Dat verschilt dan blijkbaar inderdaad per GGD, want in mijn regio is de eerste ziektedag dag 1, en dan op dag 7 24 uur klachtenvrij zijn betekent uit isolatie mogen. Dus al op donderdag.
Want lekker met zân allen binnen zitten? Snap 'm niet
Ook, maar vooral vanwege vuurwerk.
Dat mag sowieso niet afgestoken worden!
Ik ben wel heel benieuwd of mensen zich daar aan gaan houden. Gok van niet, maar het is wel makkelijk qua lokken van de politie, die kunnen gewoon de vuurpijlen volgen. Hoe hoog zou de boete zijn op afsteken van vuurwerk?
100 euro en een aantekening op het strafblad.
Als ik nu al hoor en zie wat er hier afgaat iedere avond dan denk ik dat er nog genoeg te zien is met oud en nieuw. En dat gaat de politie echt niet bijbenen ben ik bang.
Haha dat mag idd niet, maar gebeurd hier al elke avond en er wordt niks aan gedaan. Eer dat de politie komt, is het allang gestopt
Om half 8 al zo druk in de ah. Allemaal 60 plus. Veel stellen met 2 karren. Niemand die afstand houdt. Ben denk ik wel 30x op korte afstand gepasseerd. Voelt gewoon zo naar. Als je gezondheid niet boeit ga dan lekker om 10.00.
Echt die mondkapjes maken denk ik dat mensen denken dat afstand niet nodig is.
En de kerstchocolade en lekkere koekjes waren al op.
Hier krijg je een plastic kaart mee, die je bij het afrekenen weer moet inleveren. Beetje als de wc-ketting van de kleuterschool Maar het voelde alsnog druk. Ik denk dat het komt omdat het max. aantal bezoekers op m2 is gebaseerd, maar dan kun je natuurlijk toch momenten hebben dat tien mensen in dezelfde gang staan.
Maar is het zo vroeg niet juist bedoeld voor ouderen? Dan is het toch niet zo gek dat er allemaal 60 plussers waren?
Je doet het toch zelf ook? Snap dat gezeur niet zo als we allemaal onderdeel van het probleem zijn. Ja het is altijd druk voor de kerst al jaren, waarom zou het nu opeens rustig zijn? Alle bezorgmomenten online zijn overbezet dus ik snap dat mensen boodschappen willen.
Het is nu altijd druk. Voor de coronatijd kon ik doordeweeks sochtends tussen bijv. 9 en 12 boodshappen doen met 3 anderen in de hele winkel bij wijze van spreken. Nu zit of werkt iedereen thuis en gaan ze ook dan ineens boodschappen doen. Daarnaast is het nu vakantie en net voor kerstâŠ
Mijn ergenis is hier het geen afstand houden en met 2 personen gaan en het zo extra druk maken. Het was niet zo druk dat afstand houden niet kon. Ik stond bv te wachten voor ik bij de champignons kon, ander persoon haalt in en pakt t zonder afstand. Dus nee ik ben geen onderdeel van t probleem want ik wacht netjes en probeer afstand te houden.
@LizzyBennet ik zou verwachten dat als je zo vroeg gaat een beetje oplet ofzo.
Ik zeg letterlijk 1x dat t druk is en iedereen valt daarover terwijl het om alles wat ik daarna zeg gaat. Dacht dat afstand houden enzo normaal waren tegenwoordig. Maar heb letterlijk niemand even zien wachten tot ze erbij konden. Dat mag ik toch lichtelijk ergerlijk vinden.
Ik las op een liveblog dat ze aanraden om professionele beveiligers in te zetten in de supermarkten. Lijkt me best een goed idee. Al heeft onze AH XL dat en t stelt niet veel voor. Heel veel mensen die alsnog met 2 boodschappen gaan doen, denk wel 75% van de mensen in de winkel. Daar kan beter op gestuurd worden, denk ik zelf. Maargoed, je merkt aan alles dat iedereen behoefte heeft aan âvrijheidâ maar we kunnen het niet aan. Gelukkig zetten genoeg mensen dat gevoel aan de kant en houden zich toch aan de maatregelen.
Bij ons is dat ook wel hoor. Voor veel winkels een rij
Maar eigenlijk zou jij er rond die tijd niet moeten zijn, even aanname dat je geen 70 bent. Die periode is bedoeld voor kwetsbare mensen die vrijwel niemand zien, maar toch ook een keer boodschappen moeten doen. Eens hoor dat het frappant is dat juist deze mensen geen afstand houden. Sowieso haat aan mensen die voorpiepen en lekker in iedereens covid-aura komen als je netjes staat te wachten.
Ik snap dat met 2 mensen boodschappen doen in deze tijd echt NIET. Gewoon echt geen begrip voor.
Eens. En ze bezetten ook het hele pad.
Toch maar het Efteling-Droomvlucht-systeem: iedereen op een lopende band een route door de winkel, als je iets vergeten bent mag je nog een ronde.
Maar het feit dat ik geen 70 ben betekent niet dat ik niet kwetsbaar ben? De meeste die er waren echt geen 70+ hoor. En diegene die met zn 2 waren zagen er ook echt niet zo krakkemikkig uit dat je begrijpt dat ze met zn 2 waren. Al zou degene die niet alleen boodschappen kan doen dan gewoon thuis moeten blijven.
@Krabsalade ik stem voor.
Nee je hebt gelijk, misschien val je inderdaad wel in een risicogroep dat weet ik helemaal niet, sorry!