Ik had deze week als extra taakje op hun takenblad dat mijn groep 5 leerlingen een mondkapje moesten knutsele (per toeval, want had het takenblad 1,5 week geleden gemaakt, voor het verhaal met de mondkapjes). Sommige kinderen gingen helemaal los met hun creativiteit, mondkapjes uitgeknipt van sokken en de stof getiedyet, anderen een simpele gemaakt van papier die ze leuk hadden ingekleurd, en een paar kinderen die de opdracht niet hadden gemaakt want het mocht niet van hun ouders. De tering
@Krabsalade ja dat idd.
En dat er heel lang gezegd werd: de test is niet effectief bij geen klachten.
(Wat zij zeggen eigenlijk en wat de Jonge volgens mij 8482191x herhaalde haha.
https://www.ggdhvb.nl/nieuws/2020/08/De-GGD-test-alleen-op-corona-als-je-passende-klachten-hebt )
Maar dat was dus niet zo en was puur vanwege de testcapaciteit. Tnx
Deels geldt dit nog steeds toch? Daarom heeft het geen nut om te testen op dag 1 nadat je met een positief getest persoon in aanraking bent geweest. Inmiddels weten ze dat na dag 5 de kans dat je daarna ineens nog besmet bent minimaal is, dus mag je op dag 5 wel testen zonder klachten. Maar het is nog steeds niet de bedoeling om nu ineens random een testafspraak te maken, terwijl je geen klachten hebt en je niet bij een positief getest iemand in de buurt bent geweest.
En wat ik begrijp zijn er nog steeds niet veel plekken beschikbaar om je na 5 dagen (zonder klachten, wel in contact geweest) te laten testen. Want collega heeft dit gehad en zou woensdag de dag zijn waarop het kon, maar er was pas vandaag een plek voor mensen zonder klachten. Grote stad.
Omdat de kinderen al zoveel ontnomen wordt, vieren we vrijdag 1,5 uur carnavalā¦
Volgensmij verschilt dat heel erg per stad en per moment. Heb inderdaad vergelijkbare verhalen gehoord dat mensen pas dagen later konden testen. Terwijl ik op vrijdagochtend om half 9 de GGD belde voor een afspraak (was dag 6) en toen stonden alle tijdstippen nog open voor de hele dag bij de dichtstbijzijnde testlocatie. Had zelfs al binnen uur kunnen komen.
Ik vind dit echt zoān goed artikel:
āNiemand durft te zeggen: we moeten minder coronapaĀtiĆ«nĀten toelaten op de icā
Ik vind het zo gek dat dit al zo lang zo gaat en er niet op deze manier, zoals deze IC arts, geredeneerd is.
Aah, slim, precies in de lunchpauze van het coronavirus.
Het is een lastig onderwerp, maar het idee dat wappies covid hebben opgelopen op de kringverjaardag en dat zij de plek innemen van mensen met kanker etc die daardoor misschien wel jaren eerder overlijdenā¦ ik kan daar echt heel agressief om worden.
Ik snap wel dat iedereen graag gevaccineerd wil worden, maar ik baal wel als de vg nu weer langer moet wachten. Er ontstaan echt gevaarlijke situaties zo, waarbij er meer agressie voorkomt. We waren al een beetje vergeten met ppe en nu voelt het alsof we weer vergeten worden.
De totale minachting die sommige ouders hebben voor de onderwijzers van hun kind ja heel jammer als de juf Corona krijgt maar mijn schatje krijgt geen mondkapje op hoor!!
Ik maak me hier zorgen over. Mijn moeder is pas in juli 65, straks zit ze met een vaccine wat helemaal niet goed werkt (vanwege dat 65+ ding). Ze is al een risicogroep. Ik heb er verder totaal geen verstand van maar ik vind het een eng idee.
Nu ook allemaal berichten dat een deel van de Nederlanders en Belgen met overgewicht de vaccinatie met een te korte naald hebben gekregen. Dus nu bij de oproep voor de tweede vaccinatie gelijk een oproep krijgen voor een derde (want moet opnieuw). Echt, hou op hoor, alsof ze nog nooit geprikt hebben.
Huh meen je dat nou, jeetje wat knullig. Is het dan omdat met een kortere naald ze niet in de spier komen bij overgewicht? Lekker zonde wel.
Dat is toch een beetje hetzelfde als die IC artsen van de week in NRC zetten?
āJe kunt hierbij denken aan het opheffen van het verbod op samenkomen in de buitenlucht, op afstand, in kleine groepen om bijvoorbeeld te sporten en elkaar te ontmoeten. Als enkele maatregelen loslaten betekent dat er meer mensen besmet raken, ziek worden en de ziekenhuizen vollopen, dan is een selectiever IC-opnamebeleid nodig.ā (NRC)
Ik snap het - maar vind dat ook echt wel eng hoor. Je zou maar die gene zijn die die triage moet uitvoeren en dus weet dat je iemand rechtstreeks naar het mortuarium stuurt?
Dit is dan āmakkelijkerā, want je ziet nu niet meteen dat iemand die je wegstuurt wellicht ook onnodig overlijden zalā¦
. Het lijkt mij ook eng om aan poort te beslissen van sorry IC is vol. Ik snap overigens wel waar het vandaan komt. Niemand had verwacht dat we 1 jaar later nog in deze shit zouden zitten
De reguliere zorg is zo in de nauw gedrukt. Afgelopen week zoveel schrijnende gevallen op de SEH gezien. Te lang thuis afgewacht. Huisartsen die soms niet de tijd krijgen om Ć¼berhaupt iemand te beoordelen door de Corona drukte. Of mensen die al maanden met een hoest rondliepen die uiteindelijk uitgezaaid longkanker blijken te hebben. Absoluut geen fijne gesprekken.
Ik vind het wel oprecht heftig dat door deze hele coronacrisis (ongeacht welk standpunt je inneemt) er veel minder kanker is gediagnosticeerd, mensen āonnodigeā klachten en extra lichamelijke problemen hebben gekregen en weet ik hoeveel andere dingenā¦ alleen doordat de zorg het niet aan kan door de covid besmettingen, er niet voldoende capaciteit is/mensen zijn. Hier gaat, als de crisis beteugeld is, echt nog een hoge prijs voor betaald worden Ć³f is er door sommigen al betaald.
Maarja wat doe je als je aan het bed staat?! Je voert je plicht uit en datgene wat onze samenleving met elkaar af heeft gesproken; zorgen voor diegenen die zorg nodig hebben. Alleen degenen die je niet ziet, worden āvergetenā.
Klote situatie.
Hmm wat gek. Ik dacht dat het vaccin niet perse in de spier geĆÆnjecteerd hoefde te worden. Juist direct onder het huid is een belangrijk onderdeel aanwezig van ons immuunsysteem. Spier wordt vaak gekozen, want minder ontstekingsreactie wat tot pijn kan leiden.
Zag dit net voorbij komen!
Mijn 90-jarige oma wordt maandag gevaccineerd