Caronatopic #9

Ja absoluut en ik ben ook blij dat de rechtbank ook de Staat staat te corrigeren. Gezien dat met de toeslagenaffaire helemaal fout is gegaan.

16 likes

Dit stukje vat het denk ik wel een beetje samen.

4 likes

Ah dankjewel, helder!

1 like

Haha ja dat was afgelopen zomer ook met die test mondkapjes verplicht in bepaalde winkelgebieden. Toen hadden ze net bepaald dat er boetes konden worden opgelegd en een dag later hadden de winkels zoveel gezeurd dat die plicht opgeheven werd.

Het is natuurlijk super vervelend dat er hierdoor onduidelijkheid ontstaat, maar ik zou het niet bestempelen als iets slechts. Het is toch juist goed, dit is de manier waarop het systeem werkt en het beschermt ons als burgers juist.

47 likes

Ja helemaal mee eens, ik gun alleen Viruswaarheid deze overwinning niet.

60 likes

Ik vind het wel dubbel hoor. De rechtbank vindt het niet spoedeisend (kan ik begrijpen), maar vindt het niet op de juiste wet gebaseerd omdat het niet zorgvuldig zou zijn besloten. Maar het is inmiddels uitgebreid in de tweede kamer besproken en daar was voldoende steun voor deze maatregel. Dan valt het argument alweer een beetje weg (vind ik).

2 likes

Eens. En of het wel/niet effectief is, staat er sowieso los van. Volgens mij hebben ze namelijk niet eens echt goed zicht of het effectief is. We hebben wetten en regelgeving en dat dient gevolgd te worden.

6 likes

Echt precies dat.

Heb ook niet het idee dat dit van te voren heel erg serieus werd genomen, volgens mij wisten de meeste mensen niet dat er Ć¼berhaupt een rechtszaak was vandaag.

3 likes

Geert Wilders zit ook alweer klaar met zā€™n spoeddebatje. Ugh helemaal klaar met dit volk

5 likes

Nou inderdaad, al die wappies die steeds roepen dat we in een dictatuur leven kunnen dus nu hun mond gaan houden.

4 likes

Is het mogelijk dat ze dit met andere maatregelen kunnen doen aangezien er geen ā€˜noodsituatieā€™ is?

Waar gaat dit heen en ik ben benieuwd naar de reacties van oa Rutte en de Jonge

1 like

De avondklok is niet principieel onrechtmatig, maar op de verkeerde wijze ingesteld waardoor deze nu onrechtmatig is. Maar ze kunnen het nu toch gewoon alsnog de avondklok instellen via aanpassing van de wet Tijdelijke maatregelen COVID-19? Duurt misschien wel even voor dat weer geregeld is natuurlijk, aangezien de Eerste en Tweede Kamer dan wel betrokken moeten worden.

2 likes

Wow huh dus ineens is er nu geen avondklok meer? Dit voelt net zo gek als dat hij er toen de eerste avond wel was.

19 likes

Ik denk dat dat weer uitloopt op rellen en gedoe uiteindelijk, als iedereen weer even heeft kunnen wennen aan na 21:00 uur op straat komen en er dan weer een avondklok komt. Kan me voorstellen dat ze het hierbij laten aangezien dit sowieso geen maatregel voor de lange termijn was toch? Kreeg wel de indruk dat zodra het kon de avondklok zou worden opgeheven. Misschien de moeite en al het gedoe niet waard.

1 like

Volgens mij niet omdat de andere maatregelen (voor zover ik weet) niet via deze wet zijn ingevoerd en dus een andere juridische basis hebben. Er was juist een speciale tijdelijke coronawet gemaakt waarbinnen maatregelen vallen, alleen de avondklok is for some season op een andere manier gegaan die dus blijkbaar alleen voor noodsituaties gebruikt mag worden.

1 like

Dat dacht ik ook inderdaad, zo klinkt het iig. De verkeerde route dus daarom nu opgeheven. Dus het kan wel, maar op een andere manier. (Waar ze dus ook over waren geadviseerd door de RvS zo te zien).
Maar weet niet zeker of dat echt zo is.

Raar idee! Ik blijf in de avond voorlopig lekker binnen.

Mijn oma is vorige week ingeƫnt :partying_face:
De 2e inenting krijgt ze ook nog. Mijn moeder had contact met de doktersassistente hierover voor mā€™n oma en die assistente zei, uw moeder kan beter beter de vaccinatie nu halen dan over 4 maanden bij de huisarts want die over 4 maanden is minder sterk dan die van nu. WTF?

3 likes

Heel gek idee! Het enige is dat viruswaanzin nu niet meer kan roepen is dat ze in een dictatuur leven ;).

5 likes

Super raar dit. Ik ben er niet blij mee geloof ik :sweat_smile: Dit opent wel echt hele ingewikkelde deuren want als de avondklok dus onterecht was, en de boetes misschien ook, kunnen ondernemers dan straks ook de schade gaan verhalen die ze hebben geleden door de avondklok?

Edit: Lekker ook voor het vertrouwen in het kabinet. Hoe heeft het kabinet dit niet geweten al die tijd? Of wist de helft het wel en dachten ze ā€˜zolang we niets zeggenā€¦ā€™. Thierry heeft van alles geroepen over de avondklok en campagne tegen die maatregel gevoerd, maar zelfs hij had niet zelf met dit, blijkbaar rechtmatige feit kunnen komen als argument???

2 likes