Ohhh dat zou perfect zijn!!! Ik hoop het zo en dat het dan negatief is
Het is voor mij ook steeds een afweging want ik heb het psychisch best zwaar de laatste tijd en behoefte aan wat sociaal contact, maar nu is dit dus gebeurt en denk ik echt: shit, dit moet ik (in dit geval mijn man, maar had mij ook kunnen overkomen) echt niet doen nu. Wel fijn dat bij jou de zorgen iets minder zijn geworden! Ik hoop nu maar vooral dat de test negatief is, maar het is ook nog geen 5 dagen geleden dus ik moet alsnog even in quarantaine blijven en later nog een keer testen.
Ja snap ik, ik vond dat ook een lastige afweging. Op een gegeven moment ging ik me té erg afzonderen en werd daardoor juist weer depri en als mensen dan vroegen of ik af wilde spreken raakte ik compleet in paniek. Wij hebben toen de keuze gemaakt heel beperkt af en toe wel wat mensen te zien, maar alleen mensen die heel dicht bij ons staan, waarvan we weten dat ze het ook serieus nemen en alleen buiten met afstand. Dus bv een boswandeling, met K. en schoonzus naar dierentuin etc.
Vanaf ergens tussen de 35-36 weken zoiets heb ik niemand meer gezien en mn man alleen nog met werken mensen (en dan kon hij wel afstand houden en niet lang in zelfde ruimte enzo, maar toch nog op het einde die angst met die besmette collega van hem die toch met klachten was komen werken😡)
Ja, we spreken ook al heel beperkt met mensen af die heel dicht bij ons staan maar deden dat tot nu toe binnenshuis. Buiten afspreken is inderdaad nog wel een goed idee!
Mijn vriend heeft zich vanachtend 9.45 laten testen en had daarnet de uitslag al! Geen sneltest overigens.
Ik had de uitslag precies 24u later. Donderdagochtend getest, gisterochtend de uitslag (positief )
Je mag toch 2 mensen uitnodigen? En gezin met 5 kan dan zo met 7 man aan tafel zitten.
Je mag 3 gasten uitnodigen met kerst
Buiten de feestdagen om 2 per huishouden
Met prio. Vanochtend getest net binnen.
Dus zo’n 11u.
Negatief gelukkkg maar wel met het uur zieker aan t worden helaas
Ohh dit heb ik ook.
Ik ben nu al een paar dagen volledig in de stress omdag er komende week iemand voor onze defecte warmtepomp een halve dag in huis komt klussen én een stukadoor voor wat afwerking.
Ik ga dan het huis uit, man blijft thuis ( zoveel mogelijk op afstand) en mijn man maakt als ze weg zijn alles weer schoon ( leuningen, deurkrukken, toilet etc). Maar vind het gewoon helemaal niks. Wat als ze toch wat aanraken en ze besmet zijn en daardoor mijn man of ik alsnog besmet raak…?!
als ik dit nu typ voel ik mij echt een geflipte maniak maar dit zullen de hormonen wel met mij doen… ( nu 35 weken zwanger).
Oei, sterkte! Hopelijk alleen milde klachten!
Woensdagochtend getest, woensdag 23 uur de uitslag. Vriend donderdagmiddag getest, donderdagavond 23 uur de uitslag. Beide positief
Ik ben vrij hoopvol over het vaccin, maar als ik dit zo lees zijn we misschien pas in juli ofzo aan de beurt? En dan moet je nog wachten op je tweede vaccinatie… ben je dan eigenlijk direct immuun of duurt het even voordat die antistoffen zijn opgebouwd?
Ik ben benieuwd in hoeverre er in de tussentijd al versoepeld gaat worden. Lees dat ze daar heel terughoudend in zijn (begrijpelijk), maar horeca en kappers zijn (in België) nu al bijna 6 maanden dicht geweest, dat kan eigenlijk ook niet langer aanhouden toch?
Mijn vriend heeft sinds gister hoofdpijn en is enorm verkouden.
Hij gaat vandaag gelijk een test laten doen, maar ik vrees hem alweer.
Wij hebben 3 maanden geleden corona gehad, en ben zo bang dat we nu weer corona hebben.
Ik weet dat die kans wel klein is, maar bah de gedachte alleen al maakt me angstig.
Vooral omdat ik zelf zwanger ben en ik ook nog niet hersteld ben van de vorige keer corona. Als ik weer denk aan die benauwdheid, kan ik wel janken.
Einde angstige klaagzang
Mijn schoonvader is gisteren positief getest. We zouden er vandaag heen, nog voor kerst, wel lekker rustig dat dat niet hoeft
Hij voelt zich gelukkig goed, was heel verbaasd dat de test positief was omdat hij alleen licht verkouden was. Gelukkig had hij zich toch laten testen! Hopelijk blijft het hierbij en krijgt mijn schoonmoeder geen klachten.
Schoonmoeder: “Nou jongens, welk vaccin kiezen jullie, gaan jullie voor de Pfizer of toch voor die andere?” Ehhh, alsof we wat te kiezen hebben? Zo werkt het toch niet? Ben allang blij als ik die oproep heb, lijkt me dat je geen keuze hebt verder.
En het is bijna aandoenlijk hoe mijn vader met de regels omgaat: “Voor ik de supermarkt in ga eerst handen ontsmetten, dan handschoenen aan, en dan ontsmet ik mijn handen met handschoenen nog een keer. Kom ik de supermarkt uit: handschoenen uit, handen ontsmetten. Ook mijn sleutels ontsmetten, en het stuur van de auto ontsmetten. O en die spuit met het vaccin mogen ze er bij mij zo snel mogelijk in zetten.”
Moeder (die in de zorg werkt): “Nou ik weet het allemaal niet hoor met dat vaccin.” “Maar waar ben je dan bang voor?” “Ja het is gewoon een gevoel, het voélt gewoon niet goed. En ik geloof ook wel echt dat Maurice de Hond gelijk heeft hoor.” Hierop heb ik zoveel mogelijk vertelt over wat hier allemaal gedeeld is over hoe het vaccin werkt, hoop zo dat ze bijdraait🤞🏻
Mijn overburen hebben normaal de gordijnen wagenwijd open en alle spots aan waardoor je helemaal naar binnen kan kijken. Gisteren overdag: gordijnen potdicht maar wel binnen de lichten aan. Hoeveel mensen zouden er daar in de woonkamer hebben gezeten? 10? 15?
Op de fb pagina van mijn dorp allemaal corona ontkenners. Pfff word er moedeloos van.
Pfoei, negatief getest gelukkig. Nog wel even in quarantaine want de neef van mijn man laat zich vandaag pas testen. Als hij positief test moeten wij ook weer testen. Maar voor nu even opgelucht!
Misschien gaat het sneller dan gepland kunnen gaan als er nog meer vaccins goedgekeurd raken? Dat hoop ik tenminste.