Caronatopic #9

Ja ik keek ook net. Love die man.
Ben ik trouwens de enige die elke dag voor zn eigen stad kijkt hoeveel besmettingen er zijn?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Begin corona deed ik t ook voor omliggende plaatsen, zeg maar die aan ons vast zitten. Maar dat doe ik niet meer.

Maaarrrr het OMT heeft nu ook gezegd dat kdv en school weer open kunnen :nerd_face::tada:

7 likes

Mooi hopelijk kan de loods5 ook open, want moet even op de bank zitten voor ik ‘m bestel.

Is van levensbelang enzo.

18 likes

Ikea ook svp. Heb inmiddels voor 400€ aan dingen die terug moeten & cadeau bonnen.
Idd prioriteit :grimacing::grimacing:

2 likes

Ja als wij tien miljoen inwoners zouden overslaan zou het hier ook een stuk sneller gaan

12 likes

Jammer alleen dat de reden dat ze weer open gaan niet is omdat het de goede kant op gaat met de cijfers, maar omdat de sluiting voor de kinderen te lang duurt (wat ik ook een gegronde reden vind hoor, maar vrees dat we verder nog niet echt versoepelingen kunnen verwachten)

3 likes

Als je echt wil wachten tot bijv scholen weer open kunnen etc etc op t moment dat de cijfers voldoende gedaald zijn, kunnen we echt nog maanden wachten denk ik. Terwijl achterstanden niet altijd in te halen zijn.Het is .1 ook winter, .2 nog meer mutaties die komen .3 maatregelen zijn al streng en gehandhaafd wordt er niet.

Persoonlijk denk ik ook niet dat we hier ooit vanaf komen maar dat het terug blijft komen en we dus moeten ‘leren leven’ (heel zwart/wit gesteld) met corona.

Wat bedoel je hiermee?
Mag toch hopen dat als iedereen straks een spuitje heeft gehad we het ‘normale’ leven weer terug krijgen.

4 likes

Schoolleiding van de school van mijn dochter stond laatst in de krant.
Over achterstanden. Dat we daar echt geen zorgen over hoeven maken want achterstanden worden bepaald door het gemiddelde kind. En zij heeft nog nooit het “gemiddelde kind” ontmoet.
Alle kinderen doen hun best, en zij die het nodig hebben krijgen extra aandacht of mogen naar school.

Nu zit mijn dochter op een school met ontwikkelings gericht onderwijs wat zich altijd aanpast aan de behoeften en kunde van het kind. Maar vond het wel mooi gezegd.

Of het allemaal echt zo is al zij zegt, geen idee. Wij hebben het ideale kind dat netjes zelfstandig alle opdrachten uit kan voeren.

Ik hoor om mij heen helaas ook andere verhalen van kinderen die zich niet kunnen concentreren en de kantjes er vanaf lopen

1 like

Ik denk dat het zoiets blijft als de griep, dus dat het terugkerend is en we misschien blijvend vaccinaties nodig hebben. Ook omdat ze nu (volgend mij) niet weten hoe lang een vaccinatie beschermd. We zullen vast wel weer ‘normaal’ gaan leven maar corona zal wel blijven bestaan. En dus altijd mensen treffen.

Maar dat is nergens op gestoeld, gewoon een mening. Of moet ik dat naar het complottopic?

3 likes

Was dat maar waar. Ik ken helaas genoeg voorbeelden van kinderen die enorme achterstanden oplopen, die uit beeld zijn geraakt bij leerkrachten of wiens ouders onvoldoende kunnen ondersteunen. Ik vrees dat de verschillen tussen leerlingen alleen maar groter worden.

8 likes

De basisscholen open? Schiet mij maar lek. Ik ben absoluut geen Wappie maar dit zwabberende beleid, de tegenstrijdigheden en de slecht georganiseerde vaccinatiestrategie maken toch wel dat ik weinig vertrouwen meer heb in de regering en het RIVM.

3 likes

Maar juist die kinderen worden bij onze school toch uitgenodigd om elke dag te komen.

Ik vind achterstand echt een rot woord en missschien nog wel schadelijker dan het verschil tussen de kinderen. Ik geloof echt wel dat kinderen die minder goed meekomen in de klas en die dan ook ouders hebben die het lastig vinden/geen tijd hebben om te ondersteunen het echt moeilijk hebben nu en dat het verschil tussen de leerlingen groter wordt, maar het woord achterstand vind ik zo verdrietig. Achterstand op wat? Op het normale? Wat is normaal? Gemiddeld? Volgens mij is het gemiddelde niveau vmbo-tl ofzo, is het nodig dat ieder kind dat niveau bereikt? Het is zonde als de potentie er niet wordt uitgehaald maar ik vind achterstanden echt zeggen dat het niet goed genoeg is als je een lager niveau hebt.

6 likes

Lekker stemmen in maart mop!!

1 like

Huh. Waarom dit. De scholen open is altijd prioriteit geweest, wat zwabbert hieraan? Kinderen zijn zo de dupe van ouders die niet thuis willen werken. Dat moet zo snel mogelijk voorbij zijn.

13 likes

Het is natuurlijk alles behalve logisch. Het kabinet spreekt zichzelf constant tegen. Bovendien zou je van deze personen in deze posities (!) toch verwachten dat ze dit wat discreter en/of professioneler zouden aanpakken. Hoekstra die zijn mond voorbij praat is een voorbeeld. Verder vind ik het onverteerbaar dat scholen straks open gaan en dat ik als alleen wonende ‘s avonds na het werk niet even een rondje door de wijk kan wandelen. Ik gun het de kinderen (en ouders) van harte maar de logica is wat mij betreft ver te zoeken.

Stemmen ga ik zeker. Al verwacht ik een vierde termijn van Rutte

1 like

Oh je voelt je gepasseerd.

38 likes

Er is toch continu gezegd dat de opening van het basisonderwijs prioriteit heeft? Als er 1 ding (misschien het enige ja) is waar het kabinet duidelijk over is geweest

En je snapt snapt zelf toch ook wel dat de avondklok niet gericht is op jij die een rondje door je wijk gaat lopen? Dat is niet waar het probleem ligt en waar die avondklok voor nodig is.

Over Hoekstra heb je wel gelijk, dat vond ik ook apart.

18 likes

@Banananana @Masterchef ik heb niet het idee dat ik met jullie een normaal gesprek kan voeren zonder dat mij direct wordt verweten dat ‘ik me gepasseerd voel’ of ‘dat ik iets toch wel begrijp’. Fijne avond meiden.