Caronatopic #9

Ja ik zie het echt niet zitten met hem. Hij wil zijn kleren niet aan en lijkt misselijk te zijn. Huilt veel. En onze reistijd is alleen al 1 uur :pleading_face:.

Maar mijn verhoging was misschien toch geen verhoging want dat is al wel weer weg.

Heb me wel ziek gemeld op mijn werk. Ik bel de ggd zo inderdaad wel even.

2 likes

Dit ja :joy::joy:

2 likes

Kan iemand me nou eens uitleggen wat er zo erg is aan een mondkapje?

33 likes

Ja ik vraag het me ook af. Groep 7 en 8 zijn kinderen van 11 en 12 jaar oud. Je kan toch prima aan kinderen van die leeftijd uitleggen waarom een mondkapje verplicht is. Als zij ook het virus kunnen verspreiden lijkt het mij toch juist van belang dat er ook maatregelen voor hen genomen worden. Sommige dingen (zoals alleen naar school komen) zijn minder leuk, maar een pandemie is nu eenmaal niet leuk en deze maatregelen lijken me verder niet schadelijk ofzo?

6 likes

In groep 7 en 8 is alleen naar school gaan ook niet echt raar toch

29 likes

Ik vind het vanaf groep 4 al doodnormaal om alleen naar school te gaan maar dat ligt uiteraard wel aan waar je woont. Maar groep 7 en 8 kan het sowieso.

5 likes

Zijn veel ouders die zich daar niet comfortabel bij voelen.

Mij als persoon boeit het niet, (al irriteer ik me wel vaak, omdat ik 8 uur lang met zo’n ding moet opwerken). Maar als gevoel vind ik het heftig dat kinderen van 10/11/12 toch een mondkapje moeten dragen (of advies). Misschien omdat het kinderen betreft, dat ik hier ‘feller’ over denk.

1 like

Oh echt totaal niet bij stilgestaan

Mijn ouders hadden daar echt geen zin en tijd voor :joy:

4 likes

Die van mij vindt het alleen maar leuk als hij een mondkapje op mag. Volgens mij maken de ouders er weer een groter probleem van dan de kinderen. Leuk printje erop en klaar.

19 likes

Maar als je het zelf geen probleem vindt, waarom bij kinderen dan wel?

Edit: gaat het om dat het ‘verplicht’ is? Want dan snap ik het probleem helemaal niet. Volwassen verplichten kinderen de hele dag om dingen te doen omdat de volwassenen het “beter weten”, maar als het een mondkapje betreft gaat het wel te ver?

13 likes

Bah ik ben nu voor het eerst sinds 2019 weer ziek
 Ik vertrouw het meteen al niet, vanavond voor het eerst laten testen dus. :frowning_face:

Alleen al vanwege de reacties hierop heb ik er zin in dat ze dit uit gaan voeren.

“Hun hebben zwarte Piet afgepakt!!!”

1 like

Mijn vader heeft net gebeld om een afspraak te maken voor mijn oma maar wat een gedoe haha, hij is bijna 45 minuten aan de telefoon geweest al met al want de computer liep elke keer vast lol
Maar goed, zaterdag krijgt ze haar eerste vaccinatie!

5 likes

Bij ons op het werk hoeven kinderen geen mondkapjes op, maar er komen er regelmatig spontaan binnen met een mondkapje, volgens mij vinden ze het wel cool, ik heb al Red Bull Max Verstappen- en Ajax-mondkapjes gezien.

15 likes

Ja, ergens ook wel logisch natuurlijk. Ze zien hun ouders al een jaar met zo’n ding op hun gezicht lopen. A. vroeg uit zichzelf of hij er ook Ă©Ă©n op mocht in de winkel. Ze willen er toch ‘bij horen’.

7 likes

Ja maar alsnog vind ik dat we kinderen die zo jong zijn dit niet op kunnen leggen. Natuurlijk zijn er zat kinderen die het niet erg vinden, maar er zullen ook kinderen zijn die zich hier totaal niet prettig bij voelen. Eerst bleken kinderen geen belangrijke factor te spelen in het virus, nu misschien toch wel. Ik vind het erg verwarrend.

1 like

Het zijn kinderen, die hebben gewoon nu even niks te willen

32 likes

Maar hoezo kan je het kinderen niet opleggen, puur en enkel omdat ze zich er misschien niet fijn bij voelen? Ik denk dat niemand zich fijn voelt bij deze pandemie.

Er blijkt nu gewoon dat ze wel een rol spelen bij de Britse variant, dus kunnen we beter als land wendbaar zijn en maatregelen inzetten i.p.v. voet bij stuk houden bij wat we eerst dachten dat goed was.

21 likes

Ik vind ‘niet zo fijn voelen’ ook wel echt ondergeschikt aan 't grote geheel. En 't is een kind, heeft gewoon te luisteren

26 likes