Ik vind het eigenlijk wel stom dat je thuis twee mensen mag uitnodigen en buiten maar één persoon mag zien. Ik zou graag mijn ouders willen zien maar liever niet binnen, ik vind het veiliger om buiten met ze te wandelen op afstand. Maar dat mag dus niet, terwijl de kans dat ze iets overdragen in ons veel te kleine woonkamer veel groter is.
Ja ik houd me hier ook niet aan, omdat ik het veiliger vind buiten te wandelen dan binnen te zitten (vaak zonder ventilatie).
Volgens mij is die regel er ook vooral om samenscholing tegen te gaan.
Ja dat vind ik ook een stomme regel, vond ik in oktober toen ook. Is denk ik idd om samenscholing tegen te gaan, maar zo gek dat ik in mn woonkamer meer mensen mag ontvangen dan waar ik buiten op afstand mee mag wandelen. En natuurlijk, binnen moet je ook afstand houden maar alsnog een grotere besmettingskans.
Heb me er toen wel aangehouden, omdat ik niet vond dat ik van anderen kon vragen rekening met onze situatie te houden en dan wel zelf dingen te doen die niet mochten, hoe krom ook.
Jullie dit al gelezen? Wow, dit maakt me echt kwaad en ik werk niet eens in de zorg.
(en ik ben hier nog niet overal even goed bekend, wellicht is er een ander topic waarin dit besproken wordt?)
Iemand hier met corona die ook benauwdheid en kortademigheid heeft gehad? Hoe lang duurde dat ongeveer?
Ik heb heel erg het gevoel dat ik niet volledig kan inademen maar ik ben ook zwanger (3e trimester) dus het hangt er mee samen. Weet alleen niet zo goed of ik daar iets mee moet haha.
Ja sorry antilichamen bedoelde ik idd!
Het was net weer tijd voor mijn inmiddels bijna maandelijkse tripje naar de teststraat. De mevrouw ramde dat stokje echt vol mijn keel in en er kwam echt de meest ranzige kokhals uit, recht in dr gezicht. Gelukkig kon zij er ook wel om lachen, maar oh man wat voorschut hahaha. De vorige keren was het niet zo heftig.
Als het niet goed voelt voor je zou ik toch even met de huisarts bellen hoe of wat. Hoop dat je je snel beter voelt
Geen expert hier maar hoe gaan dingen als traplopen? Als dat nog enigszins goed gaat is t oke denk ik. Al zou ik als je t niet vertrouwd de huisarts bellen en t daar vragen.
Verder rustig blijven en afleiding. Ik heb bijna elke dag momenten dat ik denk dat ik geen adem kan halen (geen covid) en afleiding helpt altijd t beste.
Ben benieuwd of mijn uitslag nog komt Ben ondertussen ook alweer 24 uur klachten vrij…
Ja, traplopen gaat prima. Ben wel wat buiten adem als ik te snel ga, maar dat was voor corona ook haha. Ik ga idd even overleggen denk ik @SoonSoonThings
Shit, m’n date is ziek geworden vannacht en heb hem gisterenochtend nog gezien. Hij kan gelukkig zo al testen maar hoop zo dat het meevalt…
Het heeft toch geen zin om je gelijk te laten testen? Of heb jij ook klachten?
Haar date, met klachten, gaat zich toch laten testen en niet zij?
Oh ja goeiemorgen
Voor de Belgen onder ons… Ben wel benieuwd wat hier uit komt! Benieuwd of het ze ook gaat lukken om hier binnen nu en drie weken een beslissing over te nemen
Oh nee ik ga nog niet testen inderdaad. Wacht eerst even zijn uitslag af en daarna het eventuele bron-en contactonderzoek. Maar hij heeft zelf zo wel een test al.
Edit: haha laat maar was al gezegd
Een van mijn huisgenoten is verkouden en zegt ‘dat heb ik zo vaak’ en wil niet laten testen, en m’n andere huisgenoten vinden het niet zo’n probleem. Ik kan ook nergens anders heen. Mega irritant
Ik denk dat als traplopen nog prima gaat, je je niet heel veel zorgen hoeft te maken hoor.
Je kunt eventueel overleggen met de huisarts.
Maar even ter vergelijking, ik was ook echt heel benauwd en kortademig en traplopen kon ik echt absoluut niet. Maar praten en eten was ook al te vermoeiend vanwege benauwdheid.
Maar als je het niet vertrouwt gewoon even bellen.
Dank. Dat klinkt idd niet prettig, zo erg is het bij mij niet. Jij bent alle tijd gewoon thuis kunnen blijven toch?