Leuk dat de kinderopvang en scholen open gaan maar dat het hele gezin dan 5 dagen in quarantaine (of 10 als je niet wil laten testen, wat ik mijn 2jarige peuter eigenlijk niet continu wil aan doen) moet bij een positieve leraar/leidster/klasgenoot/groepsgenoot gaat denk ik echt gezeik opleveren bij de cruciale beroepen… hoe dan
Ja dit lijkt mij ook een allesbehalve handig gevolg maar neem aan dat de voordelen opwegen tegen de nadelen volgens experts
Ik denk dat het rooster op mijn werk dan niet meer rond komt aangezien het zorg is, waar de nood al hoog is, en het merendeel schoolgaande kinderen heeft. Ben erg benieuwd
Ik zit me ook net te bedenken dat als je een kind wil laten testen er altijd een ouder/verzorger/oppas mee moet naar de teststraat en dat houdt mensen ook even weg bij hun (cruciale) baan. En het vergroot het besmettingsgevaar natuurlijk, daarnaast kunnen volwassen in een huishouden nog enigszins gescheiden van elkaar leven maar daar is bij kinderen ook geen beginnen aan.
Vorige week/twee weken terug hebben de 90+ jarigen die zelfstandig wonen een uitnodiging gekregen en deze week zijn de uitnodigingen voor 85 tot 89 jarigen verzonden en daar gaan ze volgende week nog mee door. Volgens de site van het RIVM verwachten ze de uitnodigingen voor de 80 tot 84 jarigen vanaf 9 februari te versturen.
Nee, precies. Ben heel erg benieuwd hoe het gaat lopen. Ik begrijp de zorgen wel en mijn zorgen zijn nu meer dan dat ze waren met de noodopvang. En ik snap ook dat ouders hun kinderen alsnog thuis houden
Maar die ouders zitten toch al thuis in quarantaine bij hun kind, dus die zijn toch niet op hun(cruciale) beroep…
Die daling gaat om 7 daags gemiddelde volgens mij. Het aandeel van de britse variant stijgt. Dus eerst waren 10% van de besmettingen brits. En nu hebben ze t over 2/3e volgens mij. En aangezien die britse variant besmettelijker is, is de kans aanwezig dat t straks weer stijgt. Zoiets?
Had het bijna in het omatopic geplaatst maar mijn oma is gevaccineerd. Maar mijn foute kaart is nog niet aangekomen.
Ik word echt heeeelemaal lijp van alles wat er van ons verwacht wordt t.a.v. vaccins die wij zélf niet eens gaan zetten.
Mail om 10 uur: hallo graag voor 16 uur dit formulier keer 9 invullen en mailen. Oh nee ja prima ik heb namelijk op een reguliere werkdag GEEN FUCK te doen. Echt alles moet telkens gisteren, echt giga stressvol.
Dadelijk hebben de huisartsen twee covid-golven overleefd en valt de helft alsnog burn-out uit door al het onbegrijpelijke geregel voor die vaccinaties.
Ik had er nog wel zo’n zin in eind december…
Maar deze maatregelen gelden volgens mij niet voor het KDV toch?
Kan ik nergens vinden, boink heeft nog niets gepost. maar volgens onze opvang moeten de kindjes ook in quarantaine bij een positief kind of leider
Ons Kdv zegt ook van wel…
@Ovenschaal maar wat is dan de issue hahaha? Ik snap ook nikss van cijfers namelijk en denk dan dus; nou dat plaatje waarbij ze maar doorkruisen zal de angst wel zijn (kan m effe niet vinden? Was eerder gedeeld dacht ik haha)
Hijj zegt indd zoiets. Dan er 2 pandemieen woeden en stijgen harder gaat dan dalen dus die britse gaat nu hard stijgen.
Oh echt? Ik dacht gelezen te hebben dat het daar niet van toepassing was. Ons KDV heeft het over ‘mogelijke verstrenging’. Pff… Nouja zolang we zelf niet in quarantaine moeten geen enorme ramp, maar ook niet echt fijn. En dat testen staat me bij de jonge kids echt best wel tegen ook…
De normale Quarantaine regels gelden (volgens nu.nl dan). Wat betekend dat je mee in quarantaine moet als je geen afstand kan houden van de persoon die met covid-persoon in contact is geweest… En aangezien het je kind betreft… denk ik dat dat betekend dat 90% van de ouders mee moeten in quarantaine?
nu.nl tekst
Voor andere gezinsleden gelden in het geval van een besmetting in de klas dezelfde regels als bij een gewone quarantaine, vertelt de woordvoerder. “Als je in contact bent geweest met iemand die positief test op het virus, moet je in quarantaine. Als het lukt om afstand te houden van je gezinsleden, dan hoeven zij niet in quarantaine.”
Ik val onder de groep ‘vrijheid blijheid’.
Mijn lieve ‘viespeuken’ zijn niet besmettelijk en ik hoef geen afstand te houden las ik (kleuters).
Als ik iets geleerd heb in mijn carriere, is het dat kleuters geweldig zijn, maar ook een besmettingsbron.
Zoals een ouder ooit zei (nadat ik en de hele klas de longen en het slijm uit hun lijf hoestten), ja de dokter zei dat pseudo-kroep wel erg besmettelijk is, maar dat wist je misschien al?
Ik wacht het protocol maar af verder.
Mijn keukentje is in ieder geval aangevuld met flessen handzeep en papieren doekjes. Morgen/vrijdag voor mij zelf wat desinfect halen en een fijne handcreme, kan het maar vast klaar hebben staan.