Caronatopic #9

Aah captain sir Tom Moore is overleden

8 likes

De Gelderlander heeft een persco bingo gemaakt. :joy:

https://www.gelderlander.nl/dossier-coronavirus/persconferentie-cijfers-avondklok-bingo~a37bfc0e/

5 likes

Ik mis ‘vraag van journalist die net al beantwoord is’

14 likes

Ik vind dat gelul over ‘prikken’ zo stom. We worden gevaccineerd, niet met een stokje gepord. Vraag me af of dat een communicatiestrategie is om niet eng te klinken met vaccinaties waar TROEP inzit en wat met ZIEKTES te maken heeft maar in plaats daarvan een gezellige prik met Nijntje pleister niet eng hoor!! Is zo voorbij!! Hebben ze mijn moeder in 1992 ingehuurd ofzo.

6 likes

Omg nee die oude man die rondjes in zijn tuin in Engeland liep om geld op te halen voor de NHS is dood aan corona :sob:

1 like

Hmm maar de griepprik noemen we al jaren zo. Misschien dat mensen daar dan een associatie mee krijgen.

1 like

:cry:

Denk echt dat dit per persoon verschilt. Ik vind de cijfers heel fijn. Geven me een soort houvast ofzo ook al zijn ze niet positief. Het is voor mij echt hetzelfde als dat ik op vakantie ga en alles tot de puntjes uitzoek. De speculaties er omheen zijn alleen stom.

1 like

We noemen een injectie sowieso een prik maar ik vind het toch allemaal een beetje infantiel klinken in de media inmiddels :joy: ‘prik zetten’ vind ik ook gewoon lelijk Nederlands.

1 like

Ik vind het Engelse woord ‘jab’ veel leuker klinken.

2 likes

Vind de berichtgevingen in de krant etc best wel zaaiing van verwarring. Er worden grafieken gepost over bijv. besmettingen door basisscholen en kdv dat die nu sterk afgenomen zijn, maar ja dat is ook logisch dat ze afnemen als de boel dicht zit.

2 likes

:slightly_frowning_face:

Wij hebben momenteel die informatie gewoonweg niet en moeten zelf ook alles opzoeken op de site van het RIVM
 Kennis die je niet hebt, kun je niet delen. Van hogere hand is het advies patiënten te verwijzen naar de website van het RIVM. Het is geen onwil.

3 likes

Ik weet oprecht niet of je dat zo kan doortrekken. Ik denk het namelijk niet, maar kan niet uitleggen waarom ik dat denk (en is niet gestoeld op feiten ofzo). Ik zie het meer als een soort annuĂŻteiten hypotheek zegmaar, totaal aantal blijft hetzelfde/hetzelfde dalen alleen de verhouding verandert.

Oftewel: ookal zijn er in verhouding meer van de Britse variant, alsnog daalt het totaal, dus dan maakt het weinig uit

5 likes

Ja en juist dit soort berichten hebben we niks aan. Want mijn eerste reactie is zie je wel dood en verdoemenis we gaan eraan met zn allen.
Maar ik neem aan dat de britse variant in the UK ook wijdverspreid is. En daar dalen de besmettingen ook gewoon. In Zuid Afrika daalt het ook. Dus met dat in mn achterhoofd maakt dat ik niet in de paniek schiet. Maar als je dat stukje mist dan gaat t niet goed.

1 like

Het is mij een stuk duidelijker zo! Toch fijn dat ik even navraag kan doen op het forum, nu weet ik in welke context ik dit nieuwsbericht moet lezen.
Dank jullie wel @Okapi @Calabasas @grace @Gerard & @Wonderland !

2 likes

Nee dat is ook begrijpelijk. Postte het uit frustratie (die ik uiteraard niet bij de assistente heb geuit), maar ik moet ook maar accepteren dat het allemaal nog een groot vraagteken is, zelfs voor huisartsen. Hoopte gewoon heel erg op wat perspectief: moet ik mezelf nog tot oktober opsluiten of kom ik mogelijk eerder in aanmerking?

Kan soms slecht dealen met die onzekerheid en de angst om ziek te worden, maar dat is pandemielife.

1 like

Vanuit jou als individu begrijpelijk hoor. Vanuit ons perspectief ook dodelijk vermoeiend, elke dag bellen er tig mensen met vaccin-vragen en hoe dan/wat dan voor hun specifieke situatie
 We weten gewoon niet meer dan “de buitenwereld”. En als we wat weten, dan is het morgen weer anders. :hot_face:

Edit: vandaag echt even moe gestreden. Het is zo druk en mensen zijn zo veeleisend en iedereen heeft zo’n kort lontje en zo weinig begrip. Bluh even klaar er mee.

22 likes

Vooral dat lijkt me zo irritant, zeg je vandaag X tegen iemand, is het morgen ineens Y en is die persoon boos omdat het volgens jullie X was.

Ik merk trouwens dat door alles wat hier wordt gedeeld mn begrip richting zorgverleners een stuk groter is. Geduld had ik altijd wel al, want ze kunnen er ook weinig aan doen maar door het kleine inkijkje wat oa jij af en toe geeft begrijp ik het ook beter!

4 likes

Ik belde gisteren de GGD voor een corona vraag en kreeg zo’n vaag en nietszeggend antwoord. De Rivm gaf me vandaag wel een duidelijk antwoord. Vind dat dan toch wel lastig