Nou heb ik ik vrij recentelijk een test moeten doen, en mijn kindjes moesten mee, gordel uit en ze zaten er met hun neus bovenop, nog klagen daarna dat ze het niet goed konden zien.
Ik denk dat voor veel kinderen werkt als de ouders er niet zo paniekerig over zijn, maar dat zal niet voor elk kind zo zijn natuurlijk. Ze vinden het ook heel normaal als ik een mondkapje op heb, het is wat het is.
Mijn vierjarige zoon begrijpt heel goed wat Corona is en wat voor consequenties dat heeft. En waarom je handen moet ontsmetten en mondkapjes op. Als ouder ben je verantwoordelijk voor het uitleg ervan. En eens met anderen. Kinderen gaan al vanaf jonge leeftijd naar het consultatiebureau, ziekenhuis en tandarts. Geen fijne momenten, maar wel noodzakelijk. En als hiermee bijvoorbeeld de scholen weer open kunnen, dan lijkt het mij alleen maar positief.
Mijn opmerking en volgens mij de discussie hierboven ook gingen juist wel alleen over dit aspect. Niet over alle andere zaken rond kinderen. Snap dat het voor hen ook een rottijd is, maar voor welke groep is het dat niet? Het is aan de ouders om dit goed uit te leggen op een niveau dat bij de leeftijd past.
Die discussies over kinderen en mondkapjes. We voeden hier echt een generatie watjes op. Ik snap echt niet waarom we in Nederland zoveel discussiëren over minimale effecten die we nog niet kennen. Tuurlijk zullen er incidenteel kinderen zijn die het op het gillen zetten als je ze test of ze verplicht tot een mondkapje, maar waarom moeten we regels bouwen op uitzonderingen. Ze gaan er niet dood aan en het haalt overduidelijk wat uit aangezien ze een naar verhouding grote rol kunnen spelen in besmetting in de huidige situatie.
Dit, maar zo erg! Het is niet alsof we die kinderen allemaal aan een ketting leggen in een kerker en ze 1x per dag droog brood en wat water komen brengen, maar zo hysterisch zijn ouders wel aan het reageren.
Het lijkt wel alsof de ouders het erger vinden dat kind een mondkapje draagt dan de kinderen zelf
Ja en het stomste vind ik, dit is de voorwaarde waaronder we iets dat véél meer baten heeft kunnen regelen: namelijk de jongste kinderen weer naar school laten gaan. Als het niks uit zou halen a la, maar je wilt die kinderen nu toch weer in de klas hebben?
Overigens vind ik dit vies. Ook zij hebben baat bij het snel elimineren van dit virus. Misbruik ze niet om je eigen argumenten kracht bij te zetten.
Ik denk dat voor veel mensen verder kijken dan je eigen kroost een moeilijke opgave is.
Bovendien gaat het hier om kinderen van een leeftijd waarvan ik aanneem dat je het al heel veel met ze over Corona hebt gehad en wat dat betekent etc en dan kunnen ze die mondkapjes toch prima plaatsen? Als je van de een op de andere dag zo’n ding op hun gezicht jast snap ik dat ze ff schrikken
Mijn buurman beweert dat zijn dochter van bijna 7 bang is voor mensen met een mondkapje. Hij is wappie, dus hij zal het haar wel aangepraat hebben.
Wat stom dit! Hebben jullie geen grieppriklijst ofzo? Misschien denk ik te simpel maar denk echt dat ik die zou aanhouden. En daarin dan misschien van oud naar jong maar zou wel mensen met risicos eerder gevaccineerd willen hebben dan de gewone bevolking. Juist ook omdat die vaak toch al voorzichtiger zijn de hele tijd. En dan wordt hendrik jan met zn schuurfeestjes eerder gevaccineerd.
Dat Nederlandse gepraat over de Britse variant maakt me echt weer banger. En ik snap de Nederlandse bevolking niet waarom de besmettingen zo relatief langzaam dalen en t in andere landen wel snel kan dalen.
Mijn dochter heeft trouwens in november haar eigen mondkapje gemaakt in de klas (groep 7)
Ze hebben een naaiatelier in hun klas dit jaar.
Wij hebben in het begin op het werk heel erg getwijfeld of we kleine kinderen wel in volledig PBM (FFP-masker, schort, bril) moesten zien als ze corona-verdachte klachten hadden, omdat we ook dachten dat dit mogelijk traumatiserend was. Maar die kids keken je 10 seconden met grote ogen aan of je een alien was, en dan was het goed. Zelfs kleintjes van 2 jaar.
Ja, denk dat de meeste kinderen dat snel prima vinden. Hierover snap ik wel dat je getwijfeld hebt hoor, over zo’n volledig pak. Maar alleen een mondkapje…
Nog steeds!
Maar geef zo’n jong na een coronatest gewoon een lolly of iets
Kinderen kun je tenminste nog iets uitleggen, heb met verstandelijk beperkte mensen gewerkt waar dit een stuk lastiger was en zelfs die zijn niet in paniek uitgebarsten
We hebben best wat moeders / ouders / zwangeren hier toch? Dus ik ben wel benieuwd na bovenstaande discussie
Dus voor de moedersssss:
En dan dus keel/neus swab dinges en regelmatig is dan eh, 1x per maand. En dus niet omdat je kind heel ziek is en je dus wil weten of ie COVID heeft maar klachten loos bijv na een geval in de klas oid
- Ja
- Nee
- Wil stemmen
0 stemmers
- Ja
- Nee
- Wil stemmen
0 stemmers
- Ja
- Nee
- Alleen als hij/zij dat zelf ook wil
- Wil stemmen
0 stemmers
Bonus vraag
- Jep
- Nop
- Maar ik wil ook stemmen
0 stemmers
Nou mijn huisgenoten hebben weer twee mensen over de vloer hoor want ‘het is een stel en anders kan hij echt nooit meekomen dat is zielig’ okee is goed
Nu ben ik natuurlijk de chagrijnige die er niet bij wil zijn
Edit: oh sorry het is volgens hen geen ‘visite’ want ze waren er maar een kwartier.
…
Kind was stoerder dan dat ik was toen hij getest moest worden (vorig jaar).
Is er bij jou sinds de nieuwe lockdown meer dan één persoon per keer op visite geweest (anoniem)
- Ja
- Nee
0 stemmers