Ik heb dit topic een tijd niet meer gevolgd omdat het me te veel werd. Ik lees net over de stop van de avondklok en ik ben weer in tranen. Ik heb sinds Corona zo het gevoeld dat ik elke keer aan het kortste eind trek. Elke keer dat er iets ingeleverd moet komt er zoveel gedoe. Maar ik zit al sinds Corona zo goed als binnen. Soms voor boodschappen of dokter naar buiten geweest. Mn zus drie keer gezien en verder niemand. Ook advies gehad van de arts om het vaccin nog even af te wachten. Er is niets onderzocht naar dit vaccin in combinatie met mijn gezondheidsproblemen. De arts weet dus niet of het slim is om het te nemen omdat ik momenteel al niet stabiel ben.
Iedereen verlangt naar straks als alles normaal is. Maar dan zal het dus voor mij niet normaal zijn. Ik baal er gewoon echt van.
Een beetje goed nieuws dan maar. Ik las net dat volgens de WHO het aantal besmettingen wereldwijd de laatste weken flink is afgenomen.
Bericht komt uit het liveblog van de NOS
Wat is de overwinning nou precies? Dat ze eindelijk een keer geluk hebben dat iets niet volledig volgens de juiste wetten/richtlijnen is aangepakt? Wow, zou ik echt trots op zijn!
Hugo en Mark willen een kinderpersco gaan houden vanavond bij het jeugdjournaal. Vind dat wel echt een goed initiatief!
Huh ik was even in de war door je bericht, maar je hebt het denk ik over de link die ik erbij heb gezet? Dat had ik gedaan zodat mensen het artikel eventueel terug kunnen vinden.
Ik vind het persoonlijk geen overwinning voor het hele land. Wel fijn om te weten dat onze democratische rechtsstaat functioneert, maar jammer dat nu een maatregel sneuvelt waar volgens mij best veel draagvlak voor was.
Jaa aan de ene kant denk ik jeeezus hey gaan we weer met die gekkies. Maar aan de andere kant als er nou een gekkie roept dat we in dit land te lage straffen hebben en al die nonsens. Kunnen we dit artikel showen en zeggen " Nee hoor de rechtbank is er ook voor debielen zoals jij"
Oooh ik word opeens al vanmiddag gevaccineerd, dat had ik niet verwacht toen ik aan de dag begon. Vind het wel een beetje spannend, ben al een half uur als een gek mijn mailbox aan het refreshen omdat ik bang ben dat ik de bevestigingsmail niet krijg
Nou dit inderdaad, ik ben zeker vóór democratie en tegen het zomaar doordrukken van maatregelen, maar ik vind ook dat bureaucratie soms te veel de overhand heeft. Er is nog steeds een besmettelijk virus, er gaan gezonde mensen dood. Als Nederlanders nou eens de discipline heeft om dat belang in te zien zijn al dit soort rechtszaken helemaal niet nodig. Maar veel mensen zetten andere belangen voorop en willen graag hun gelijk halen uit principe, en dat begrijp ik niet altijd.
Ik had vanmorgen precies hetzelfde, mocht een afspraak maken, kon meteen terecht (binnen anderhalf uur) en die bevestiging kwam echt wel op tijd, gelukkig. Veel prik plezier! Ik ben ontzettend blij dat ie erin zit
Facebookreacties lezen over dit onderwerp is niet goed voor mijn bloeddruk.
Ondertussen zitten we hier ineens om losse redenen in quarantaine. Ik in afwachting van mijn testuitslag en mijn vriend omdat hij gisteren met iemand op kantoor heeft gezeten die gistermiddag met sneltest positief was. Tweede test inmiddels ook positief. Gelukkig de weekboodschappen in huis
Ik vind het echt bijzonder dat na een paar weken avondklok het door een rechter wordt afgeschaft. Volgens mij hebben wij het zo slecht nog niet als je bijv. kijkt naar Frankrijk.
Ik vind het wel een geruststellende ontwikkeling. De democratische rechtsstaat functioneert goed.
We gaan zien wat het met de cijfers gaat doen.
We gaan in ieder geval tussen 04.30 uur en 05.00 uur heel wat minder dronken fietsers zien.
Ik zie ze sowieso niet want ik lig dan te slapen hahaha.
In mijn ogen staan die dingen wel echt los van elkaar, dus het belang van maatregelen inzien en dit soort rechtszaken aanspannen. Op elk ander onderwerp zou dit toch ook juist goed zijn als de overheid teruggefloten wordt waar ze zich niet goed aan de wet houden, daar is het hele systeem voor. Het jammere is wel dat het Viruswaanzin is die de zaak heeft aangespannen, maar dat doet toch niet af aan het feit dat er maatregelen zijn genomen die niet goed genoeg onderbouwd zijn waardoor ze zijn niet gelegitimeerd zijn? Dat heeft niet echt iets met bureaucratie te maken.
Zometeen om 14:00
Ben benieuwd, zit alleen dan net in een afspraak
Zowel Rutte als Grapperhaus zien er echt gesloopt uit
Heel lang aan de lijn gehangen, maar eindelijk afspraken kunnen maken voor de vaccinaties