Caronatopic #8

Ik had gister mijn laatste isolatie dag en moet nu nog 24 uur klachtenvrij zijn om weer naar buiten te mogen. Ik voel mij op dit moment prima, alleen nog steeds verschrikkelijk moe, maar dat kan nog weken duren. Ik hoop dat ik mij zo goed blijf voelen, want dan mag ik morgen weer werken.

Nooit gedacht dat ik zoveel zin zou hebben om weer aan het werk te gaan. Ben echt helemaal klaar met dat thuis zitten.

2 likes

Gaat dit over Belgiƫ?

Ik denk dat ze komende week wel mogen bijschalen op de testlocaties.

1 like

Oh hm mei is voor mijn gevoel ook nog ver weg, maar dat komt dus ook omdat ze alleen uitgaan van het Pfizer-vaccin. Neem aan dat Belgiƫ ook andere vaccins van andere fabrikanten heeft ingekocht? Als die op de markt komen gaat het misschien toch wel sneller, al weet ik dat de huisartsenzorg in Belgiƫ niet vergelijkbaar is met in NL.

Edit: en dus weet ik niet wat hun bijdrage gaat zijn.

Jeumig, als ik dit zo leesā€¦ gaat het nog heeeeeeel lang duren.

Die planningen mbt vaccinaties, wordt daar wel rekening gehouden met dat veel mensen niet ingeƫnt willen worden? Zo niet, dan zou het wel eens wat sneller kunnen gaan.

Vanochtend wakker geworden met een hoest :disappointed: Man is ook niet helemaal fit dus we doen vandaag een familie-uitje door de teststraat.

Wat ik me afvraag: kun je besmet raken doordat je iemand hebt gezien, die de dag daarvoor iemand met Corona heeft gezien (onbewust)? Of is dat te korte incubatietijd?

Ik denk niet dat daar rekening mee gehouden wordt want ze weten niet wie zich wel of niet wil laten vaccineren, mensen moeten zich kunnen bedenken Ć©n het is gunstig als mensen toch komen.

1 like

Ik ben er bijna zeker van dat ik me ga laten vaccineren. Vind alleen die verschillende ontwikkelaars een beetje een dingetje. Dat het ene vaccin bij -70 graden bewaard moet worden en het andere niet. Zijn die vaccins zo verschillend qua samenstelling? Hoe kan het dan hetzelfde werken of werken ze heel anders? Iemand die hier een bron over heeft of meer kan vertellen?

Misschien is het ook een beetje een gevoelsding dat ik het een beetje een gek idee zou vinden als mijn ouders en vriend een ander vaccin zouden krijgen

Maar had zij het gekregen van iemand die ze op donderdag had gezien?

Ik lees overal dat de incubatietijd minimaal 2 dagen is, vandaar de vraag.

Nou ik kwam toevallig net hier om dit artikel te delen:

Beste wat ik gelezen heb over het vaccin, wat ook voor leken toegankelijk is, maar wel wat diepgang heeft!

9 likes

Ja, het zijn hele verschillende vaccins

Het Pfizer vaccin gebruikt mRNA technologie. In dat vaccin zitten een soort instructies (die na het lezen vernietigd worden) om een stukje corona te maken wat je immuuncellen dan leren te herkennen. Die RNA instructies zijn vrij onstabiel, vandaar dat het bij -70 bewaard moet worden.

Het AstraZeneca vaccin maakt gebruik van een virale vector. Ze hebben een onschuldig virus wat zich niet kan vermeerderen (!) zo gemodificeerd dat er ook een stukje corona op zit, wat je immuuncellen dan leren te herkennen. Zoā€™n virus vector is veel stabieler, en is daarom veel flexibeler met bewaren.

34 likes

Sorry alvast voor deze stomme vraag, maar weet iemand of er al een persco gepland staat voor komende week?

1 like

Niet de 5e pas?

1 like

Waarom moesten al deze mensen eigk niet in quarantaine na bezoek aan Brussel?
Sorry voor deze late vraag maar ik vroeg 't me gisteren opeens af in welk land Rutte Macron had ontmoet.
Oh wacht was dit nog dat je pas in quarantaine moest als je 48+ uur in Belgiƫ was geweest?

Uit nieuwsgierigheid: hoe gaan in jullie vriendengroepen/kringen de plannen voor oud&nieuw? In mijn vriendengroep was het heel erg lang stil rondom dat onderwerp waardoor ik hoopte iedereen het gewoon lekker thuis zou vieren, maar er worden nu toch plannen gemaakt om met meer mensen dan toegestaan samen te komenšŸ™„

In mijn vriendengroep is het goed verdeeld met nieuwjaar. Max met 4 personen. 2 uit eigen huishouden + 2 op bezoek. Heb er zelf voor gekozen om thuis te blijven en niemand te zien. Gelukkig neemt iedereen uit de vriendengroep corona serieus.

Als ze met teveel mensen willen vieren zou ik gewoon je eigen plan trekken.

3 likes

Klinkt heel onwaarschijnlijk dat dat al is overgedragen binnen die tijd. Mogelijk is het dan een andere bron? Maar ik hoop dat het niets is, dat kan ook nog!

1 like

Voor zover ik weet is er een persconferentie op 12 januari en niet eerder.

1 like

Hier wordt er gewoon idd niet over gesproken en vermoed ik dat de meesten het thuis danwel klein vieren.
Wij zouden misschien een vriend van mijn man uitnodigen die alleen zou zijn tot 23.00 ivm avonddienst van zijn partner echter voel ik mij daar toch niet helemaal prettig bij zo 4 weken voor mijn bevaldatumā€¦

1 like