want meer werk te doen).
Maar jouw post, en het feit dat de besmettingen niet echt dalen in Nederland, doet me denken dat ik misschien zelfs daar te optimistisch mee ben :frowning:

Also mā€™n bril valt net achter de bank ik heb hiermee het nadeel ontdekt aan de bank net niet tegen de muur aan zetten, brb ff me rug breken.

1 like

Ja dat wel! Zij heeft alleen geen automatisch systeem dus misschien dat ik daarom er te veel moeite in zie.

Maar met een automatisch systeem is het idd makkelijker verschuiven en door klikken.

@Mango het financiele gedeelte snap ik zeker hoor. Ik ben alleen bang voor haar dat het dan weer een teleurstelling wordt als ze niet open kan. Ik hoop natuurlijk van wel want ze was actief aan het solliciteren voor een bijbaan vanwege geld. En zij is helaas niet de enigste die dit heeft.

2 likes

Oh bij mij op het werk wordt al gezegd dat ze verwachten maart en wellicht april nog dicht te zijn. Ik heb me er al bij neergelegd.

1 like

Hallo weet je nog vorig jaar in maart ofzo toen er werd gezegd mensen een paar weken thuis moesten werken šŸ„²šŸ„²šŸ„²

nu werk ik zelf niet echt thuis maar wel bijna iedereen om me heen en die moeten daar nog steeds om ā€œlachenā€ hoe we dit allemaal toen niet wistenā€¦ mensen zaten tot juli nog op een kruk in de keuken met een doos als laptop houder want het zou tijdelijk zijn

12 likes

Ik wacht nog steeds op een juno

22 likes

Hetzelfde, ook het zuiden!

Hahah ja achteraf zo naĆÆef, tuurlijk joh met 2 weken thuiswerken is de pandemie klaar. Maar goed misschien maar beter dat ik toen niet wist dat we een jaar later nog steeds in dezelfde shit gezeten zou hebben, want geen idee hoe ik het dan volgehouden zou hebben.

8 likes

Alleen Zeeland, Limburg en Noord-Brabant krijgen momenteel AstraZeneca geleverd. En dan moeten praktijken nog alles organiseren: selecteren, lokatie zoeken als de praktijk te klein is, uitnodigingen versturenā€¦ Dus kan nog eventjes duren.

Ja klopt helemaal! We waren toen allemaal zo naĆÆef ook hier op t forum (gelukkig maar want indd wat je zegt, als we dit van te voren hadden geweten) Penny lane had laatst nog berichten teruggezocht.
Ik heb een van mijn eerste Corona nieuws screenshots bewaard die ik toen naar mijn moeder stuurde, hoe eng en erg we dit toen vonden want: boven de 100 besmettingen :scream:

6 likes

Haha ja en dat in eerste instantie alleen mensen uit Brabant thuis moesten werken en niet naar de uni mochten (of was dat alleen als ze klachten hadden)

9 likes

Mijn vriend verwacht op zā€™n vroegst in mei met het cafĆ© weer open te mogenā€¦ Maar goed die lult ook maar wat natuurlijk, niemand weet het.