Caronatopic #8

Dat je denkt: “die trap kon ik toch gewoon in 1 keer wel op?” Ipv 3 keer moeten pauzeren.

1 like

Zijn reactie :smiling_face_with_three_hearts:

Na het ontvangen van de inenting zei de man dat hij zich prima voelde. “Het voelt als een engeltje dat op mijn tong piest. Ik voel me dertig jaar jonger. Het deed absoluut geen pijn.” De Belg hoopt dat al zijn landgenoten zich laten inenten. “Dan zijn we weer vrij en kan ik mijn kinderen en kleinkind weer zien.”

:pleading_face:

72 likes

Pfff dat wachten op de uitslag is irritant en duurt lang

Mijn oma belt net in paniek op dat ze snotterig is en dat ze de hele nacht wakker heeft gelegen omdat ze bang was dat ze Corona heeft. Ze heeft dan wel afgelopen kerst met mijn oom en zijn gezin aan de kersttafel heeft gezeten zonder afstand te houden, want ze hadden gezegd dat ze nergens last van hadden :expressionless: Ze leert het ook nooit, wil niet weten hoe vaak ik al tegen haar heb gezegd dat mensen 2 dagen voor hun klachten besmettelijk zijn en dat “nergens last van hebben” niks zegt.

2 likes

Ik vind dit ook echt heel erg. Ik heb respect voor Rutte en de Jonge etc, ook al ben ik het niet altijd met hun eens, want zij werken keihard en hebben een onwijs moeilijke taak Maar mijn respect voor van Dissel daalt met de dag… Rutte en de Jonge etc moeten het ook doen met de info die zij bv van van Dissel krijgen, maarja als die man nooit eens naar zijn eigen fouten kijkt (en die heeft hij genoeg gemaakt met zijn nee we hoeven geen mondkapjes te dragen, nee alleen geen handen schudden is genoeg…)… Het personeel heeft maandenlang geen of geen goede bescherming gehad en nu krijgen die mega hardwerkende mensen de schuld? Ik vind dat zo sneu. En ik begrijp dat dit voor iedereen nieuw is en dat een fout menselijk is maar ik vind dit de schuld afschuiven naar onschuldige mensen en dat vind ik echt kwalijk.

10 likes

Ik kom net (weer) van de teststraat, waar ik een potje zat te grienen omdat ik zo zenuwachtig was. De vorige keer was namelijk echt vreselijk vervelend, in combinatie met hormonen was dat niet zo’n leuke ervaring. Maar goed, weer verkouden, dus weer testen. Voelde ik er deze keer bijna niets van! Jemig wat zit daar toch veel verschil tussen, elke van de 4x die ik geweest ben is weer anders.

Oh en hulde voor de lieve GGD mevrouw die even de tijd voor me nam :smiling_face_with_three_hearts:

18 likes

Ik sprak gisteren met een vriendin die in Londen woont. Daar zijn ze al begonnen met vaccineren. Zodra het op gang kwam werden mensen een stuk vriendelijker tegen elkaar.

Natuurlijk zijn er mensen die nog bezwaren hebben. Alleen over het algemeen hangt er een hele positieve sfeer haha. Terwijl zij nog meer gezeik hebben met de Brexit enzo.

Ik vind het wel een prettig vooruitzicht.

6 likes

Het feit dat we nu mondkapjes moeten dragen heeft niets te maken met dat Van Dissel een fout heeft gemaakt. Op basis van de onderzoeken kun je meerdere conclusies trekken. Hij is nog steeds van mening dat een mondkapje niet bijdraagt als je 1,5m afstand houdt, thuis blijft bij klachten en in je elleboog niest. De mondkapjesplicht is er alleen maar om voor eens en altijd van de discussie af te komen die de aandacht weghaalde bij de maatregelen die wél bewezen werken.

Tekort aan medische mondkapjes in de zorg is niet zijn verantwoordelijkheid. En daar hadden ze vanaf het begin beschikbaar moeten zijn omdat zorgpersoneel hun werk niet kan doen terwijl ze de basismaatregelen in acht nemen.

Overigens vind ik het ook merkwaardig om opleidingsniveau van personeel een oorzaak te noemen van besmettingen in verzorgingstehuizen. Al heb ik dit niet uit zijn mond gehoord en missen we mogelijk context.

Ik snap van Dissel’s academische houding op zich ook wel goed - want de maatregelen die hij noemt zijn duidelijk een goed idee om na te leven. Maar wat ik hier dan weer totaal niet wetenschappelijk vind is dat dit in de praktijk helemaal niet haalbaar is. Een leuk streven, maar bv in een winkel helemaal niet de realiteit. Ik kan me niet voorstellen dat hij dat niet heeft kunnen zien, als hij ook maar één keer naar de supermarkt is geweest.

Dus dan moet je of inzetten op gedragsverandering (proberen af te dwingen dat mensen meer afstand gaan houden) of andere maatregelen bedenken. In plaats daarvan bleef hij hameren op een maatregel die in de praktijk niet nageleefd kon worden (elke keer als ik naar de supermarkt bij mij in de buurt ga wordt ik in m’n nek gehijgd door mensen, of ik nou wil of niet) én het debat over mondkapjes verzuren.

In mijn buurt houden mensen net zo weinig afstand als eerst, maar nu houden ze tenminste een deel van hun adem bij zich door dat mondkapje.

6 likes

Ja, jij verwoord wat ik bedoel. Dankjewel! Ik geloof ook niet dat mondkapjes veel effect hebben als iedereen zich gewoon aan de basisregels houdt, maar in de praktijk gebeurd dat dus inderdaad te weinig als je kijkt naar bv winkels. Ik denk ook dat hij zich teveel vasthield aan de basisregels (die absoluut effectief kunnen werken denk ik) terwijl we al best snel konden concluderen dat een aanzienlijk gedeelte zich daar niet aan houdt (als je kijkt naar bv winkels of foto’s op social media met hele vriendengroepen of families arm aan arm) en daarom aanvullende/strengere maatregelen nodig bleken. En het lijkt me onwijs frustrerend als je maatregelen hebt ‘bedacht’ die kunnen werken, maar dat mensen zich daar gewoon niet aan houden… Maar ik vind dat je dan echt niet de onschuldige verzorgenen de schuld kan geven die het moesten doen met gebrek aan beschermingsmiddelen en daardoor hun eigen gezondheid op het spel moesten zetten.

1 like

Maar het is niet overal haalbaar om die basisregels als 1,5 meter afstand aan te houden en daarvoor zijn er mondkapjes. De mondkapjesplicht is er niet om discussie tegen te gaan, maar omdat ze werken en het verschil uitmaakt in heel veel situaties. Beetje vreemde stellige uitspraak dit.

Volgens mij heb je deels gelijk. In sommige situatie helpen niet-medische mondkapjes een beetje - ttv een pandemie voldoende om het een nuttige extra maatregel te maken.

Maar @JeMoeder heeft gelijk dat er niet alleen om die reden voor gekozen is, maar ook om een einde te maken aan de voortslepende discussie.

1 like

Ja echt hé? Nu 24 uur geleden, dus het kan nog een hele dag duren pff. Ik wil zo graag naar buiten!

Bij een kennis was vorige week de test kwijt, dat is helemaal zuur, want dan moet je opnieuw. In haar geval hadden haar vader en zus wel Corona en haar moeder niet, dus ze wil sowieso nog een keer testen.

“België is een van de laatste landen in de Europese Unie die zijn begonnen met vaccineren. Het allerlaatst is Nederland. Hier worden de eerste prikken gezet op 8 januari, ruim anderhalve week na de rest van de EU.”

:roll_eyes: fail!

13 likes

Ik moet hier echt niet te lang over nadenken want dan word ik zo opgefokt. Het is niet alsof we al 9 maanden op een vaccin aan het wachten zijn, dat ding kwam spontaan uit de lucht vallen!

Maar wel fijn dat die prik straks veel zorgvuldiger in mijn arm wordt gezet dan in andere EU-landen :roll_eyes:

9 likes

Ja ik word hier dus ook heel kwaad van. Echt de kers op de taart van het falende coronabeleid.

Omdat ik nog niet 24 uur klachtenvrij geweest ben, zit ik nu nog steeds in quarantaine. Ik zit nu dus officieel een week thuis. Het enige waar ik nu nog last van heb ik neusverkoudheid en vermoeidheid. Als die neusverkoudheid weg is mag ik eindelijk weer naar buiten

:sweat:

3 likes

Ga ik voortaan ook zeggen als ik kritiek krijg op werk. ‘Ja, maar je bent ook wel een mopperbaasje he.’

18 likes