Caronatopic #9

Maar is het getal van vandaag al wel weer betrouwbaar? I.v.m met teststraten die dicht waren en testen misschien nu ingehaald worden?

Dacht dat ik gelezen had dat de besmettingscijfers daardoor eerst paar dagen laag zouden zijn en dan weer wat hoger. Maar weet ook niet precies hoe het zit.

1 like

Ik weet wel dat het de afgelopen dagen druk was met testen omdat er van twee dagen ingehaald moest worden, dus zou goed kunnen dat het wat hoger is dan dat het zou moeten zijn.
En als je het andersom bekijkt, is het dus iets goeds dat de positieve testen niet gestegen zijn door die teststraten dicht.

1 like

Positieve test gehad vandaag… ben er echt van geschrokken. Gelukkig heb ik alleen milde klachten, hopen dat dit zo blijft

11 likes

Nee ik heb geen idee… maar ik heb een contactberoep dus het was afwachten tot ik aan de beurt was. Maar na veel negatieve testen is het toch even gek.
Dankjewel!

2 likes

Beterschap!

1 like

Beterschap! Hopelijk blijven de klachten mild

2 likes

Mn oma krijgt komende week der eerste prik :ok_hand:t3: En super schattig dat ze ons dan mailt. Ze heeft gewoon whatsapp en kan ook prima videobellen, maar als ze ons allemaal iets wil vertellen stuurt ze een mailtje want een groepsapp is toch lastig :stuck_out_tongue_winking_eye:

25 likes

Is het al 2 maart. Echt zin in nog meer teleurstellingen.

14 likes

Nee nog drie weken maar in de tussentijd zou je kunnen gaan tinderen!

6 likes

Oeeh ja en dan vragen of ze 3 maart na een cafe willen.

2 likes

Mijn man en ik hebben er voor gekozen om onze kinderen ( groep 5 en 7) niet naar school te laten gaan.
Ik vind het zo ontzettend lastig en ik voel me enorm schuldig tegenover mijn kinderen maar voor mijn gevoel had ik geen andere keuze. Zelf ben ik chronisch ziek en ik moet ongeveer 3x per week met mijn moeder mee naar het ziekenhuis omdat ze zelf geen auto mag rijden.

Na de eerste schoolsluiting zijn ze wel naar school gegaan, toen dacht ik nog van tsja als ik Corona krijg dan is het maar zo, maar vooral toen had mijn moeder even geen kanker. Ze heeft de afgelopen 10 jaar al zo’n 12 keer kanker gehad en ik ben zo bang dat ik haar besmet nu ze extra kwetsbaar is.

Ik wil wel zeggen dat de directie van school (en de leerkrachten!) echt ontzettend meedenkend zijn en er echt voor zorgen dat de kinderen betrokken worden in de lessen enn niets extra’s missen.
Na de vakantie beginnen ze met de cito-toetsen en ze hebben nu al geregeld dat ze die na schooltijd kunnen komen maken.

In ieder geval, morgen vieren ze carnaval op school en ik vind het zo ontzettend sneu dat ik ze dat dus eigenlijk ook ontzeg. En ze begrijpen het wel, zeuren niet en gaan er super goed mee om maar toch voel ik me er zo ontzettend rot over. Voor mijn gevoel staat hun leven al bijna een jaar on-hold. Ze mogen niet met vriendjes afspreken, zijn eigenlijk alleen maar thuis geweest maar ze zien om hun heen dat alle kinderen wel van alles mogen en doen. Vind het echt moeilijk soms…

Goed… misschien kan ik beter een dagboek kopen.:sweat_smile:

19 likes

Ik vind het knap van je! Vraagt ook best wat doorzettingsvermogen (en van je kinderen) denk ik om het zo vol te houden. Ik zou het lastig vinden om me steeds te moeten verdedigen, of valt het mee met het commentaar wat je er op krijgt?

1 like

Als alle ellende voorbij is en iedereen is ingeënt maar een carnaval/verkleedfeest vieren voor de kinderen om het te vieren? :wink:

1 like

Wat doen jullie als alternatief voor mensen die je nu niet kan opzoeken? In feite zijn de grenzen hier weer gewoon weer dicht, net als vorig jaar. Er wordt weer gecontroleerd en je krijgt een boete als je reis niet essentieel is (in theorie zou je kunnen doen alsof je naar een ziek familielid gaat oid maar ik krijg daar stress van haha). Dit is ook best wel stilzwijgend verlengd tot 1 april al.

Maar ik mis mijn familie en vriendinnen echt zo erg :slightly_frowning_face: ik probeer wel veel te bellen en te appen maar op gegeven moment is dat niet meer ‘genoeg’ ofzo. Ik heb al geprobeerd om bv te bellen tijdens wandelen of te videobellen tijdens het avondeten, dat het wat meer een ‘ding’ wordt. Maar misschien heeft hier iemand nog een goed idee?

Veel van mijn vrienden heb ik al minstens een half jaar/jaar niet gezien, maar we plannen wel heel regelmatig skypeavonden in. Dan houden we echt onze agenda vrij en gaan we kletsen of een online bordspel spelen (mocht je dat leuk vinden).

Denk dat het ql heel veel scheelt als het niet even tussendoor bellen/appen is maar echt een afgesproken avond zoals je dat normaal ook zou doen als je elkaar kon zien.

Ja absoluut. 24/7 met elkaar thuis zitten is soms best een uitdaging.
Gelukkig hebben we honden en een bos voor de deur…

Commentaar hebben we eigenlijk niet gehad, het is ook pas een week natuurlijk en de mensen in onze omgeving weten wel hoe wij zijn haha. Ik heb wat appjes van moeders gehad dat klasgenootjes het jammer vinden maar dat is vooral gewoon lief.

@anon42392789 ja dan moeten we maar een flink feest gaan vieren inderdaad. Kinderfeestjes ook maar gelijk inhalen.
Een feestje is sowieso wel een goed idee, voor iedereen!

2 likes

Ik lees nu dit artikel en daarin staat dat de 18+‘ers met medische indicatie volgende maand aan de beurt zijn en Moderna krijgen. Hoop zó dat dat klopt (en dat ze mij niet vergeten).

3 likes

Wellicht een stomme vraag of conclusie van mijn kant…

Maar ik zag net op fb iemand posten van het positieve is dat we sinds april 2020 geen griep meer hebben in Nederland. Met een plaatje van de WHO erbij.

En ik dacht, ja maar het is toch logisch ook als iedereen thuiswerkt, kinderen minder op school zijn geweest, handen wassen en het afstand houden? Dan heb je toch ook voor de griep minder kans om te verspreiden?

Niet dat ik ga reageren op zo’n complotgekkies maar in mijn gedachten reageer ik dan wel even maar is mijn gedachten gang juist? :thinking:

1 like

Huh? Ik heb gewoon de griep gehad :upside_down_face:

Ik denk dat er nog wel griep is. Maar 10/11 procent van de testen is positief voor corona. Dus bij de rest zullen er heus wel griepgevallen zijn. Maar alle maatregelen helpen natuurlijk ook voor griep. En misschien hebben meer kwetsbaren de griep?

Ik denk dat nederland ook minder test op dat soort dingen tenzij je echt in t ziekenhuis komt. Heb een penvriendin in de VS en we hadden t een keer over luchtweginfectie en toen zei ze ook had je … Joe geen idee dat wordt hier niet standaard getest.

Google kwam meteen met dit.

1 like