Caronatopic #9

Dit staat bij boink:
Wbt neusverkoudheid;
Tot op dit moment is het beleid dat kinderen met een neusverkoudheid of een chronische hoest naar de kinderopvang mogen komen. Deze regels worden nu opnieuw tegen het licht gehouden door het RIVM. Eventuele wijzigingen zullen worden verwerkt in de beslisboom. Het is nog niet duidelijk wanneer de herziene richtlijn gereed is.

Wachten maar weer

Maar moet het hele gezin ook in quarantaine als één lid in contact is geweest zonder zelf klachten te hebben? Heb dit zelf nog niet meegemaakt, dus weet niet zo goed hoe het zit…

Verder denk ik dat de combi kleine kinderen minder ontvankelijk/besmettelijk en de kleine kans dat er veel besmettingen boven komen drijven (ofwel: dat veel ouders hun kleintjes gaan laten testen ipv thuishouden) op onze crèche ervoor zorgt dat dit scenario niet zo heel snel zal voorkomen… (We hebben tot nu toe één keer eerder van een positief kindje op de crèche gehoord, in een andere groep)

Maar wellicht nu met de Britse variant…

Ik lees dat voor leerlingen uit groep 7 en 8 het dringend advies is om ook een mondkapje op te doen, volgens mij in de klas en op de gang… ik las toevallig een artikel erover op Linkedin maar iedereen was er tegen las ik in het commentaar. “Kinderen worden er angstig van, het is onbewezen, ze zijn proefpersonen etc.” ----> dit waren wel echt mensen die iets met coaching hadden in hun profiel met namen zoals Groei en Bloei, innerlijk sterk etc.

En ik vraag me af of het echt zo erg is voor leerlingen? Iemand meer info over dit onderwerp?

Het advies is alleen voor buiten de klas dacht ik. Verder… tja, eng? Meeste kinderen die ik ken willen er juist graag eentje op ondanks dat het niet hoeft omdat de grote mensen dat ook hebben. En die zijn een stuk jonger dan groep 7/8 :sweat_smile:

Oh nou dat valt dan wel.mee toch, dus niet als je intensief rekensommetjes maakt🤣

Alleen anekdotisch bewijs, mijn groep 7/8 leerlingen zien een mondkapje in de klas echt niet zitten. Maar het advies was inderdaad wat @Duchess zegt, alleen op de gangen en tijdens de pauzes.

1 like

Mag hopen dat dit bij ons ook gaat gebeuren. Wij mogen alleen thuiswerken als het echt niet anders kan, want volgens mn werkgever moeten we altijd veel overleggen en kan het merendeel niet zelfstandig werken. Dikke ***koek, maar ja. We kunnen gelukkig wel afstand houden (en ik zit gelukkig helemaal alleen) maar ik hoop echt dat we eens kontrole krijgen want dit slaat nergens op.

1 like

Bij mij op werk hebben we nog steeds stoffen handdoeken en de leidinggevende krijgt een woedende tantrum als we er iets over zeggen :neutral_face:
en m’n hele gezicht zit onder de schilfers door m’n droge huid/mondkap combi :neutral_face: :neutral_face:

Wat is dikke ***koek. Kutkoek?

3 likes

Denk de mannelijke variant?

2 likes

Damn, dat klinkt een stuk logischer :rofl:

7 likes

Ik merk toch dat ik de regels mbt kdv en opvang best wel ver vind gaan. Mondkapjes plicht voor groep 7 en 8. Ik vind echt niet dat je kinderen van die leeftijd daartoe kan plichten (ook al is het alleen op de gang). Ook dat ze zoveel mogelijk alleen naar school moeten komen…

1 like

Haha kutkoek, die hou ik er in :cookie:

1 like

@Fishing en anderen die het dalen van de cijfers vs ‘derde golf komt eraan’ niet snappen, dit filmpje vond ik heel duidelijk:

https://youtu.be/e_Fu-BiamMk

Ja, de cijfers dalen. Maar grootste gedeelte van de cijfers bestaat nu uit de Britse versie. En die verspreidt juist sneller. Die snellere verspreiding zouden we dan komende maand moeten zien.

1 like

In Frankrijk gelooft 80% ofzo in homeopathie dus ik schrik er op zich niet van dat daar veel antivaxxers zitten. En Wallonië neigt sowieso sterk naar Frankrijk.

1 like

Ohnee net wakker geworden met 37.7. Mijn zoontje is de hele week al ziek met de waterpokken en gisteren hoge koorts. Hij moest met ook bijna overgeven.

Ik heb mijn buik ook iets van slag maar meer niet. Ik zou me best willen testen maar geen idee of ik mijn zoontje mee kan nemen als hij te zien is. Geen ander huisgenoot hier.

Het is geen mondkapjesplicht, het is een advies.

2 likes

In Duitsland was het vanaf 6 jaar verplicht, in ieder geval afgelopen zomer.
Onze kinderen hadden er totaal geen probleem mee, het is ook maar hoe je het brengt.
We hadden leuke stoffen en zelfs hier in NL vragen ze er om als we naar de winkel gaan.

Eerst was iedereen ertegen, ook volwassenen. Is denk ik gewoon een primaire reactie.

4 likes

Ik denk dat als je gaat testen in een autoteststraat vanuit een auto en je zoontje niet te ziek is om mee te gaan, dat je hem dan wel mee kan nemen. De mensen die de test afnemen hebben handschoenen aan en een mondkapje op en het overgrote deel van de volwassenen heeft als kind al waterpokken gehad.

Als hij niet mee kan in de auto of je geen auto tot je beschikking hebt zou ik de GGD vragen om advies.

Als je met de auto gaat en een locatie uitkiest waarbij je in de auto blijft lijkt het mij geen probleem. Diegene die testen afnemen zijn toch in isolatie. Sterkte. Overigens hoef je nog niet te testen.

1 like