Caronatopic #9

Ja soms beland ik per ongeluk in oude wat je even kwijt wilt topics uit februari vorig jaar en daar zie je mensen posten over brak zijn, feestjes, maar ook een tante uit Italië en daar is corona opgedoken oei spannend.

Ik weet ook nog zo goed, die eerste thuiswerkdag, scherm van werk mee, onwennig aan de keukentafel, voelde heel raar allemaal. En nu ken ik zowat niets anders meer

7 likes

Ah zo schattig

1 like

Pfft ja het zou me niet eens echt verbazen :frowning:
En wat moet dat moet uiteraard, maar ik had deze tweede golf veels te optimistisch ingeschat. (en dat terwijl ik 'm wel veel zwaarder vind, terwijl ik wel werk op locatie heb)

Hahah ik heb toen zoveel grappen over brabant gemaakt :sweat_smile: wist ik veel dat heel Nederland corona zou krijgen :rofl:

3 likes

Gisteren m’n tweede vaccinatie gehad! Man man man wat heb ik me beroerd gevoeld vannacht en nu nog steeds :frowning:

5 likes

Yay congrats! Wel vervelend dat je je zo beroerd voelt, beterschap :heartpulse: Was het het Pfizer vaccin?

1 like

Zuid-Holland: mijn moeder heeft op 1/02 al haar 2e vaccinatie gehad, komt uit '52 en werkt in een hospice. Vind het best cool dat mijn moeder al één van de eerste was en het voelt ook echt heel fijn dat zij gevaccineerd is (ook risicogroep vanwege gezondheid, ook vanwege haar werk).

2 likes

Wat een lul is die Wopke ook weer

3 likes

Haha omijngod en het dan ook gewoon zelf tweeten, hoe dan :’)

3 likes

Zo oneerlijk inderdaad. Ik ken eigenlijk best veel mensen die hun baan kwijtgeraakt zijn of hun zaak gesloten hebben. Ik volg best veel economisch nieuws en bloggers, en het lijkt er sterk op dat dit nog maar het begin is en het ergste nog gaat komen.

Yes, eerste vaccinatie gehad :partying_face::partying_face::partying_face:

20 likes

Ik ben zo blij, m’n oma krijgt hem zometeen!!!

23 likes

Ik kan er niet bij dat NIEMAND bedacht van goh is dit wel handig??

Ik zit op m’n besloten insta met 120 volgers helemaal na te denken welke foto’s ik wel en niet plaats (vb: ik sliep half jaar geleden bij een vriendin in een land met geel reisadvies, maar plaats dan geen foto van ons samen)

Maar Wopke is minister, maakt deel uit van de coalitie en is lijsttrekker in verkiezingstijd en bedenkt zich niet dat het misschien niet zo handig is om een foto te plaatsen van iets dat de rest van Nederland op dit moment niet kan/mag doen?

Ik ben ook niet heilig zoals je aan het voorbeeld kan zien, maar hij heeft toch wel echt een voorbeeldfunctie.

7 likes

Ja hoe erg heb je dan een bord voor je kop inderdaad, ik kan er ook niet bij.
Want als je al bedenkt dat dit een goed idee is, wat zit er dan onder het topje van de ijsberg?

Sowieso vind ik sommige van die campagne achtige dingen los van of het wel of niet mag in coronatijd ook erg ongemakkelijk in deze tijd.

2 likes

Ja echt bizar. En vooral ook zeggen hoe goed sporten wel niet voor je is, nou Wopke, het merendeel van de sportfaciliteiten is gesloten. Voor het normale publiek dan hè, blijkbaar mag je als minister wel de baan op.

Voelt een beetje hetzelfde aan als Cynthia die ons lekker digitaal meeneemt naar Curaçao, die vibe heeft het

8 likes

Ah mijn moeder wordt begin volgende week al gevaccineerd :grin:

17 likes

Ik mag vandaag voor het eerst allemaal mensen bellen en ze de negatieve uitslag van hun test
vertellen. Super leuk!
Eindelijk een beetje een lichtpuntje… ik trek het zelf echt slecht momenteel.

21 likes

Ah fijn dat je dat mag/kan doen. Mag ik vragen waarom je het zelf slecht trekt momenteel? Vanwege de beperkingen?

Ik had mij graag bij je aangesloten. Komen mijn grijze lockdown haren toch wel van pas en dan bloemetjesgordijn aan en gaan :stuck_out_tongue:

1 like

Ik baal echt vreselijk. Een vriendin krijgt vandaag bericht dat zij 25-02 gevaccineerd mag worden, omdat ze een BMI heeft van 40+.

En ik. Ik werk in het ziekenhuis. Ik onderzoek de longfunctie van mensen. Daarbij kunnen ze geen mondkapje dragen. Ik wek overgevoeligheid op waardoor er continue in mijn gezicht wordt gehoest en geproest. En het ziekenhuis zegt: ja draag maar FFP2 en je komt aan de beurt met de rest ergens in mei als alles goed gaat.
Voel me echt zo niet serieus genomen door mijn werkgever waarvoor ik maanden extra op de corona afdelingen heb staan werken.

21 likes