Caronatopic #9

Ik heb echt nergens last van gehad, alleen klein beetje stijve arm haha. Zou me dus niks verbazen als ik een placebo heb gehad, maar aan de andere kant heb ik eigenlijk nooit last van vaccinaties dus misschien ook niet. We gaan het zien over een paar maanden haha

1 like

Ik vind het echt zo lame dat je daar als huisarts verantwoordelijk voor wordt gemaakt. Ik heb nul ideeën over hoe het beter/sneller kan, begrijp mij niet verkeerd, maar toch.

1 like

Ja ik kan me voorstellen dat huisartsen BMI misschien uberhaupt niet registreren? En als het wel geregistreerd staat dan kan het natuurlijk ook nogal eens fluctueren, bedoel het is niet zoals lengte of leeftijd wat je 1x vraagt en dan gewoon weet.

1 like

Ben 2 jaar terug wel gewogen en gemeten maar geen idee of ze dat dan ook hebben opgeslagen.
Lees nu dat eerst zeeland, brabant en limburg aan de beurt zijn.

En 63 en 64 jarigen worden ook opgeroepen maar wat is t plan met 65 jarigen?

1 like

Lees nu ook het nieuwsbericht en daarin wordt ook benoemd dat huisartsen die info over BMI lang niet altijd hebben, dus er wordt opgeroepen om je eigen huisarts te bellen @Whoopdidoo Ik ga dat voor de zekerheid wel even doen. (Wel medelijden met de assistenten die weer een lawine aan vragen gaan krijgen)

Ben echt enorm opgelucht dat het voor mij dan ineens zo snel gaat! Mijn ouders worden ook binnenkort gevaccineerd en dan valt er ineens heel veel risico weg binnen ons gezin.

3 likes

Ik lees net een bericht dat de zorgmedewerkers in de ghz vanaf volgende week ingeënt worden!

Mijn moeder komt uit 1957 dus die is ook snel aan de beurt.

3 likes

Ja volgende week maar doen dan. Langslopen zal wel niet gewaardeerd worden. Alleen vind een effectiviteit van 60 procent zo weinig. Maar je hebt t niet voor t kiezen helaas.

Voor alsnog maak ik me druk dat ik corona heb :+1:

Bij alle diabetes-patiënten worden elke controle lengte en gewicht ingevoerd en dan berekent ie vanzelf BMI, dus van een hele grote groep mensen weten we het ook wel!

1 like

Ben wel een beetje excited dat we nu eindelijk zelf straks vaccins in huis hebben en eigen mensen kunnen gaan vaccineren! :sunglasses:

25 likes

Van wat ik begrijp gaat die effectiviteit van 60% erom dat 60% van de mensen die corona zou krijgen het niet krijgt dankzij het vaccin. Maar tegelijkertijd beschermt het vaccin je wel tegen een ernstig ziekteverloop wanneer je dus toch besmet raakt. Dat is al heel veel winst!

Hoop voor nu dat je gezond bent en blijft!

2 likes

Aaaah ik wil ooook!
Er is nog steeds niks bekend voor zzp zorgverleners zonder opdrachtgever :roll_eyes:

Hoewel we waarschijnlijk wel een zorgbonus alsnog krijgen!

1 like

Is de lobby om de ambtenaren voorrang te geven al begonnen? :innocent:

(Nee, ik verdien echt geen voorrang kan mijn werk uitstekend vanuit huis doen. Heb mijn bureau voor het raam gezet als een ware raam-ambtenaar!)

5 likes

Waar lees je dit?

Onze ondernemingsraad deelde het net op facebook. Geen krantenbericht oid

1 like

Ja die lobby is er al want politieagenten zijn ook ambtenaren en die wilden eerst voorrang (in ieder geval de ME) :grimacing:

1 like

Oh, dan is het een hele kleine stap naar de ambtenaar die nooit ook enig burger contact heeft!

2 likes

Ze bieden ook ieder jaar de griepprik aan dus wie weet 🥸

Like voor de herkenning hahaha

Ook in echte ambtenaren stijl: de personeelsvereniging van mijn werk organiseert 16 maart een middag met leuke activiteiten (online natuurlijk hè) vanwege het jubileum van 1 jaar lang thuiswerken hahahaha
Ik moet ook zeggen dat ik nu wel echt zat begin te worden, ik ben het afgelopen jaar 2 keer 3 uur op kantoor geweest :grimacing:

9 likes

Mijn vader heeft een nierfunctie van 7% en staat op de wachtlijst voor een donor nier, pleaaaaase laat die vaccinatie komende maand komen want ik zou het echt verschrikkelijk vinden als hij het nu op de valreep nog zou krijgen :tired_face:

9 likes

Pff t feit dat we gewoon niet dalen vliegt me echt ff aan ofzo. Hoe kan t dat we nog zoveel besmettingen zijn terwijl alles dicht is en lockdown en alles? Ik vind t niet meer leuk (ja goh al 11 maanden niet maar nu echt even niet).