Caronatopic #9

Ja dat heb ik dus ook heel sterk. Ik heb echt de neiging om heel boos tegen de tv te roepen maar ja dat is ook een beetje gek en Mark en Hugo horen me toch niet.

Ja pik nu mis ik de vraag van SBS

2 likes

Gewoon doen als het oplucht :wink:

1 like

Ik wil 2021 graag retourneren en ruilen voor 2022.

18 likes

RTL Z :raising_hand_woman:

1 like

Ik zou maar niet op de zaken vooruit lopen. God weet hoe kut 2022 wordt :rofl:

19 likes

Ik word altijd zo moe van die onnozele vragen van de pers :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes:

:microphone: :notes:

“En we gaan nog niet naar de kapper, nog langer niet nog langer niet. En we gaan nog niet naar de kapper, zelfs Mark is nu dapper” :geek:

1 like

Salty Hugo tegen de Telegraaf :upside_down_face:

5 likes

Hahahaha die sneer van Hugo

5 likes

Knipoog again :joy:

1 like

Ik vind de vraag ‘of er wel genoeg rekening gehouden wordt met de gevolgen van de maatregelen’ echt niks meer waard. Ik vind dat iedereen die ~op de gevolgen wil wijzen~ eens een keer precies zegt wat ze daarmee bedoelen en wat ze verwachten. Wat wil je waartegen afzetten? Meer mensen thuis ontvangen vs strengere triage op de IC? Naar de horeca mogen vs onderwijs dicht? Anderhalve meter loslaten vs meer doden? Maak nou eens specifiek wat je wil en wat daar tegenover zou staan wat je acceptabel vindt, en geef ook eens concreet aan wat er vanuit de overheid zou moeten nu zou moeten gebeuren. Zelfde geldt voor de eis om perspectief. Wat voor perspectief moet een stel ambtenaren geven over een virus met onvoorspelbare mutaties?

48 likes

Oh ik heb echt zo’n hekel aan mijn collega’s gekregen zeg! We werken op kantoor en vorig jaar maart heeft mijn werkgever hartstikke goed gehandeld en gelijk geregeld dat we thuis kunnen werken. Af en toe lunchen met Zoom en heel soms zelfs een presentje bezorgd met de post met bemoedigende woorden.
Nu blijkt dat veel collega’s geen zin meer hebben om thuis te werken en naar kantoor komen (uiteraard weet ik dat dit wat kort door de bocht is en dat het hartstikke zwaar is voor veel mensen).
Maar dat wordt dan nergens gemeld over overlegd. Niet met leidinggevende of andere collega’s. Nu was het dus veel en veels te druk op kantoor (baas en leidinggevende werken thuis dus wisten dit niet) en hebben we een officiĂ«le waarschuwingsbrief ontvangen.

Ik denk echt dat dit op meerdere plekken gebeurt, ja jongens, zo komen we er natuurlijk nooit

4 likes

Ik heb niet alles meegekregen, was nog aan t werk maar
 kinderen in quarantaine - de ouders en rest vh gezin dan ook? Want kind kan niet afgezonderd leven right?

En
 ik hoor net wel zeggen dat we 60 miljoen vaccins hebben “ge preordered” 
 holy moly. Beter gaan we die gewoon doneren :roll_eyes:

Ik las op de NOS dat er een telefoonnummer is waar je naartoe kan bellen om te schreeuwen. Dacht dat het van De Speld was, maar het was echt de NOS.

14 likes

Nou aan de drukte op de weg te zien denk ik dat ook wel
 Het is echt zo’n enorm verschil met vorig voorjaar. Ik begrijp (ook door mijn vriend die sinds 13 maart vorig jaar niet meer op kantoor is geweest) dat mensen hun eigen huis wellicht helemaal zat zijn maar zijn werkgever is heel duidelijk: thuis kunnen is thuis blijven. Als mensen dan zonder medeweten van de baas toch naar kantoor gaan
 Best bizar eigenlijk.

1 like

Ik denk dat ze met die vraag ook niet doelen op hoeveel mensen jij op de koffie mag uitnodigen, maar bijvoorbeeld op het aantal ondernemers dat straks failliet door deze maatregelen (met alle gevolgen van dien).

Maarja ik vind het ook een domme vraag, “hebben jullie wel over de gevolgen nagedacht”. Natuurlijk hebben ze dat, het is niet alsof ze dit willekeurig hebben bedacht zonder na te denken over wat daar allemaal bij komt kijken. Ze hebben er over nagedacht en de opties afgewogen en blijkbaar was dit de beste optie.

4 likes

Mijn oma heeft vandaag een brief gehad voor vaccinatie, net gebeld en ze kan morgen al terecht! Ben zo blij voor haar :heart:

47 likes

Ja inderdaad, net als je vriend werk ik al sind vorig jaar mrt thuis en ben er he-le-maal klaar mee. Ik ben een huismus dus begrijp ontzettend goed dat het voor anderen dan nog veel moeilijker moet zijn. Maar om op eigen initiatief dan maar naar kantoor te gaan, zonder dat te overleggen, dat kan Ă©cht niet!

2 likes

Nee daar benadeel je anderen dus ook lekker mee
 Ipv dat mensen het aankaarten en vragen of het mogelijk is misschien 1 dag/week op kantoor te zitten zodat iedereen daar wat aan zou hebben. Lekker egoïstisch om maar gewoon te doen en het niet te zeggen. Hopelijk heeft je werk er niet teveel nadeel van (en worden die mensen erop aangesproken)