Caronatopic #9

Kan via de website van de NOS! Er is alleen nu geen live uitzending volgens mij omdat de zitting momenteel is geschorst.

1 like

De nos app en de tweede via het youtube account van de nos

1 like

Lekker makkelijk ook, jo pakken jullie doe boetes voor samenscholing ik blijf lekker thuis. Slappe zak

2 likes

Egh heb sb6 opstaan, komt charlotte uit Wie is de mol ineens voorbij :nauseated_face:

2 likes

zijn die er dan???
staan er mensen klaar om vanavond om 21:01 in polonaise de straat over te slierten?

2 likes

Knilles begraven in Oeteldonk

1 like

Je vraagt dit wel op carnavalsdinsdag hé

6 likes

Lijkt me mooi dat ze dan een boete krijgen voor samenscholing ofzo

1 like

Ah spannend, sterkte in ieder geval!

Ik had wel echt even koorts hoop niet dat dat door een placebo veroorzaakt is haha (kan trouwens wel toeval zijn dat ik die dag even koorts had, alhoewel die kans erg klein is)

2 likes

@DoeMaar ik ben helaas niet bekend met de carnavalsdagen van de week haha

2 likes

door deze bullshit met de avondklok en de zoveelste deel post over wat de roverheid van ons afneemt en hoe we onze vrijheid inleveren voor een paar bejaarden op mijn tijdlijn ben ik een beetje “geflipt” vanmiddag en heb ik de hele lijdensweg van m’n oma van begin coronadiagnose tot einde/dood op social media gegooid inclusief foto van haar een dag voordat ze overleed om mensen maar met hun neus op de feiten te drukken

ik ben zo klaar met het egoïsme van de mens :upside_down_face:

25 likes

Ik heb ook zoiets gehad! Er is denk ik onlangs iets aangepast waardoor bij de medewerkers van de GGD soms ook wat verwarring is.

Volgens mij is het nu zo dat je je zo snel mogelijk moet laten testen + 5 dagen na het laatste contact nog een keer. https://lci.rivm.nl/informatiebriefhuisgenootthuis

1 like

Ik kom ook steeds naar dit topic om te zeiken over mensen in mijn omgeving, maar echt kan iemand een cursus ontwikkelen over omgaan met mensen die een totaal andere visie hebben op deze pandemie? Mijn god, hoe moet ik ooit weer normaal kunnen kijken naar vrienden die opeens pro Willem Engel zijn? :cry:

5 likes

Ahh, kan ik me echt heel goed voorstellen. Mijn oom is zelf op de IC beland door Corona en heeft het maar net gered. Hij gaat nu (tevergeefs) regelmatig in discussie met virusontkenners in de reacties op Facebook, door zijn verhaal te delen en hen de ernst ervan proberen in te laten zien. En weet je wat voor reacties hij krijgt? Dat het heel vervelend is dat ‘ie zo ziek is geweest, maar dat het gewoon een hevige griep moet zijn geweest. Want Corona zou allang weg zijn. Daarvan gaat je bloed toch koken.

Gecondoleerd met je oma :heart:

4 likes

Die heb ik ook gelezen idd, maar ze spreken elkaar dus allemaal tegen bij de GGD. Moeder en zusje zijn gaan testen, maar werden daarna weer gebeld door de GGD dat ze waarschijnlijk voor niks zijn gaan testen. En ik heb ook nog een keer gebeld en toen zeiden ze ook weer dat ik beter pas op dag 5 kon testen. Maar supergek dat het zo in die brief staat.

Ook wel gek want als ik dus op dag 5 negatief test, mag ik gewoon weer naar buiten. Omdat m’n vader dus wel volledig geïsoleerd zit… maar dat voelt zo gek.

Je weet het gewoon niet haha. Toch denk ik dat ik de echte had. Maar we zullen het ooit gaan horen.
Wanneer ga jij voor de 2e?

Ik wil ook wel zo’n cursus, mag nog van geluk spreken dat ik het nu pas voor het eerst direct meemaak op werk en niet in mijn persoonlijke omgeving. Gelukkig zijn het ook alleen bedrijven waar we mee werken en niet mijn eigen werk maar vorige week zat een vent lekker te verkondigen deze week voor de 83747ste keer met zijn kinderen naar Dubai te gaan en ik daar maar zitten… :neutral_face: Terwijl zowel mijn collega als ik familie in het buitenland hebben die we al langer dan een jaar niet hebben gezien.

2 likes

Het is weer bezig!

Waar kijk je dit?