Caronatopic #9

Tja die lopen ook allemaal stage (in de zorg/onderwijs) dus de contacten zijn sowieso niet te minimaliseren. Maar ik denk dan Andersom: we werken al met een kwetsbare doelgroep (gehandicapten ook sommigen van ons/ggz weer anderen) waar we geen afstand van kunnen houden en face-to-face een vereiste is, waarom dan nog een extra contact moment met 8 volwassenen erbij nemen?

Ik zie tbh de noodzaak gewoon niet. Maar ze willen echt koste wat kost 3 werkgroepen, van de 10 (& al 2 digitaal gehad) live doen. Dat “moet” zeggen ze :roll_eyes:

2 likes

Ik voel dit ook en heb hierdoor afgelopen oktober besloten even niet meer te studeren. Juist in het laatste leerjaar is bij ons nu veel uitval. Mensen trekken het niet meer.

Wat een dieptepunt hadden wij vanavond op de SEH. Iemand met Corona, was lekker gaan feesten met andere klachten, daar toch niet lekker geworden en 112 gebeld. Zo iemand wil je toch eigenlijk niet beoordelen? Maar ja, je doet het maar braaf.

30 likes

Ah nee, ongelooflijk! Je hebt toch minimaal wel heel rustig aan gedaan?
Hoe kun je zo egoĂŻstisch zijn pfff

Wat erg
 Ik vraag me af he: eenmaal in het ziekenhuis, toont zo’n persoon dan wel berouw?

Ik heb zo veel respect voor jullie, dit lijkt mij mentaal heel zwaar

1 like

Wauw ik verbaas mij steeds meer over de domheid van de mens! Hoe kan zo iemand dat bedenken Ă©n doen?!

Mijn werk heeft zo’n app en adviesdienst ontwikkeld, en vast veel andere bedrijven ook. misschien kan je als nieuwe medewerker wat opties aangeven? Lekker proactief haha.

1 like

Hoe zit het nu eigenlijk met de avondklok als dat overleg niet doorgaat? Loopt die dan sowieso door of eindigt het dan gewoon dinsdag en voeren ze hem daarna misschien weer opnieuw in?

Ik ben ook benieuwd. Het is de meeste onpopulaire maatregel denk ik maar ik hoop eigenlijk dat hij nog wel verlengt gaat worden. Voelt zo kort dat hij is ingevoerd
 ben bang nu scholen open gaan, er mogelijk meer besmettingen komen & een herinvoering van avondklok - na een periode van afschaffing - lijkt me op nog meer weerstand dan stuiten.

3 likes

Maar het OMT advies was toch ook eigenlijk: de scholen kunnen open als ĂĄlle maatregelen verder gelijk blijven :face_with_monocle:?
Dus ik verwacht idd ook dat het verlengd wordt :see_no_evil:

3 likes

Ja ik snap dus echt niet waarom er weer zo nodig eerst overlegd moet worden en dat er ook gezegd werd van ‘we kijken met wat voor advies hierover gekomen wordt’ terwijl dat er al lag :roll_eyes:

1 like

Ja volgens mij niet zo zeer overleggen maar moet het officieel door de kamer ofzo heen?

Ja is ook zo maar de formulering vond ik wel irritant :stuck_out_tongue:

1 like

Ja zeg dan gewoon: we gaan ‘m verlengen en dat wordt deze week geregeld in de kamer. Ofzo.
Maar dat mag zeker niet omdat je daarmee impliceert dat de Kamer eigenlijk niks te willen heeft haha :see_no_evil:

Kan 'm niet lezen :frowning: wil je de tekst copy pasten?

https://archive.vn/nFDbp

Tip: met deze site kan je archieven maken van artikels zodat ze voor iedereen beschikbaar zijn http://archive.vn/

6 likes

Godver ben ik het nou eens met Maarten fucking Boudry?

2 likes

Ik zag hem vaak met zijn Tinder dates in het café zitten, daar zou ik jou over een tijd dan bij kunnen zien??

1 like

Jeetje scholen dicht morgen, geen ochtendkranten, geen treinen
 kan niet wachten op de eerste demonstraties tegen de sneeuw! Of is weer wel overmacht en een pandemie niet, even mijn schoonmoeder vragen.

65 likes