Het nieuws is dus nu dat er in een praktijkonderzoek door het LUMC maar 60% van de mensen die pcr-positief zijn gevonden worden met de sneltest van Abbott, dat blijkt dus helemaal niet ‘betrouwbaar genoeg’, dat is het probleem, daarom brengen ze dit naar buiten, zodat de ggd hopelijk snel hun beleid kan aanpassen.
Nee, dat zegt ook niemand, je hebt niets te kiezen als je eenmaal op zo’n testlokatie bent.
Maar ik schrok wel een beetje dat ze bij de GGD die Abbott-testen gebruiken, gezien voor mij vanaf het begin duidelijk was dat die wel betrouwbaar zijn als je positief test, maar niet als je negatief test, gezien 1 op de 10 dan toch positief blijkt. Dat is voor een besmettelijk virus echt veel te veel.
Ik dacht dat ze bij de teststraten andere sneltesten gebruikten, maar blijkbaar niet (overal).
Ik heb gisteren met kerst m’n schoonouders gezien en ik merkte al dat de vader van m’n vriend af en toe hoestte en z’n neus snoot dus ik dacht al hm ok. Werden m’n vriend en ik net gebeld dat hij ziek is geworden Kut voor hem natuurlijk maar ik baal zooo erg, hoop echt dat het negatief is. Als ik het nu zou krijgen zou ik dacht echt fucking kut vinden zo voor de vaccins en na 9 maanden zo voorzichtig zijn.
Door dit soort berichten (je bent niet de enige in dit topic) denk ik echt januari wordt een hel. En voor mij persoonlijk betekent dat niet zoveel behalve dat ik boodschappen doen enger vind en als we 19 januari weer opengaan dat ik minder chill achter mn kassa zit. Maar zo kut voor de zorg.
Snap ook echt niet waarom andere landen wel al kunnen vaccineren en t bij ons nog 3 weken duurt. Slaat toch echt nergens op.
Ja ik vrees het ook inderdaad… Hoop dat het mee gaat vallen!
Inmiddels nog 2 weken. Ik heb liever dat de registratie systemen dan gewoon op orde zijn dan dat er nu overhaast gevaccineerd gaat worden. Sommige dingen hebben gewoon tijd nodig om uitgewerkt te worden.
Oh ja lees nu inderdaad 8 januari. T laastste nieuws was 18, vandaar. 8 januari is al iets acceptabeler. Ben benieuwd hoe t zal gaan. Wanneer er 60 minners met risico geprikt worden en wat ze gebruiken qua criteria.
Ik ga uit van dezelfde criteria als voor de griepspuit. Dus voor “jongeren” (60-) is dat vooral longziekten waarvoor dagelijks gebruik van inhalatiecorticosteroïden, en gebruik van immunosuppressiva. En nog wel wat andere categorieën (vermindere hartpompfunctie, kanker), maar dit zijn de grootste groepen.
Ja als ze de grieppriklijst nemen qua mensen ben ik blij. Dan ben ik als t goed is eerder aan de beurt dan de rest van t volk. Ben gewoon soort van zenuwachtig voor januari.
Ik ben echt teleurgesteld hoe mijn ouders denken over corona. Ze willen geen vaccinatie want blijkbaar is dat gevaarlijk, ze vinden mondkapjes vreselijk, en toen ze hoorde dat mijn neefje positief getest is met verkoudheidsklachten zei mijn moeder ‘waarom heeft hij zich dan laten testen?’ En ze vonden het stom dat mijn oom nu zijn winkel dicht moest gooien erdoor
Ik heb wel afstand gehouden maar had van tevoren wel gevraagd of iedereen klachtenvrij was, toen kreeg ik te horen dat dat zo was. Nou mijn moeder was gewoon verkouden en laat zich ook niet testen. Ik denk niet dat het corona is want ze zijn met 5 thuis en niemand anders had klachten, maar ik ga het nu wel goed in de gaten houden. Vind het ook echt respectloos eigenlijk, niet nadenken over hoe het mij zou beinvloeden als ze mij corona geeft.
Zouden zonder mondkapjes de cijfers nog slechter zijn?
Ik was gisteren aan het bellen met familie in het buitenland. En daar zijn ze al begonnen met de vaccinaties. Zij vertelde dus dat haar omgeving eerst ook heel kritisch was, maar doordat ze nu al positieve resultaten schijnen te zien (na de eerste prik, bij zorgpersoneel geloof ik) dat meer mensen het vaccin ook willen. Kan er niet echt iets in het nieuws over vinden, maar het klonk heel hoopgevend!
Nee, je hoeft je niet aangesproken te voelen, maar kon het ook niet mooier maken dan het is, toen ik je vraag/zorgen las!
Ben het verder met je eens, een individu mag er vanuit gaan dat er een helder en eenduidig beleid is rondom die sneltesten, zéker als die via de GGD wordt uitgevoerd!
Edit: zit nu te lezen over die sneltesten bij de GGD’s. Het is echt een beleidsafweging: het vergroot de capaciteit en maakt testen aantrekkelijker, ondanks de bekende nadelen…
Ik heb zojuist weer moeten testen. Mijn man heeft afgelopen week een paar uur met zijn neef aan iets samen gewerkt in een ruimte. De neef was de dag daarvoor negatief getest dmv. een sneltest (hij had verkoudheidsklachten) maar nu is zijn vrouw positief getest. Gelukkig hebben we niemand gezien afgelopen dagen, maar ik ben er wel enorm chagrijnig en angstig door geworden. Ben inmiddels 34 weken zwanger en acuut besloten niemand meer te zien tot de bevalling. Dan maar even een kluizenaar, maar ik wil niet alleen moeten bevallen of wat dan ook door dit kut-virus.
Hopelijk gewoon weer negatief. Herken je angst heel goed. Merk nu ik bevallen ben pas hoeveel angst ik had het hoogzwanger te krijgen, zeker icm de risico’s die een daardoor ontregelde bloedsuikerspiegel in mijn geval mee zou brengen voor de baby. Wil het nu ook niet krijgen hoor, maar die extreme angst die ik de laatste 6-8 weken van mn zwangerschap heb met het oog op ziek moeten bevallen, gevolgen voor de baby etc is er gelukkig wel vanaf. Zijn nog steeds super voorzichtig (nog geen kraambezoek gehad zo met de feestdagen, alleen de eerste dagen onze ouders heel even op afstand), maar kan het nu wel ietsjes beter loslaten gelukkig ipv er de halve dag mee bezig zijn.
Ik ben echt weer non stop die stomme site aan het vernieuwen. Terwijl het basically niet uit maakt want ik voel me zo belabberd. Of het nou Corona is of niet, ik ben ziek .
Alleen voor al m’n cliënten die ik deze week heb gezien wel van groot belang natuurlijk…
Ah shit, mijn beste vriendin is 1,5 week geleden vanuit Londen naar Nederland gekomen voor kerst (niet slim natuurlijk, het was een aantal dagen voordat Londen op slot ging en haar vader is erg ziek). Ze verblijft bij haar ouders en heeft na 5 dagen een test gedaan en die is dus positief. Ik vind het zo shit voor haar en haar familie. Maar ook zo heftig want zij is volledig in quarantaine gegaan voordat ze naar Nederland kwam, gereisd met een medisch mondkapje in een lege coupe en alsnog heeft ze het dus. Aangezien ze in Londen woont is het aannemelijk dat ze besmet is met die mutatie en dus ondanks al haar aanpassingen alsnog besmet is geraakt.
Wow, ik ben echt even in shock. Heb net mijn hondje uitgelaten, gewoon het gebruikelijke rondje. Zo al minimaal 5 huishoudens waar (veel) meer dan 2/3 mensen binnen waren. En dit waren alleen huizen op de begane grond waar ik naar binnen kon kijken. Natuurlijk al veel over voorbij zien komen op sociaal media, maar het is toch anders om het met eigen ogen te zien. Vrij bizar wel gewoon, eigenlijk.
Degenen die de afgelopen dagen getest zijn, hoe snel hadden jullie de uitslag? @RupiKaur jij was gister getest toch?
Ja gister om 14.30 getest en had vanochtend toen ik om 10.00 wakker werd al een mailtje dat de uitslag er was!