Caronatopic #9

Omg ik zie nu dat mijn post als coronagekkie post gelezen kan worden.

Wat ik bedoelde is dat de overheid zegt: spring niet van een klif!

En dat de coronagekkies dan de ouderen en kwetsbaren van de klif duwen

2 likes

Waarom duurt het in Nederland nou allemaal zo lang met vaccineren, ik snap dat nog steeds niet. Dat er wat opstartproblemen waren snap ik wel maar inmiddels zou dat ook wel klaar moeten zijn toch

Nee joh, toen kwam de winter ook nog eens om de hoek kijken :cold_face:

2 likes

We vaccineren nu in dezelfde snelheid als de landen om ons heen, er worden alleen weinig vaccins geleverd op t moment

1 like

En @Evenveel, Israël is niet het beste voorbeeld maar je kunt tenminste al wel studies doen naar de effecten van het vaccin en daar lijkt hoopvolle informatie uit te komen en daar ging het me om.

6 likes

Dit snap ik niet helemaal, als je bv kijkt naar Groot-BrittanniĂ« dan is daar zo’n 23% van de bevolking gevaccineerd, en in Nederland amper 2,5%. Ze zijn daar iets eerder begonnen maar niet zoveel eerder. Hoe is dat hetzelfde tempo? :thinking:

Op onze vaccinatie locatie waren teveel flacons met vaccin besteld door de GGD, onder andere door het weer zijn een hoop afspraken niet doorgegaan waardoor er dus vaccin overblijft. De GGD belt dan de leverancier uit Oss en die kwam vanmiddag netjes de flacons ophalen om naar andere vaccinatie locaties te brengen zodat ze voor morgenavond (verlopen van houdbaarheidsdatum) weggeprikt kunnen worden. Er wordt zĂł zorgvuldig met de schaarste omgegaan zodat er zo min mogelijk verspild kan worden gelukkig.

8 likes

Hier zie je dat we laat zijn begonnen, maar dat de lijn daarna ongeveer dezelfde helling heeft als de andere lijnen

Hier zie je zelfs dat we gemiddeld over de afgelopen zeven dagen meer vaccinaties hebben gezet per honderd inwoners dan bijv Oostenrijk en Duitsland. Ons tempo ligt dus nu zelfs hoger. Alleen in het algemeen lopen we achter omdat we later zijn begonnen. Als iedereen dit tempo houdt (waarschijnlijk niet maar oké) dan halen we op termijn dus andere landen in

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations hier de bron

9 likes

Volgens mij is het echt wel opgeschaald inmiddels. Ik was zondag voor m’n tweede vaccinatie en het was echt zó veel drukker dan de eerste keer. Heel die ruimte waar je nadien moet wachten, zat vol. Voornamelijk met ouderen. En ook alle loketten waar je je moest aanmelden waren in gebruik. Plus er worden nu ook steeds meer vaccinatie locaties geopend dus het lijkt misschien niet snel, maar ik merkte wel degelijk verschil

2 likes

Aantal ziekenhuisopnames vind ik nog best hoog eigenlijk, 3% van de mensen die besmet raakten werden opgenomen in het ziekenhuis. Als ik dat percentage uitreken in NL (grove berekening: 25000 nieuwe gevallen vorige week, 1100 ziekenhuis opnames) dan kom ik op 4,4%. Snap wel dat het aantal besmettingen dus veel lager is doordat nog maar 0.1% besmet raakt maar dacht eigenlijk dat als je toch besmet raakt, je risico op ziekenhuisopname veel kleiner zou worden.

1 like

Ik keek net de kinderpersco terug en daarin zei Hugo dat hij hoopte dat we rond de zomer de meeste maatregelen wel los kunnen laten en weer terug naar normaal kunnen. Vond ik best optimistisch eigenlijk
 dacht zelf eigenlijk meer aan 2022 :sweat_smile:

12 likes

Yesss, uitnodiging voor vaccinatie is binnen :partying_face:

34 likes

Ik scroll ff door insta en twitter en zie volwassen mensen die weer fotos en filmpjes plaatsen dat ze na 21:00 uur buiten waren :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

Willen jullie nu een sticker omdat jullie zo stoer waren?

2 likes

Hier was gister 1 scooter heel sneu aan t heen en weer crossen, echt cool zijn die mensen!

1 like

Vriendin van me had vorig weekend opeens een feestje, ook op instagram gezet. Super dom. Ik vond het echt een rare actie van haar.

Appt ze nu dat ze ziek is (‘geen idee hoe het kan!’). Nee joh, hoe zou het komen! Echt geen medelijden mee :unamused:

2 likes

:joy::sob:

78 likes

Ah da’s lief, dankjewel! Ben het ook helemaal eens met wat je zei in het beutyblogtopic. En ik vind het ook belachelijk dat een paar individuen kunnen dicteren wat er in het topic gezegd mag worden omdat ze “even niet over corona willen lezen”. :roll_eyes:

@midheavenmoon omg ja de brain fog! Ik dacht dat het aan mijn antidepressiva lag maar ik heb niks veranderd dus vond het al zo vreemd. Niet aan gedacht dat het nasleep van covid zou kunnen zijn.

Iedereen veel beterschap!

6 likes

Die keelpijn blijft dus? Dan weet ik dat ik of ik bijna weer naar buiten mag :sweat_smile:. Ik ben nu wel eindelijk van het snotteren af geloof ik en heb ook geen hoest meer dus ik hoop op een positief gesprek met de ggd

@VickyViolence Ik post hier even een antwoord aangezien het niet gewenst is in het andere topic. Net zoals @cremeinyourcoffee & @midheavenmoon al aangaven, vooral de extreme vermoeidheid. Ik moet wel zeggen dat het sporten bij de fysio echt helpt, ik kon eerst amper 1kilo omhoog krijgen met m’n armen en nu doe ik al 10 herhalingen. Is echt belachelijk aangezien ik echt sportschool fanaat was en had toen om die 1 kilo gelachen, maar het is wat het is. Er is vooruitgang merkbaar!

Het ergste vind ik nu de slechte concentratie, deze is echt heel erg nadelig voor m’n studie. Kan gewoon niet aan het tempo voldoen wat ontzettend demotiverend is. Tuurlijk is het ook de neerslachtigheid, maar vind dat moeilijk te onderscheiden of dat door de nasleep komt of door de huidige lockdown. Ieder verloop is anders, maar misschien biedt het herkenning en het gevoel dat je niet alleen bent. Het komt goed, maar wel stapje voor stapje!

2 likes

Wat vervelend dat jullie allemaal zo lang nog klachten houden. Krijg soms het idee dat juist mensen die milde klachten hadden er soms nog lang last van blijven houden.

Het lijkt me trouwens zoals @Stofdoek zegt wel lastig te onderscheiden welke klachten echt de nasleep van corona zijn en welke meer het gevolg zijn van neerslachtigheid door de huidige lockdown. Ik heb zelf namelijk geen corona gehad maar wel een heel laag energie-level, wat ik wijt aan de huidige lockdown.

Ik hoop dat er snel verbetering in komt bij jullie in ieder geval!

1 like