Caronatopic #9

Remember, de eerste laag/schil zijn echt leken met een computer script. Wil echt niemand te kort doen, maar dat is gewoon wat het is. Er is wel expertise, maar daar kom je als individu niet of nauwelijks bij in de buurt.

Vriendin van mij die normaal in de reissector werkt moet nu leiding geven aan een team wat nu het bron- en contactonderzoek doet. Voorheen boekten zij vliegtuigreizen.

2 likes

Krijg echt het gevoel dat we in zo’n eindeloze cirkel zitten
Cijfers dalen -> scholen gaan weer open -> cijfers stijgen -> scholen gaan weer dicht
en dat tot het einde van het jaar

19 likes

Rutte zijn haar is dit keer wel een stuk langer en voller dan bij de vorige lockdown :smirk:

3 likes

Ik kijk alleen voor de journalistenvragen :ok_hand:t4:

3 likes

Wat een nietszeggende persco

6 likes

Routekaart revisie 36.

Ik heb even gemist wanneer de volgende persconferentie is?

23 februari

2 likes

Ze gaan 26 of 27 februari opnieuw overleggen dus ik denk die dinsdag?

Edit: excuses ik verspreid blijkbaar nepnieuws

4 likes

Dit is voor mij de eerste persco waar ik er echt klaar mee ben. Tot nu ben ik altijd wel positief geweest maar ik merk dat ik dat positieve echt kwijt ben. Ik wil gewoon weer een keer kunnen sporten (en ik haat sporten :joy:) ik wil weer eens iemand in levende lijve zien en ik wil ook gewoon weer een keer winkelen. Ik ben single, woon alleen, werk thuis en zie behalve mijn ouders helemaal niemand.

2 likes

“Zonder de nieuwe varianten hadden we nu kunnen versoepelen” ok bedankt hiervoor

8 likes

Lol hoe krijg je het je strot uit dat er zo ongelooflijk veel ondersteuning en zorg beschikbaar is voor psychische klachten terwijl dit kabinet al jarenlang de complete ggz aan het uithollen is. Geef dan nog maar liever een ‘hou vol’, hebben we nog meer aan.

51 likes

Voor zover ik op de hoogte ben zijn ze volgens mij nog niet van plan om hun vaccinatiestrategie aan te passen? Nav de opmerkingen van oa Gommers om eerst juist de groep te vaccineren die het meest in het ziekenhuis ligt: mannen tussen 50-70 jaar met overgewicht. Dat zou de zorg het meest ontlasten.

Echt een saaie situatie idd. Begrijpelijk hoor dat je je zo voelt. Ik zie nog wel af en toe iemand en sport in en om het huis, maar ik mis wel de dingen die het leven glans gaven.

Maar er wordt zo weinig inhoud meegedeeld tijdens deze persco of zo. Echt de meest nutteloze die ik tot nu toe heb gezien.

2 likes

Nee, maar dat merkte ik ook. Ik gaf aan dat volgens de rivm het geen zin heeft om me binnen 8 weken na positieve test me weer te laten testen en ze zei gewoon; we weten het niet dus je kunt ook gewoon in quarantaine gaan. Ook al ben je een overig contact van een (nieuwe) positief geteste persoon. Ze doet haar best maar gaf mij wat onrust haha

Ah dat betekent dat de contactberoepen ook nog bijna een maand geen werk hebben. Echt kut voor ze. En mijn persoonlijke leed; ik kan geen babyspullen zelf shoppen in de winkels haha en zie geen kip meer in mn verlof

Ik vind de nieuwe routekaart ook maar weer vaag

Ik: ga stuk. Hoe krijg je het je strot uit? Zelfs voor de pandemie waren de wachtrijen voor de ggz al tientallen maanden lang, zo niet langer dan een jaar. Kut VVD

15 likes

Zo, dit.

2 likes

Ik was net hetzelfde aan het bedenken, normaal ben ik altijd begripvol en zet ik mijn schouders eronder. Maar door deze persconferentie lijkt het zo ontzettend uitzichtloos.

1 like

Ja ik beweeg ook zeker wel thuis en ik ben het met je eens dat er alternatieve te zoeken zijn en dat doe ik zeker. De persco vind ik ook echt niks toevoegen. We kunnen niks, we mogen niks en als zo’n de Jonge dan ook nog zegt over eenzame mensen: denk eens aan die groep nodig ze eens uit dan kan ik niet anders dan naar mijn eigen situatie kijken en denken ‘hoe dan??’ Ik werk de hele week en mijn vrienden wonen helaas niet om de hoek dus hoe moet ik die nu zien met de avondklok??

(Ps geen aanval naar jou toe dit alles)

1 like