Caronatopic #9

Ik merk die verschuiving sowieso om me heen, niet eens per se op sociale media. Iedereen is kritischer op het beleid voor mijn gevoel. Wordt misschien ook wel versterkt door de naderende verkiezingen waardoor alle keuzes onder een vergrootglas komen te liggen.

3 likes

Mijn ouders belden net dat ze morgen een vaccinatie krijgen! Ik wist niet dat ze al bij de categorie >65j zonder medische indicatie waren aangekomen.

16 likes

Ik vind niks mis met kritisch zijn, moet zeggen dat ik me soms ook afvraag of de maatregelen niet buitenproportioneel worden omdat de daling niet doorzet en we gelijk blijven op meerdere gebieden. En hoever gaan we? Maar ik hou me wel zoveel mogelijk aan alles, ook al voelt het steeds zwaarder. Ook omdat ik wel denk dat er goed over nagedacht wordt

6 likes

Ja mensen uit 1956-1957 gaan nu eerder met het astra zenecavaccin, 70igers bijv zijn nog niet geweest omdat die een ander vaccin moeten krijgen en ze nog niet bij die categorie zijn aanbeland. Dus het gaat niet helemaal van oud naar jong

3 likes

Hoe bedoel je? Als we allemaal gevaccineerd zijn, zou het raar zijn als de cijfers stijgen, toch?

Ik vraag me ook af hoe lang deze situatie nog houdbaar is. Op social media zie ik iedereen ook weer wang aan wang staan met vrienden. Mensen beginnen echt schijt te krijgen…

Mijn opa heeft in maart/april met corona in het ziekenhuis gelegen. Verder een paar collega’s en best wat vrienden ook. Moeder en zusje hebben het inmiddels ook gehad recent en nu blij dat mijn moeder het al heeft doorstaan, want ze is basisschooljuf en ze vertelde vandaag het volgende:

De hele school gaat weer helemaal sluiten vanaf aanstaande maandag, want er zijn nu al allemaal besmettingen onder kinderen. Die kinderen zitten in 4(!!!) verschillende groepen, verspreid over 3 leerpleinen…

Ben benieuwd hoe het op andere basisscholen inmiddels gaat nu ze weer eventjes open zijn

3 likes

Uit welke provincies komen de papa’s en mama’s uit ‘56/‘57 die al uitgenodigd zijn?

1 like

Zuiden der zuiden…
Volgende week woensdag krijgt ze de eerste prik!

1 like

Heb het even aan mijn moeder gevraagd of ze al iets hebben gehoord. Mijn ouders zijn uit die jaartallen! :crossed_fingers:

Die van mij ook, maar Zuid-Holland. Hoorde dat ze vanuit het zuiden naar boven werken.

Zeeland

1 like

Is er een reden waarom de 64/65 jarigen nu eerder gevaccineerd worden dan de 65/70 plussers? Mijn ouders komen uit ‘50 en ‘53 en hebben nog geen oproep gehad en komen pas later aan de beurt.

Ah nog niks, maar kan ieder moment dus, want ze wonen in Brabant.

Ja dat staat hierboven ergens. Mensen van ouder dan ‘56 krijgen Moderna of Pfizer (zodra er daar meer van is) de iets jongere categorie krijgt Astrazeneca

1 like

Mijn ouders nog niet, in Noord Brabant

Astrazeneca gaat niet naar 65 plussers is besloten en geadviseerd. Maar komt nu wel in het land aan dus is er voor de groep 60 tm 65 gekozen die dat krijgen.

Die 65 plus doen ze in leeftijdsgroepen van boven naar beneden. Dus de 65 plussers moeten langer wachten helaas.

1 like

Volgens mij omdat astrazenica niet aangeraden wordt bij 65+ en die vaccinaties wel al binnen zijn en niet door de ggd gezet worden.

1 like

@L.C @puntjes Oh wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb, dat klinkt al logischer inderdaad. Bedankt!

Hoop dat ze alsnog snel aan de beurt zijn, zou me toch al iets meer rust geven. :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Sta er niet van te kijken. Op de basisschool van mijn zoontje (hij is bijna 4 dus vooralsnog wenochtenden) was mijn man de enige die een mondkapje droeg en afstand hield. Andere ouders lekker op elkaar geklit aan het bijkletsen. Echt medelijden met de leerkrachten.

1 like

Ja zeker! Lijkt mij ook hoor maar dat schoot laatst als angst ineens door m’n hoofd, omdat het zo uitzichtloos voelt. Maar nogmaals dat is nergens op gebaseerd.