Caronatopic #9

De huisarts zelf volgens mij

1 like

Ben in de enige die door deze koud elke dag denkt: fuck moet ik me laten testen :upside_down_face:

Ik heb altijd na buiten te zijn geweest een loopneus :ā€™)ā€¦ en dan raak ik meteen in de stress, ondanks dat ik weet dat het daar van komt :crazy_face::see_no_evil:

5 likes

Haha ja dit heb ik ook, als ik dan weer thuis ben is het ook weer weg maar ben altijd bang dat mensen denken: wat doe je op straat??

5 likes

Haha ja bij mij komt het als ik een beetje ontdooi. Dus dan zit ik net lekker met mā€™n thee en denk ik: OOH HOE LANG IS DIT EIGENLINK AL- oh. Wacht. Ik was net buiten. Pfiew :joy:

5 likes

Hahaha ik had dit laatst toen ik onderweg was naar de supermarkt, sta ik in de supermarkt begint het ineens. Ik dacht: niet nu pls!! Snel gelopen naar een lege plek en zachtjes toch even mijn neus ophalen :joy:
Love winter.

3 likes

We hebben opdracht gekregen echt strikt te zijn op wel/niet mobiel. Als mensen nog in en uit een auto kunnen en ook voor controles naar het ziekenhuis gaan, dan zijn ze mobiel en moeten ze dus naar de priklocatie.

Thuis prikken wordt heel lastig omdat die stomme vaccins nauwelijks vervoerd kunnen worden, dus we willen die thuis-prik-groep echt zo klein mogelijk houden!

2 likes

Ja! Ik moet ook hoesten als ik hard fiets, ben snel buiten adem als ik harder moet lopen en ga dan hijgen en een loopneus steeds. Het is soms lastig om te bepalen waar de klachten vandaan komen, maar alles duurt steeds maar heel kort en dan moet ik mij inderdaad bedenken - dit is mijn normale staat van zijn.

Ik heb ook weleens gekookt en ik proefde niets en dacht - daar gaan we! - maar het was gewoon smakeloos!

8 likes

Ik vertelde over mā€™n deelname aan de studie, op school. Nouuuu dat zouden zij nou nooit doen! Want het is helemaal niet zeker dat het je DNA niet verandert.

OkƩ is goed. Dan toch niet Trudy

8 likes

In het vorige coronatopic ging het even over of je als persoon met psychische problematiek na de avondklok naar buiten mag als dat bijv. onderdeel is van je signaleringsplan. Ik zie nu dit:

Het mag dus inderdaad. Misschien dat iemand hier iets aan heeft!

5 likes

Lief dat je aan mij denkt. Ik zal hier niet onder vallen. Ik ben gewoon een rare snuiterd die door de huidige situatie aan haar max zit en normaliter tot rust komt in de late uurtjes. Mijn psycholoog begrijpt maar al te goed waarom de nachtklok voor mijn geen geweldig middel is, maar daar moet ik het denk ik mee doen.

Ja ook. Had vanmorgen voor het eerst een knorrende maag weer. Gister geprobeerd te sporten maar kon de les niet afmaken. Ga het vandaag weer proberen hahah

Wow duurt echt lang bij jullie! Chill dat het weer wat beter gaat.

Jullie berichten over bijwerkingen van het vaccin beangstigen me wel. Ik zit de dagen af te tellen tot mijn zwakke opaatje mag maar nu ben ik af en toe bang dat als de bijwerkingen echt op een griep lijken dat alleen dat hem al de das om gaat doen. Dan zou niet vaccineren misschien nog bijna beter zijnā€¦

Maar zij weten niet of ze het echte vaccin al gekregen hebben.
Zou me hier niet zo druk over maken :wink:

Edit: deze emoji is hier niet sarcastisch bedoeld, maar geruststellend.
Nav persoonlijk vraag topic even een edit haha.

5 likes

Het viel bij mij serieus wel mee hoor. Ik merkte het wel echt (lichte hoofdpijn, beurse arm) maar ik denk dat ik me maar 3 uur lang echt ziekig heb gevoeld. Dus niet fijn, maar wel heel snel weer beter :slight_smile:

Edit: ik weet dus niet 100 procent zeker of ik hem heb of niet.

Neehoor, zeker niet bang voor zijn! Het is gewoon het immuunsysteem dat goed reageert, daar krijg je koorts, hoofdpijn en spierpijn van. Maar COVID is vele malen vervelender (en slepender)! Wij zijn gewoon niks gewend en zitten ons een beetje aan te stellen haha (misschien moet ik alleen voor mezelf spreken lol, sorry guys)

1 like

Ik heb vandaag op de priklocatie al zoveel schattige oude mensen gezien :smiling_face_with_three_hearts:. Mensen die oprecht slecht ter been zijn en we hier zo goed mogelijk proberen te verplaatsen, maar in sommige gevallen is de huisarts wel heel streng geweest. Het is ook erg druk dus dat is een goed teken!

17 likes

Nou, voor de winkel waar ik werk amper verschil dus aangezien wij het illegaal al deden :roll_eyes: Alleen zal het wel drukker worden als het echt mag.

3 likes

Hahah de winkel beneden bij mij zal wel weer een grote balie in de opening bouwen. En afhalen doet hij eigenlijk al want mensen staan voor de deur te bellen en dan ā€˜bezorgtā€™ hij het aan de overkant van de straat :roll_eyes:

Ik ben echt benieuwd naar morgen. Gaan we nu alles weer loslaten :grimacing:? Zeker ook meteen weer lekker binnensporten met de kids en buiten in groepen met 13+ā€¦? OkĆ© ik ga het proberen rustig af te wachten :face_with_hand_over_mouth::heart:

Overigens, dat afhalen klinkt leuk. Maar als het dan met als de bouwmarkt wordt heb je dā€™r weinig aan vrees ik? Hier zeggen de bouwmarkten: vanaf 50ā‚¬ā€¦ terwijl je juist vaak ā€œevenā€ een doosje pluggen nodig hebt.
En helemaal een giller is de Gamma. Als je daar selecteert (bijv voor pluggen) op ā€œop voorraad in jouw winkelā€: 85 resultaten. Selecteer je op ā€œbeschikbaar voor click & collectā€: 12 resultaten. Hoe dan :see_no_evil:
En die arme Action medewerkers hahaha. Of zouden die dan niet mee doen :face_with_hand_over_mouth:

1 like