Het mag en kan wel, maar de rechtbank vindt niet onder deze wet die nu gebruikt is. Dus het had wel langs de tweede/eerste kamer gemoeten.
Mijn eerste gedachte was iemand heeft de NOS gehackt toen ik die push notification kreeg.
Dacht even dat het de Speld was
Ik wil hier niet meer wonen. Dat zon groep een zaak begint a la. Maar dat ze winnen. De fuck.
Huh dit is toch té bizar?! Volgens mij was de avond klok best wel effectief (ok niet voor mijn feestende buren) het was hier in de stad zooo rustig. Terwijl het normaal elke avond / nacht af en aan van mensen/ groepen was.
Voor mijn gevoel komen we er zo over 10 jaar nog niet uit
Ik ben gewoon sprakeloos. Vind het echt walgelijk dat zo’n groep naar de rechtbank gaat om de avondklok op te laten heffen en dat het dan nog lukt ook. Bah. Het is echt te moeilijk om je in Nederland gewoon een keer aan de regels te houden he? Lijkt wel alsof ze gewoon allemaal corona willen krijgen. Schaam me kapot.
Hopelijk denken de anti corona personen nu niet dat herres trappen ervoor zorgt dat je je zin krijgt. Vind dit heel dubbel
https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBDHA:2021:1100
Hier is het ook na te lezen
Ik vind het ook dubbel. Enerzijds vind ik wel dat het kabinet er voor moet zorgen dat de maatregelen wettelijk gezien helemaal kloppen, juist zodat je dit soort types geen kans biedt.
Holy shit wat stom dit.
(En secundair maar: dit gaat op mijn werk ook weer enorm veel gedoe geven, zucht).
Waarom zou een avondklok om besmettingen tegen te gaan geen bijzondere spoedeisendheid zijn?
Ik vind het niet verkeerd. Laat zien dat we in Nederland dus niet in een soort totailire staat leven waarin er zomaar dingen kunnen worden doorgedrukt
Mee eens! Er is al zoveel onrust en door dan dingen te gaan toepassen die dus wettelijk niet correct zijn vererger je de onrust en verdeeldheid alleen nog maar meer.
Dan gaat het natuurlijk ook weer allemaal gezeik opleveren stel het wordt straks wel weer op de juiste manier ingevoerd of in hoger beroep. Ik zie het al helemaal voor mij, wat een dom land.
Neem aan dat Rutte of De Jonge of iemand vandaag nog wel met een reactie zal komen toch? En of er een hoger beroep komt.
Vraag ik me ook af. Hoorde vanochtend op de radio dat volgens het WHO het aantal besmettingen van 5 naar 2,5 is gegaan wereldwijd. Dikke halvering
Wow ik ben heell benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen
Haha ja ik zie o.a. Baudet al schreeuwen dat de avondklok NOOIT mag. Dus denk ook niet dat ie er nu nog doorheen komt. Bizar dit weer hoor!
Lees net ook op Twitter dat als dit allemaal in stand blijft, de boetes waarschijnlijk ook als onrechtmatig bestempeld worden.
Ik zou het momenteel heerlijk vinden om in een totalitaire staat te leven (mits juist covid-beleid)
Het gaat echt om de spoedeisendheid. Dat de avondklok van belang is zien we natuurlijk in de hele wereld. Alleen de overheid heeft het hier al grof gezegd een jaar over, en nu leggen ze het op onder het mom bijzondere spoedeisendheid. Daar is de rechtbank het niet mee eens, want ze hebben het er al zo vaak over gehad dat het dus ook als normale wet door de kamers heen kon ipv als noodgreep. Heel formeel verhaal, haha, staat een beetje los van de inhoud van de avondklok zelf.
Het filmpje van de rechtbank legt het goed uit.