Caronatopic #9

Pfff nou. Zag vandaag groep van circa 12 wielrenners, maar dan allemaal van die net dikke mannetjes van 50+ weetjewel. Bij mijn sportvereniging wordt er voortdurend op gehamerd dat je echt maar met max 2 mag gaan fietsen en dan komt er zo’n groepje voorbij. Kan dat echt niet aan en snap het ook niet, hoezo denk je dat dat een goed plan is om met zoveel mensen op straat te zijn nu?

Woohoo eerste prik gehad. Over drie weken de volgende. Ik voel de prik wel en verwacht dus spierpijn maar ja als dat het enige is helemaal prima

30 likes

Ik lees veel over pijnlijke armen na een prik, helpt het dan om die goed blijven te bewegen?

1 like

Ik heb na mijn prik in de avond nog best flink gesport, kreeg alsnog last van mijn arm helaas

2 likes

Bij mij hielp het wel om in beweging te blijven en heb ook een heel tijd met een kruik gezeten haha had wel t idee dat t daar beter van werd

1 like

Ik vraag me echt af of die prik nou zo heftig is. Heb van de griepprik weinig last. Al had ik vorig jaar een mega rode vlek die nog weken bleef😂. Maar vraag me nu echt af of t nou echt heftiger is dan de griepprik.

Ik neem elk jaar de griepprik en daarvan heb ik meestal lokaal vrijwel geen pijn en soms een beetje een grieperig gevoel. Met de Pfizer-prik heb ik echt best wel spierpijn gehad bij de eerste prik (zo dat ik er niet op kon liggen in bed), bij de tweede ronde afgelopen donderdag had ik weer spierpijn en ook echt pijnlijke klieren onder m’n oksel tot vandaag. Geen koorts, spierpijn elders of andere malaise, maar dat heb ik wel van collega’s gehoord.

2 likes

Bwuuh, vandaag laten testen en ben toch wel wal meer gespannen dan de vorige keren. Heb meer klachten en kan nog prima bij een gewone verkoudheid passen (mijn dochter is sinds woensdag strontverkouden), maar weet het natuurlijk niet zeker. Hopelijk is de uitslag er snel.

Wat ik me afvraag, op dit moment is het de bedoeling dat ik me laat testen bij klachten zoals een ziekachtig gevoel en niet kom werken. Als ik de prik heb gehad, moet ik dan wel werken of moet ik thuisblijven totdat dat weg is, omdat het waarschijnlijk van de vaccinatie is maar je weet het niet zeker?;

Ik zou altijd zekere voor onzekere nemen, dus laten testen.
Ook als je al 1 prik hebt gehad kun je corona hebben. Zijn er helaas meer die tussen prik 1 en 2 corona hebben gekregen.

Sterkte!

Hier een paar collega’s die echt koorts en koude rillingen hebben gehad na de 2e prik. Meeste hadden vooral lokaal spierpijn.

1 like

I am confusion

1 like

Bij ons is de regel dat je in de 2 dagen na vaccinatie met een grieperig gevoel of verhoging wel gewoon mag werken omdat het dan waarschijnlijk reactie op de vaccinatie is, als er andere klachten (hoesten, verkouden, keelpijn etc) bijkomen moet je testen en thuisblijven.

Het aantal ligt ook ineens 100.000 hoger dan toen ik vanochtend keek tijdens WNL, een beetje verwarrend wel

1 like

Mijn oma(bijna 95) wordt over 2 weken gevaccineerd! Ben er echt blij om. Ze woont nog thuis en is erg zelfstandig, alleen niet heel erg mobiel meer

33 likes

Ik hoop dat mijn oma snel bericht ontvangt dat ze ook haar 1e inenting kan ontvangen. Dan is het namelijk oma 1 - 0 wappies.

4 likes

Ze hadden bij mijn oma gezegd dat t via de huisarts nog wel maanden kon duren. Als ze naar locatie kon, zou het veel sneller zijn. Dus nu brengt mijn oom haar daar.

Wie heeft dit gezegd? Mijn oma is 85 en loopt met een rollator, heb dus geen idee of er nu verwacht wordt dat wij haar naar een priklocatie moeten brengen of dat de huisarts komt. Het is gewoon zo onduidelijk wat nu wel of niet onder “mobiel” valt…

Oma wordt woensdag geprikt. Die moet ook gewoon naar de priklocatie, huisarts kon niet.

Hoorde dit ook via de thuiszorg van mijn moeder. Die moest haar oude vader naar Adam rijden vanuit Rdam.

2 likes