Caronatopic #9

Als een kind er niet “bewust” de kantjes er vanaf loopt. Dan loopt diegene niet de kantjes er vanaf. die doet wel zijn best maar heeft meer baat bij betere uitleg. De juffen van mijn dochter houden alles in de gaten en bellen veel met de kinderen overdag als ze zien dat iets niet goed gaat.
Kinderen die extra aandacht nodig hebben mogen extra naar school.

Een voorbeeld van de kantjes er vanaf lopen is een kind die niet de tekst wil lezen voor hij de antwoorden invult maar direct de antwoorden googled.

1 like

Tsja een pandemie is nou eenmaal niet zo voorspelbaar :woman_shrugging:

1 like

Ik snap je definiëring. Alsnog geloof ik er in dat er meer kinderen baat hebben bij onderwijs op school, waarvan dat nu niet duidelijk is. En ik ben dus helaas ook niet zo idealistisch dat ik denk dat achterstanden wel meevallen.

Hahaha mijn man ook.

1 like

En waar er toch “ook” achterstanden zullen zijn zijn er ook gevallen zoals mijn dochter die het thuis beter doet omdat het rustig is om haar heen.

Van FvD-stemmers moet je het hebben :expressionless:

1 like

Zou dat voor hoger onderwijs ook echt raar vinden als je op schema ligt. Als je je tentamens hebt gehaald is er niks aan de hand lijkt me en anders kun je de niet behaalde vakken overdoen (evt. naast vakken van je huidige blok/semester/jaar) ipv het hele jaar

2 likes

hoe moet ik dit lezen?
ze hebben mensen stellingen voorgelegd en daarna gevraagd “op wie ga je stemmen?”
Het is lastig af te lezen omdat de rijen en kolommen niet optellen tot 100.
ze konden beter per stelling doen en dan met balken in de kleur van de partij. Gestapeld staafdiagram dus.
ben ook wel benieuwd of ja en nee de enige opties waren of dat er nuances inzaten.

1 like

Ik lees het zo:
Stelling 1. 68% van de VVD stemmers is het eens met de stelling.

1 like

ja uiteindelijk snap ik het ook wel maar vind het niet makkelijk af te lezen.

Mooi ook hoe 50plus met 92% de jeugd de schuld geeft

18 likes

Ja eens. Het het wel duidelijker en overzichtelijker gekund!

1 like

Niet alleen de vrijstaande woningen. De buren naast mij hadden gister midden in amsterdam een feestje. En de muziek ging elke keer aan (rond uur of 1-2) maar dan weer uit (dus niet continue dat ik dacht ik bel de politie) en er was zoveel geschreeuw en gepraat dat die daar niet met zijn tweetjes zaten.

1 like

20 likes

ik heb het even opgezocht op peil.nl en het is een overzicht van de mensen die het met die stellingen eens zijn naar hun huidig stemgedrag. Er zit dus geen nuance in, je kan alleen kiezen tussen ja en nee

1 like

Jeej, (schoon)oma heeft uitnodiging voor een vaccin. Ze is deze tijd helemaal zat, haha: “laat ze maar lekker door prikken” :joy:

2 likes

Niet alleen in vrijstaande woningen helaas. Woon in een complex (met 6 woningen totaal) en mijn buren doen dit ook. Ook gewoon meerdere keren per week?
En vandaag is er iemand aan het verhuizen en die heeft ook 3+ mensen mee.
Ben zo klaar met het feit dat mensen zich gvd niet aan regels kunnen houden, zit ik hier als brave burger die net voor het eerst in de week buitenlucht gezien heeft.
Ik vind de maatregelen helemaal geen punt maar wat me er zo aan stoort is dat niemand in mijn omgeving zich er aan lijkt te houden? Wekt zoveel woede in me op.
En als ze niet blijven slapen is er gewoon de hele dag tot een uur of half 9 bezoek met lawaai.

2 likes

Dat komt niet door corona regels of een lockdown lijkt me. Genoeg uur in een dag om even naar buiten te gaan.

14 likes

Oh nee zo bedoel ik dat ook niet hoor! Maar ik ga iniedergeval niet onnodig naar buiten, alleen voor boodschappen en af en toe even een frisse neus halen. Bezoek aan familie en vrienden kunnen later ook nog, probeer zo voorzichtig mogelijk te zijn (astma patiënt).

1 like

Ben het volledig met je eens hoor. En wat er zich heeft afgespeeld is met geen pen te beschrijven…
Dus idd: de ouderen uiteraard als 1 van de eerste groepen inenten.

Kom zojuist nog wel dit tegen: (voortbordurend op Gommers zijn uitspraak zeg maar)