Caronatopic #9

Heb je het filmpje wel gekeken? Het is juist behoorlijk een kritisch stuk en ze worden niet bepaald opgehemeld.

Ik snap niet hoe jij jouw wandeling belangrijker vindt dan de opleiding van kinderen, waarvan altijd is gezegd dat het voor gaat.

53 likes

Ik zou ook graag willen dat de Gamma volledig open gaat want een vloer bestellen die nog moet uitzoeken is ruk. Maar he ik red me wel, die kinderen gaan voor. De nieuwe generatie.

7 likes

Haha, lekker makkelijk zo. Je komt hier zelf binnen met nogal stellige uitspraken en als mensen daarop reageren meteen in de slachtofferrol en afkappen.

17 likes

Ik ben altijd pro strenge maatregelen, maar als er iets is waar ze op mogen versoepelen is het wel het onderwijs. En ik heb niet eens kinderen. Is toch compleet logisch dat dat prio heeft? Snap niet hoe jouw eigen avondwandeling (wat je ook de overige 15 uur van de dag kunt doen) minstens net zo belangrijk zou moeten zijn.

40 likes

Ik heb echt hetzelfde hoor, ik heb ook echt helemaal niks met kinderen, ik heb zelf geen kinderen en in mijn omgeving heeft alleen mijn baas kinderen in de basisschoolleeftijd dus ik zie het leed ook niet veel van dichtbij ofzo, maar ik vind het zĂł logisch en terecht dat dit de prioriteit heeft.

17 likes

Vanaf dag 1 is toch gezegd dat onderwijs en opvang open prio heeft? Even los van onderwijs wat kinderen missen, tijdens de eerste lockdown is het aantal kinderen dat met geweld te maken kreeg flink toegenomen. Alleen daarom al zou het onderwijs weer zsm open moeten.

Lees bv deze column, daarom moet het onderwijs open in mijn ogen. Los van andere redenen

(Is als het goed is voor iedereen te bekijken, ik heb geen abo iig)

4 likes

Voor wie niet wil klikken maar wel de resultaten van een onderzoek over de eerste lockdown mbt mishandeling wil weten:

“Naar schatting kregen bijna veertigduizend kinderen, oftewel veertien per duizend kinderen, met mishandeling te maken tijdens de lockdown die half maart begon. Ter vergelijking: in dezelfde periode in 2017 ging het om bijna vijftienduizend kinderen.”

7 likes

Iedereen voelt zijn eigen leed het zwaarst toch? Ik zou ook liever willen dat de kappers opengingen ipv de basisscholen. Heeft niks te maken met een zwabberend beleid maar met mijn eigen leed

5 likes

Mijn man begint steeds meer op een jonge Hugh Grant te lijken dus die kappers mogen wel open gaan nu.

Edit:

Samenvatting

25 likes

Ahahhaha :joy: ik vind dit eigenlijk best aantrekkelijk. Dan kunnen ze er zo lekker nonchalant doorheen gaan met hun handen

11 likes

Maandag persconferentie? Geen idee :stuck_out_tongue:. Ik heb er zelf niets over zien passeren (maar kan, hoor, ik heb het niet zo gevolgd de laatste dagen). En aan “mijn” grensovergang heb ik nog geen enkele controle gezien (toch niet meer sinds het voorjaar), terwijl ik wel heel geregeld de grens over moet. Ik ben sowieso altijd op weg met een papierwinkel (ingevuld attest op datum voor de avondklok in Frankrijk, bewijs van werkgever voor in Frankrijk, bewijs van werkgever voor in BelgiĂ« en verklaring op eer van BelgiĂ« :rofl: :sweat_smile:), maar ben nog nooit tegen gehouden (sinds de grenzen weer open gegaan zijn na de eerste lockdown, bedoel ik dan), dus ik weet niet in hoeverre ze veel controles doen. Ik heb wel gehoord dat ze die wel willen opschroeven.

2 likes

Haha ja ik twijfel of ik het leuk vind of vreselijk. Maar ja, niks aan te doen voorlopig.

Bij mijn vriend ziet het er effectief helaas meer uit als dit

Samenvatting

Alternatief is een soort emo lok, weet niet wat beter is

15 likes

En my dad is like

34 likes

Ze deden de scholen toch sws dicht om ouders thuis te laten werken? Nou missie mislukt. Ik vind het heel goed dat de basisscholen en kdv’s weer opengaan. Voor heel veel ouders en kinderen is dit geen doen zo. Genoeg ouders die hun kinderen niet goed kunnen ondersteunen met schoolwerk, omdat ze bijvoorbeeld geen Nederlands spreken en zo kan ik nog wel tien dingen noemen.

Ik vind dat ze veel meer moeten focussen op het thuis werken aka verplicht stellen. Mijn vriend moet nog steeds naar kantoor, terwijl zijn werk prima thuis kan. 2 weken geleden werd een directe collega positief getest en moesten mijn vriend en ik gescheiden leven (hij kon onze baby dus een aantal dagen niet verzorgen of ĂŒberhaupt aanraken). Vervolgens moest hij 1 week later weer doodleuk op kantoor komen werken. Ik vind dat ze hiervoor boetes uit mogen delen. Ik snap het beleid en de keuzes soms echt niet.

Tevens de horeca-ondernemers. Wat gaat de overheid hier aan doen. Een vriend zit nu al in de schulden, van een tegemoetkoming is weinig te zien. En hij is niet de enige. Hij zit met de handen in het haar.

2 likes

Ja echt de domste redenering ever. Als je wilt dat ouders thuis kunnen werken, zorg dan dat de kinderen naar school kunnen. Kunnen de ouders een stuk beter werken dan wanneer ze ook nog de kinderen moeten begeleiden heel de week lang :exploding_head:

5 likes

Dit zou zo mooi zijn.
Maar anderzijds
 als jouw vriend de enige is bijv die “moeilijk doet” en ergens een klacht indiend en bedrijf krijgt boete. Is de arbeidsverhouding ook al verstoort en wordt het alleen maar kutter (iedereen dit jaar 6% verhoging en je vriend om een of andere lulsmoes alleen geïndexeerd met 1.5% ofzo, dat soort grappen). Dus je verliest als werknemer dan alsnog / altijd

1 like

40.000 kinderen thuis in elkaar gerost tijdens de eerste lockdown. Ik blijf nog wel ff thuis hoor als dat betekent dat de scholen open mogen.

We zijn nu ook gewoon op een punt dat er inderdaad onderscheid gemaakt wordt in vrijheden en dus prioriteiten worden gesteld. Scholen open = vermoedelijk meer besmettingen daar dus andere plekken nog dicht. Ik heb anders al sinds het begin van de crisis veel mensen het argument horen maken dat er onderscheid gemaakt moest worden, alleen toen was het steeds ‘sluit de oudjes op zodat wij naar de disco kunnen’. Want ja dat was filosofisch en we moesten nadenken over of iedereen in een samenleving wel even veel offers waard was. Nu wordt er onderscheid gemaakt en dan is het van neeneenee ik wilde een onderscheid waardoor ík weer de hort op kon!!

45 likes

@Dr.Watson @Ovenschaal op jullie foto’s mist het matje!!

1 like