Caronatopic #9

Wanneer hoor je dat?

Ik heb net gehoord dat ik vanaf morgen mag bellen voor een afspraak voor vaccinatie. Ik weet wel wat ik morgen vanaf 08.00 uur ga doen #indewachthangenbijdeggd

1 like

Ik ook! Kreeg vandaag een mailtje, echt blij mee. Hopelijk komen we een beetje door de drukte heen!

Weet iemand hoe het zit met huisgenoten?

Mijn vader is positief getest. Mijn moeder en zusje belde net de GGD en moeten vanmiddag testen (zo snel mogelijk) zonder klachten. Ik belde net en moet pas vrijdag (op dag 5), ook zonder klachten. Gaan m’n moeder en zusje nou vanmiddag overbodig testen? Of heb ik te laat een afspraak?

Op internet staat dat huisgenoten direct moeten testen, maar die vrouw aan de telefoon was zo stellig dat ik pas op dag 5 mocht

Toen mijn vader positief getest was mochten mijn moeder en zus ook pas op dag 5 testen. Mijn zus was op dag 4 getest en werd zelfs nog door de GGD gebeld dat ze te vroeg was geweest en moest toen de volgende dag voor een tweede test terug.

2 likes

Geen klachten = 5 dagen na laatste contact met de besmette persoon testen. Tenzij je eerder klachten krijgt

3 likes

Ik heb 20 minuutjes in de wacht gehangen en kan volgende week al terecht.

Oké dan
 :face_with_raised_eyebrow:

Ik vind dit echt heel bijzonder
 Ik heb er niet zo veel verstand van, maar betekent dat ook echt dat de avondklok eraf gaat of kan er nog beroep komen ofzo?

Ja ik zit hier ook: oké?

1 like

Huh wat is dit voor raars?

1 like

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen.

2 likes

https://www.ad.nl/politiek/rechter-avondklok-moet-per-direct-opgeheven~a84b3732/

AD geeft meer uitleg

1 like

Kutzooi ook echt weer voer voor de complotdenkers

17 likes

haha ja ik ook, wtf, maar zou er stiekem wel blij mee zijn :grimacing:

1 like

Het NOS artikel is ook uitgebreid nu.

Dat was wel nodig geweest, vindt de rechter, omdat er geen sprake was van “bijzondere spoedeisendheid”.

image

41 likes

Vind het wel weer heel bijzonder dat ongeveer heel Europa een avondklok heeft. En dat het hier dan weer niet mag/kan

18 likes

In het nu artikel staat dat hij dus per direct opgeheven is! Hoger beroep is wel mogelijk.

1 like

Jeeeezus zeg, worden er besluiten te snel gemaakt dan is het ondoordacht, worden dingen ‘te langzaam’ besloten dan was er geen urgentie. Wat een onzin zeg.

2 likes

Ik geloof het bijna niet haha, klinkt gewoon als een hoax

5 likes