Caronatopic #9

Ik kan me echt niet voorstellen dat kinderen uit groep 7/8 een mondkapje zo’n probleem zullen vinden wanneer je ze uitlegt dat op die manier ze weer naar school kunnen gaan en ze zo helpen de juffen en meesters te beschermen. Die kids krijgen genoeg mee van het nieuws en zullen het graag doen. Zijn dan inderdaad de ouders die daar hele problemen en principiële kwesties vab maken. Kan me zo ergeren in Nederland hoe we alles zo bediscussiëren en een probleem van maken. Heb het idee dat in andere landen meer het beeld heerst van; we moeten dit nou eenmaal samen doen voor de volksgezondheid, hopelijk is het op die manier snel voorbij.

9 likes

Aaah joh die kinderen zoenen al en roken stiekem in het fietsenhok.
Dus n mondkappie zal geen ramp zijn.

Zijn geen kleine kinders meer iig.

11 likes

Vind visite gewoon niet zo leuk. Heeft dus niet per se iets te maken met die regel want daarvoor kwamen ook niet heel vaak mensen.

Wel lastig zoenen en roken voor ze met mondkapje op :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Ik vind het jammer dat mijn ouders niet samen langs kunnen komen. Maar goed, dan ga ik naar hen toe en blijft mijn man thuis. Het is even niet anders. Denk ik dat het heel veel uitmaakt? Niet in dit geval, we zien allemaal nauwelijks iemand. Maar goed, voor het goede doel dan maar. (Mijn moeder zag wel één voordeel, ze hoeft nu niet op bezoek bij mijn oma, haar schoonmoeder.)

5 likes

Godver de eigenaresse van het bedrijf waar ik zzp opdrachten voor doet stuurt nu een hele lange mail dat ze klaar is met de maatregelen en dat ze ook naar het Museumplein is geweest. Ik heb ook eerder een akkefietje meegemaakt met haar waarin ik een klant had aangesproken op het feit dat ze zich niet aan de regels hield en ze stond toen totaal niet achter me. Ik ga denk ik een mail sturen dat ik niet meer voor haar wil werken op deze manier

2 likes

Lekker professioneel van haar ook om dat naar je zakelijke contacten te sturen :thinking:

5 likes

Sowieso, kinderen zijn veel flexibeler wat betreft zich aanpassen aan nieuwe situaties dan volwassenen. Behalve wellicht als hun ouders doen of zo’n mondkapje zo dramatisch is :roll_eyes: Wat een onzindiscussie.

2 likes

Ik vind ze nog steeds leuk! Die linksboven vooral! Maar ik ben wel nog steeds van mening geen muggle te zijn

3 likes

Ik heb ook een paar mietjes in mijn groep. Ze zouden het heel benauwd krijgen en het heel vervelend vinden. Heb ze net geen aanstellers genoemd, maar wel ff korte metten mee gemaakt.

Wow 39%

1 like

Wil er iemand even lachen?

Ik heb dus sinds een week ofzo ‘last’ van mijn tenen. Het begon met wat roodheid en nu zie ik bij drie teentjes wat rode stipjes en jeuken ze. Ik ging het googelen, natuurlijk, en er is dus zoiets als coronatenen :joy: :sob:. Ik heb heel vaak rare dingen met mijn huid zoals eczeem etc.

Heb verder nergens last van, maar word een beetje melig bij het idee van coronatenen.

11 likes

Voor de Brabanders onder ons

3 likes

Misschien is dit al eens besproken? Maar waarom testen we ineens eigenlijk bij geen symptomen? Zijn de testen veranderd? Ik dacht dat de testen die we eerst hadden niet echt betrouwbaar waren bij geen symptomen?

Maar als ik hier op probeer te googlen wordt ik een soort wappies fuik ingezogen haha. Dat de PCR test niet deugd en blablabla :face_with_hand_over_mouth:
Of bij (oude) ggd sites die zeggen dat het valse zekerheid geeft… is dat laatste zo? Of doen we iets anders inmiddels :slight_smile:?

1 like

Hahaha wij kwamen op het werk vorige week ook achter deze nieuwe diagnose, haha klinkt best gezellig toch.

2 likes

Wat bedoel je precies, wanneer testen we nu bij geen symptomen? De PCR is ook betrouwbaar bij geen symptomen, en slaat zo’n 48 uur voor het ontstaan van de klachten al positief uit, omdat je dan al genoeg virus in je neus hebt. Daarom mag je nu al na 5 dagen na het risicocontact testen en uit quarantaine.

2 likes

De testcapaciteit is daar nu hoog genoeg voor

1 like

Pff wat een gezeur steeds zeg. Kinderen boeit het echt niet of ze een mondkapje op moeten of niet. Alleen als ouders moeilijk gaan doen gaat het kind pas moeilijk doen. Ik werk zelf op een school (nu niet want 34 weken zwanger) en mijn man ook. Hoeveel berichten we al van ouders hebben gehad dat hun kind geen mondkapje op mag of dat ze niet gaan testen is echt bizar. Bij de app met ouders van de groep van mijn man hebben ouders al geroepen dat ze zich niet aan de regels gaan houden en kinderen gewoon naar school gaan sturen. Yo thanks he, kan ik straks in mijn eentje gaan bevallen omdat er zoveel egoïstische mensen zijn.

Volwassenen zijn echt het probleem hier… mijn dochter van 2 vindt het zelfs grappig om een mondkapje op te doen omdat ik er ook mee loop. Ze doet het nog steeds hoor. Als iedereen gewoon eens normaal zou doen en kapt met dat sneue gedoe dan waren we niet eens zo ver van huis.

Ok dit moest ik even kwijt :innocent:

Leuk nieuws… mijn omaatje is vandaag gevaccineerd❤

39 likes

Hahaha zeg dat nou niet!! Blijf graag in de waan dat 2022 écht beter gaat worden :joy::sob:

Wss bedoelt ze dat je je in golf 1 zonder klachten niet mocht laten testen, maar dat kwam mede door te weinig testcapaciteit

1 like